• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • yesjess

Hej tjejer! Har följt den här tråden ett tag utan att skriva nåt. Jag hade BF igår (med första barnet) och fick en blödning runt kl 17!! Jag ringde förlossningen och hon sa att det förmodligen var en teckenblödning och att min förlossning säkert skulle starta snart. Jag och Karln vart helt till oss och väntade och väntade, men inget hände :( idag snart ett dygn senare så har det fortfarande inte hänt nåt mer. Inget mer blod, ingen slempropp, bara lite sammandragningar. Så dryyygt att vänta! Och elakt av bebis att luras :( jag har sån fruktansvärd foglossning också att jag knappt kan röra mig. Sådär nu har jag gnällt lite så nu känns det bättre! :D

• fair

Ja, alltså om det där var förvärkar som inte gav nåt (trots att jag var lite öppen) så vill inte jag veta hur mina riktiga värkar kommer kännas! Men just det att måsta gå nu och vänta... Det här mig tokig! Kan ju vara 2 veckor bort lika väl... Blä blä blä!

• fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-02 10:45:04 följande:
    you never know :=) Vilket datum går du över ?
    har ju bf 5/1 så egentligen går jag ju inte över förrens fredag och jag kommer nog tycka jag går över om den inte kommit innan måndag eftersom sonen kom tre dagar efter bf.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Pusselbiten86 skrev 2012-01-02 13:55:58 följande:
    Jag har blivit lovad en färdknäpp ikväll av M så får hoppas de kan hjälpa :) haha
    Har du flyttat nu förresten? Eller var de nu till helgen du skulle göra det?
    elias är världens sötaste!!!
  • Loppan81

Idag är jag i vecka 38+3! Jag kan knappt fatta att snart 9 månaders väntan är över när som helst! Snart är dom här våra små!:)

Jag har inga föraningar om att den är någon förlossning i antågande, inga slemproppar, knappt några sammandragningar, 11 dagar kvar till bf och ställer in mej på att gå över.
    Första barnet kom bf+2 andra bf-15. För min del får det gärna vänta lite, på började precis en antibiotikakur i fredags mot lunginflammation så jag vill gärna bli lite friskare innan förlossningen drar igång, så jag orkar med!

Någon skrev om att dom hade två väskor till bb, för att få plats med allt. Jag tror jag ska packa i en liten dragväska, tror jag får plats med allt där i..
    Men det kanske känns löjligt att komma med? -Hej här är jag och jag tänkte checka in här på "hotellet" ett tag!;)  

• mabuse
    roxylady skrev 2012-01-01 22:00:39 följande:
    Ja visst är det konstigt? Står exakt samma sak på min också. Har samma BF-datum som dig
    Men jag räknar i alla fall mig själv som att jag är i nione månaden ändå.. det är ju trots allt mindre än en månad kvar så Har du några känningar ännu? Här är det helt lugnt. Inget tecken på nånting.

Haha klart jag förstår! Har ju också en gravidhjärna
    Kul att vi har samma bf och är i nionde månaden båda två ;)

Här är läget ungefär detsamma, men när jag var uppe på toa i natt började det göra ont långt ner i ryggen också, förutom fram i magen. När jag till slut vaknade imorse hade jag dessutom troligen fått influensan av mannen som är jättesjuk. Just nu förstår jag inte hur jag ska stå ut, dessa smärtsamma förvärkar och influensa, vilken tajming, jag som inte varit sjuk på över ett år!

Det här med värktimer, någon som kan förklara hur det fungerar? Jag har väldigt svårt att känna någon början och något slut på värkarna. Är det inte på riktigt då eller kan det bara vara olika för olika personer? 
  • Loppan81

Vad packar ni andra era bb-väskor i för något?

• roxylady
    Loppan81 skrev 2012-01-02 14:20:14 följande:
    Idag är jag i vecka 38+3! Jag kan knappt fatta att snart 9 månaders väntan är över när som helst! Snart är dom här våra små!:)

Jag har inga föraningar om att den är någon förlossning i antågande, inga slemproppar, knappt några sammandragningar, 11 dagar kvar till bf och ställer in mej på att gå över.
    Första barnet kom bf+2 andra bf-15. För min del får det gärna vänta lite, på började precis en antibiotikakur i fredags mot lunginflammation så jag vill gärna bli lite friskare innan förlossningen drar igång, så jag orkar med!

Någon skrev om att dom hade två väskor till bb, för att få plats med allt. Jag tror jag ska packa i en liten dragväska, tror jag får plats med allt där i..
    Men det kanske känns löjligt att komma med? -Hej här är jag och jag tänkte checka in här på "hotellet" ett tag!;)  

Ja det var jag som skrev om det haha! Vi får inte plats med allt som sägs vara bra att ha med sig så jag tror banne mig att det blir två väskor.. det är två dragväskor som iofs inte är så stora men ändå ;)
    Haha ja det kommer ju säkert att se ut så när vi kommer med väskorna :p Men visst är det bra att ha blöjor med sig? Var det som tog mest plats känns det som. Ska man ha nappar med sig?