• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Hälsosamtal idag! :)
    Är nervös idag, för jag tycker inte jag känt nästan någonting i magen på flera dagar. Bara liiite, lite då och då. Tog ett test igår morse och det var två jättestarka streck, men det känns så konstigt och oroväckande att man inte känner sig gravid! Trodde jag skulle ha skitont i magen typ hela tiden och ligga och kräkas som en idiot vid det här laget. Är det någon mer som har dessa funderingar och tankar som kan lugna mig lite?

• erajka
    zatori skrev 2011-05-24 08:10:12 följande:
    Är nervös idag, för jag tycker inte jag känt nästan någonting i magen på flera dagar. Bara liiite, lite då och då. Tog ett test igår morse och det var två jättestarka streck, men det känns så konstigt och oroväckande att man inte känner sig gravid! Trodde jag skulle ha skitont i magen typ hela tiden och ligga och kräkas som en idiot vid det här laget. Är det någon mer som har dessa funderingar och tankar som kan lugna mig lite?
    jag känner också jättelite mot vad jag gjorde i början, nu har jag bara ont i brösten. Kan ha lite växtvärk, men det är ganska sällan. Man blir lite koko och tror att man inte är gravid egetnligen och att man inbillar sig. Men nu har jag tagit så många test, så jag måste vara gravid
  • Syoss

Du behöver nog inte vara orolig, det är väldigt vanligt att symptomen går i perioder. Jag går bara in i v.7 imorgon men jag trodde också att jag skulle ligga och kräkas hela tiden, man har ju hört från alla andra gravida som spyr hit och dit. Och alla gravida i filmer spyr också ;) Illamående har jag konstant men har inte behövt spy än, vilket jag iofs är glad för. Hatar att spy :P Molande värk i magen var som värst precis när jag hade plussat men det har avvtagit nu. Nu känner jag bara av det lite då och då.
    Det finns ju dom som inte känner av någonting alls under graviditeten. Så allt är nog som det ska.
    Men jag håller med om att man blir lite nojjig ibland, men det är väl bara mammakänslorna som startar upp :)

• Mysgrodan
    Här är en till med lite för lite symptom för att det ska kännas bra Rynkar på näsan
    Har väldigt ont i brösten och lite lite molvärk men annars ingenting. Inget illamående! Är i vecka 6 (5+6) vecka 7 i morgon Glad Yippie!!

Är väldigt orolig att nåt ska gå snett och vill i så fall veta det så fort som möjligt! BM säger att jag inte får komma på ultraljud förän i V17 och lyssna på hjärtat i V24. Det är ju JÄTTElänge dit!!! Åhhh.....om tiden kunde gå lite fortare.
  • zatori

erajka & syoss:

Tack för svar! Nu känns det lite lugnare. Jag hade också mest molvärk i början, precis innan plus och några dagar efter. Brösten är dock fortfarande ömma och tröttheten har kommit med besked! Hoppas att det inte är någon fara. Har ju inte fått "mens" än och så länge blodet håller sig borta får man väl tro det bästa! :)

• zatori
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 08:41:46 följande:
    Här är en till med lite för lite symptom för att det ska kännas bra Rynkar på näsan
    Har väldigt ont i brösten och lite lite molvärk men annars ingenting. Inget illamående! Är i vecka 6 (5+6) vecka 7 i morgon Glad Yippie!!

Är väldigt orolig att nåt ska gå snett och vill i så fall veta det så fort som möjligt! BM säger att jag inte får komma på ultraljud förän i V17 och lyssna på hjärtat i V24. Det är ju JÄTTElänge dit!!! Åhhh.....om tiden kunde gå lite fortare.
    Skitjobbigt är det! Själv är jag i v 6 (5+1) Man kanske ska vara glad för att man inte mår illa och ligger och spyr egentligen. :) Jag arbetar inom vården och där stöter man på både det ena och det andra äckliga och jag gruvar mig för när den dagen ska komma då jag börjar må illa. Då är det nog inte så kul på jobbet! ;)

Förstår att det känns skitlänge till det är dags för UL. Men ska du inte göra KUB-testet då? Då får du väl se den lille tidigare? :) Typ v 12-14 eller hur är det nu?
  • Mysgrodan
    zatori skrev 2011-05-24 08:45:26 följande:
    Skitjobbigt är det! Själv är jag i v 6 (5+1) Man kanske ska vara glad för att man inte mår illa och ligger och spyr egentligen. :) Jag arbetar inom vården och där stöter man på både det ena och det andra äckliga och jag gruvar mig för när den dagen ska komma då jag börjar må illa. Då är det nog inte så kul på jobbet! ;)

Förstår att det känns skitlänge till det är dags för UL. Men ska du inte göra KUB-testet då? Då får du väl se den lille tidigare? :) Typ v 12-14 eller hur är det nu?
    Vad är ett KUB test? Skäms
  • minneli

Idag går jag in i vecka 9! Det går framåt iaf... sakta men säkert. Går ju extra långsamt när man är hemma och vabbar och sambon jobbar borta hela veckan.

• Pebbles82

Hej, 

Hoppar in här (och hoppas få stanna)! Är i v6 (5+2) och det känns overkligt. För trots att jag har ett barn sen tidigare var det väl inte alls så här det kändes att vara gravid -eller?

Har dock två tidiga missfall sen 2010 i bagaget, så vågar inte riktigt hoppas på riktigt än... BF ska iaf vara 21:a januari!  

• S 85

Har fixat tidigt ultraljud den 9/6 är då i vecka 7 (6+4), då måste man väll kunna se ett hjärta eller? Glad

Svar på tråden Januaribebis 2012