• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    Lurven86 skrev 2011-05-23 12:33:48 följande:
    Hej!!Hakar på här..Ledsen för er med mf..men ge inte upp!!

Jag är i vecka 7! var på ultraljud idag och såg ett litet bankande hjärta!!!
    Åh vad kul!!! Vill också=)
  • Hallonmusen83
    minneli skrev 2011-05-23 13:33:17 följande:
    Jag tyckte de fungerade, förstår inte riktigt hur men det det är som armband och så är det en plastkula som trycker på en punkt på handleden som gör att illamåendet dämpas. Jag tänkte först köpa prostafen på apoteket med hon på apoteket sa att man kunde bli trött av dem och jag vill inte bli mer trött än vad jag redan är plus att jag helst undviker att stoppa i mig tabletter när jag är gravid. Måste ändå äta medicin dock mindre än vanligt under graviditeten, så jag tycker det räcker med det.
    opps blidde fel skrev på din inlägg ovanför om du ser de
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • minneli
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:25:14 följande:
    Jobbar ni nu eller pluggar eller vad gör ni?
    Hur länge ska ni arbeta/ plugga innan ni börja er mammaledighet?
    Jag jobbar 75% som förskollärare på en småbarnsavdelning 1-2 år. Planerar att gå upp till 100% den 1 juli, men då hinner jag bara jobba en vecka 100% eftersom jag har semester sen i fem veckor! Sen ska jag väl försöka jobba, men jag antar att min kropp inte kommer orka jobba 100% länge på den avdelningen jag jobbar på..
    Förra graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning på slutet och blev sjukskriven men jag hoppas jag inte får det igen. Har inte hunnit planera hur länge jag ska jobba, men någon gång i mitten eller början av december kanske. Har än så länge bf 2-3 jan.
  • minneli
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:35:20 följande:
    opps blidde fel skrev på din inlägg ovanför om du ser de
    Hehe ja jag såg tillslut =D
  • Hallonmusen83
    minneli skrev 2011-05-23 13:39:47 följande:
    Jag jobbar 75% som förskollärare på en småbarnsavdelning 1-2 år. Planerar att gå upp till 100% den 1 juli, men då hinner jag bara jobba en vecka 100% eftersom jag har semester sen i fem veckor! Sen ska jag väl försöka jobba, men jag antar att min kropp inte kommer orka jobba 100% länge på den avdelningen jag jobbar på..
    Förra graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning på slutet och blev sjukskriven men jag hoppas jag inte får det igen. Har inte hunnit planera hur länge jag ska jobba, men någon gång i mitten eller början av december kanske. Har än så länge bf 2-3 jan.
    Okej!
    jag jobba 68% nu ocj pluggar 100%.
    Klar juni 2012.
    Planerat plugga heltid till terminens slut i dec 2011 , sen distans sista terminen 2012
    Ledig från jobba november 2011 och framåt.

Min son kom 4 dagar innan och dotter kom i vecka 36 så vill va förberedd man vet aldrig denna ggn !
  • Hallonmusen83
    minneli skrev 2011-05-23 13:40:33 följande:
    Hehe ja jag såg tillslut =D
    Va bra trött är man tillräckligt !
  • Hallonmusen83
    emilysvensson skrev 2011-05-23 13:41:05 följande:
    7+0 idag :) Det går sakta framåt.. :)
    Weee
  • emilysvensson
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:25:14 följande:
    Jobbar ni nu eller pluggar eller vad gör ni?
    Hur länge ska ni arbeta/ plugga innan ni börja er mammaledighet?
    Jag jobbar som löneadministratör på ett assistansbolag. Dock har jag varit sjukskriven i tre veckor på grund av utmattning så på onsdag ska jag tillbaka.

Jag  har tänkt att försöka jobba så länge som det går. Jag tror att jag kommer vara som räddast när det gäller bebisen ju närmare förlossningen jag kommer eftersom min lilla Ebba dog i PSD i magen i november. Och då var jag i v.27 så man var ju inte direkt rädd för missfall, kanske att hon skulle födas för tidigt men då kan de ju överleva. Men jag trodde absolut inte att hennes hjärta skulle sluta slå bara sådär utan en enda förklaring. Så även om jag är rädd för missfall nu så blir jag nog mer rädd ju längre tiden går. Så vi får se hur länge jag orkar psykiskt att jobba men samtidigt vill jag inte heller gå hemma och vänta :)
  • Syoss
    Majskorn skrev 2011-05-23 12:15:57 följande:
    Mina rosa/röda flytningar fortsätter...vet inte hur jag ska tolka det...inga klumpar och inget färskt blod än vilket e bra...en vecka kvar til VUL nr 2...hoppas som fan man ser ett litet hjärta då....orkar inte må såhär längre :(
    Håller tummarna för dig! Många kramar!
Svar på tråden Januaribebis 2012