• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • erajka
    Mirakelbäret skrev 2011-05-23 20:35:48 följande:
    Det verkar som att alla får göra VUL här. Är det något som ingår i basprogrammet där ni bor eller har ni tjatat till er? Jag bor i Malmö och där får man vänta till vecka 18 för UL =( Vill inte vänta så länge! 
    vi får också vänta till v 18 om vi inte gör kub-testet, då får vi ett v 12 med
  • zatori
    erajka skrev 2011-05-23 20:30:23 följande:
    idag har jag nära till gråt känner jag, är väl hormerna som spökar. Är trött hela dagarna med och imorgon ska jag provjobba på ett nytt ställe som jag kanske ska börja på. Hur orkar man?
    Ah. Vad gör du ananrs på dagarna? Pluggar/jobbar? Det kommer nog gå bra, men jag förstår dig. Är sinnessjukt trött efter en arbetsdag. Somnade i två timmar här nyss soch vaknade för en halvtimme sedan. Sååå trött!
  • erajka
    zatori skrev 2011-05-23 20:36:46 följande:
    Ah. Vad gör du ananrs på dagarna? Pluggar/jobbar? Det kommer nog gå bra, men jag förstår dig. Är sinnessjukt trött efter en arbetsdag. Somnade i två timmar här nyss soch vaknade för en halvtimme sedan. Sååå trött!
    jag pluggar till usk, är van att ta en vilopaus mitt på dagen
  • Amelle
    zatori skrev 2011-05-23 20:29:13 följande:
    Jag gick in i vecka 6 idag jag också (5+0). Känner inget illamående, men däremot tycker jag att jag varit lite kass i kistan till och från några dagar.
    Vad roligt att vi har samma beräkning! Vi kan kanske följas åt och jämföra diverse känslor och symptom som kommer på vägen?
    erajka skrev 2011-05-23 20:30:23 följande:
    idag har jag nära till gråt känner jag, är väl hormerna som spökar. Är trött hela dagarna med och imorgon ska jag provjobba på ett nytt ställe som jag kanske ska börja på. Hur orkar man?
    Jag har också varit gråtig till och från för de mest töntiga saker. Jag började på nytt jobb förra veckan och har redan bankat huvudet i väggen ett par gånger. Hur man orkar... Jag vet inte, ibland går det av sig själv. Min man skämmer bort mig med kärlek det hjälper mig.  Hoppas du har mycket kärlek med Hjärta
  • zatori
    Det verkar som att alla får göra VUL här. Är det något som ingår i basprogrammet där ni bor eller har ni tjatat till er? Jag bor i Malmö och där får man vänta till vecka 18 för UL =( Vill inte vänta så länge! 
    Vi får iallafall göra ett VUL pga att vi blev gravida med hjälp av en hormonbehandling. (Pergotime)
  • Syoss
    Vi i Värmland blir heller inte erbjudna VUL. Bara om man haft svårigheter med att bli gravid och fått hjälp på olika sätt eller om man haft MF/MA tidigare. Vilket är synd tycker jag. Alla borde bli erbjudna.
  • Missoctober88
    Jag vill inte heller vänta så länge :(
  • erajka
    zatori skrev 2011-05-23 20:37:52 följande:
    Vi får iallafall göra ett VUL pga att vi blev gravida med hjälp av en hormonbehandling. (Pergotime)
    borde inte vi också få göra det då, hmmm. Ska man ringa kvinnoklinken kanske?
  • Missoctober88

Vart ringer man om man har blödit eller blöder? Kan de se att man blödit?

• soda

Här blir man inte heller erbjuden vul vilket jag tycker är jättetråkigt, så jag ska nog försöka ringa privat klinik och försöka få ett vul, tråkigt nog finns bara ett ställe här i stan (som jag har hört har lång väntetid).
    Någon som vet något bra ställe i sthlm (eller västerås) där man kan göra vul privat? 

Svar på tråden Januaribebis 2012