• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-01 23:36:18 följande:
    Jag borde också sova men känner att jag vill hålla koll på vart detta tar vägen. Fl tyckte jag skulle ta Alvedon och duscha varmt. Kände inte alls för nåt av dem. Vill inte ta smärtstillande förrän jag vet om det är på riktigt eller inte!
    Undra om det är nåt med sex för jag och sambon hade det på nyårsafton och sen fick jag precis som du med värkar på drygt 1 minut och kom 3 st på 10 minuter hela tiden och höll i sig i 5 timmar innan jag somnade ifrån dom. Försvann inte med alvedon :P Så jag vet inte om jag vågar ha mer sex om det var det som retade det för är inte så sugen på att vara vaken en hel natt igen och på dan går det inte för då svullnar det så där nere så jag kan inte stå och gå för det gör för ont. Måste vara liggande.
  • Velociped

För er som försöker sätta fart på "det hela". ;) Oxytocin är ju bevisat hjälpsamt vid förlossningar/igångsättning. Teorier finns att samlag kan frisätta Oxytocin men av vad jag kan hitta finns det betydligt mer belägg för att det är själva orgasmen som frisätter hormonet. (sen att karln är där inne och "rör runt" skadar säkert inte heller, men alla kanske inte kan ha samlag...). Oxytocin frisätts även vid amning, så att får orgasmer och stimulera bröstvårtorna är mitt hetaste tips för dagen. ;)

"At least two non-controlled studies have found increases in plasma oxytocin at orgasm – in both men and women. Plasma oxytocin levels are notably increased around the time of self-stimulated orgasm and are still higher than baseline when measured 5 minutes after self arousal."

;)

• mia1986
    shadowstorm skrev 2012-01-01 17:15:08 följande:
    Haha nu ska jag bjuda er på gott skratt för det behöver varje höggravid ;)

www.familjeliv.se/Hem/shadowstorm/video.php?v...  Undra om mina värkar kommer tillbaka nu ;)
    Vill bara tacka! Vilket underbart klipp! :) Fick mig ett gott skratt och den dansen ska jag försöka mig på idag så får jag se om det börjar hända grejer ;)
  • LillaJag89

Färdknäppte två gånger på raken igår kväll i stort sett. Men icke. Lite ondare i blygdbenet men inte mer än så.
    Haft mensvärk i säkert två veckor nu, vissa gånger starkare än andra.

Imorgon är de dags för bm och akupunktur igen. Tänkte vara fräck och be henne om en hinnsvepning med :D

• curiosa

Så var det måndag igen och jag fick dra mig själv upp ur sängen. Hade kunnat sova precis hur länge som helst känns det som men jag vill inte vända dygnet fel för det är så tråkigt att sitta uppe sent och lägga sig själv när sambon redan sover.
    Annars är det jätte lugnt nu i magen (med förvärkar) så typiskt nu när den verkligen är välkommen.

Sista föräldragruppen idag och bm besök imorgon.

• shadowstorm

god morgon jag vakna nu och har sovit sedan 23 sköööönt men känner inte en känsla att nåt är på G =P DUMMA kropp!!!

Haha hur man klarar ha färdknäppar, jag står ut ;) hahaha....inte är det skönt för en hundradels sekund men jag är less på vara gravid ;P

• fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-02 10:16:21 följande:
    god morgon jag vakna nu och har sovit sedan 23 sköööönt men känner inte en känsla att nåt är på G =P DUMMA kropp!!!

Haha hur man klarar ha färdknäppar, jag står ut ;) hahaha....inte är det skönt för en hundradels sekund men jag är less på vara gravid ;P
    Kroppen är bra lustig faktiskt. Jag börjar tro att de inte blir nån bebis idag i alla fall. Min mamma tippade på idag även om hon igår ändrade sig till den 4e, jag har 3 som tror att bebis kommer komma den 6e och själv har jag sagt den 2a eller 3e. Sambon trodde ju innan nyår så han är redan "ute".
    elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm
    fabler skrev 2012-01-02 10:42:50 följande:
    Kroppen är bra lustig faktiskt. Jag börjar tro att de inte blir nån bebis idag i alla fall. Min mamma tippade på idag även om hon igår ändrade sig till den 4e, jag har 3 som tror att bebis kommer komma den 6e och själv har jag sagt den 2a eller 3e. Sambon trodde ju innan nyår så han är redan "ute".
    you never know :=) Vilket datum går du över ?
  • Pebbles82

Näst sista veckan på jobbet nu, den verkar bli väldigt kort (lediga dagar, halvdagar)! Härligt. Synd bara att jag faktiskt har jobb som måste göras! ;) 

Är snart lite avundsjuk på allas känningar, här finns ingenting förutom att jag sover lite sämre än vanligt, men så kommer jag ihåg att det var sist också!