• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:25:14 följande:
    Jobbar ni nu eller pluggar eller vad gör ni?
    Hur länge ska ni arbeta/ plugga innan ni börja er mammaledighet?
    Jobbar, det får vi se, men tror jag kommer söka havandeskapspenning då jag jobbar i en klass med multihandikapp på särskolan. Mycket lyft och så.
  • Stellan

Ska göra ul på onsdag, troligen 6+6 då och är så nervös över om man kan se ett hjärta då.
    I vissa böcker står det att man ska kunna göra det, men på andra ställen säger dem att det är lite tidigt.

Vad tror ni, bör jag se hjärtslag då??? 

• LillaEko
    Stellan skrev 2011-05-23 18:28:51 följande:
    Ska göra ul på onsdag, troligen 6+6 då och är så nervös över om man kan se ett hjärta då.
    I vissa böcker står det att man ska kunna göra det, men på andra ställen säger dem att det är lite tidigt.

Läkaren trodde ju att jag var 6+1 (jag trodde jag var 6+5) när vi var på vul förra måndagen och fick se ett tickande hjärta. Så bara du har räknat någorlunda rätt så borde du se ett hjärta slå =)
  • Someday

Jag har varit med maken och gjort ett VUL idag.
    Hjärtat tickade :). Ett hjärat. Hade kunnat tro att det skulle vara två med tanke på magens storlek =)
    Vilken lättnad att se det lilla livet... Tiden stämmer. 6+3, beräknad till 12 januari.
    Nu ser jag fram emot NUPP/KUB i v 12. Nästa lilla möte med pyret.

Mår dock illa! Nästan konstant nu, dygnet runt. Kräks dock inte. Svullen om magen.
    På kvällen syns det. Konstig i magen. Trött....
    Men både lycklig och livrädd på samma gång. Har börjat våga känna lite grann idag tror jag =)

• Cia80

Bumbi, Ja, det är ju det Då blir det ju genast mycket verkligare. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag verkligen är gravid

• minneli
    Stellan skrev 2011-05-23 18:28:51 följande:

Jag gjorde då förra gången pga att jag hade en blödning och då såg man hjärtat slå!
  • Stellan
    Someday skrev 2011-05-23 18:36:08 följande:
    Hjärtat tickade :). Ett hjärat. Hade kunnat tro att det skulle vara två med tanke på magens storlek =)
    Vilken lättnad att se det lilla livet... Tiden stämmer. 6+3, beräknad till 12 januari.

Mår dock illa! Nästan konstant nu, dygnet runt. Kräks dock inte. Svullen om magen.
    Men både lycklig och livrädd på samma gång. Har börjat våga känna lite grann idag tror jag =)
    Grattis til lyckat vul, dax att börja njuta nu, det ska jag göra när jag fått se om allt är okej! 
  • minneli

Vad härligt att få se ett tickande hjärta!!! Är så avundsjuk på alla här som får göra det! Längtar som en galning tills man iaf får lyssna på hjärtat hos bm.

Ngn som vet vilken vecka man tidigast kan lyssna på hjärtat hos bm med den där apparaten?

• Stellan
    LillaEko skrev 2011-05-23 18:35:17 följande:
    Läkaren trodde ju att jag var 6+1 (jag trodde jag var 6+5) när vi var på vul förra måndagen och fick se ett tickande hjärta. Så bara du har räknat någorlunda rätt så borde du se ett hjärta slå =)
    Okej, tack! Hoppas verkligen att allt är bra!!! Och vad roligt för er att ni fick se den lille : ) 
  • bumbi 84

Grattis!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
Svar på tråden Januaribebis 2012