• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Stellan
    Amelie85 skrev 2011-05-23 08:06:02 följande:
    I dag ska vi på ultraljus!! Så spännande! Undra hur många det är? Flört
    Åh, kul. Vilken vecka är du i?
  • Amelle

Jag är i vecka 6 nu (5+0) och började må sjukt illa idag. Sitter och tycker synd om mig själv och har haft diaree hela dagen. Någon annan som mår såhär som är i samma vecka som mig? Eller ni som är längre gångna kanske minns?

• RaraS
    Amelle skrev 2011-05-23 16:22:39 följande:
    Jag är i vecka 6 nu (5+0) och började må sjukt illa idag. Sitter och tycker synd om mig själv och har haft diaree hela dagen. Någon annan som mår såhär som är i samma vecka som mig? Eller ni som är längre gångna kanske minns?
    Är i v 6+1 idag och jag har haft kass mage säkert i över en vecka. Men det är värst på morgonen för mig...sedan brukar det ordna till sig under dagen och sedan är det tillbaka nästa morgon igen. Om du har mycket diaree så är det nog bra att ta nog mot det, så du inte förlorar för mycket vätska.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • KathleenH
    Jag är i v6, (5+1) och har börjat känna mej bubblig i magen.. som jag ätit nåt olämpligt. Inte det roligaste symptomet direkt...
  • Amelle
    RaraS skrev 2011-05-23 16:33:30 följande:
    Är i v 6+1 idag och jag har haft kass mage säkert i över en vecka. Men det är värst på morgonen för mig...sedan brukar det ordna till sig under dagen och sedan är det tillbaka nästa morgon igen. Om du har mycket diaree så är det nog bra att ta nog mot det, så du inte förlorar för mycket vätska.
    Tack för ditt svar! Allt började idag. Har ju kännt av brösten och lite molvärk men inget annat. Jag får fortsätta hälla i mig vätska!
  • Amelle
    KathleenH skrev 2011-05-23 16:35:55 följande:
    Jag är i v6, (5+1) och har börjat känna mej bubblig i magen.. som jag ätit nåt olämpligt. Inte det roligaste symptomet direkt...
    Ja precis! Nästan som matförgiftning! Nej inte alls roligt, jag åt en skorpa precis, det hjälpte lite.  När har du BF?
  • bumbi 84

Då har man varit och gjort inskrivnings proverna.

Hb 141

socker 5,8

så det känns bra

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Haanky

Amelle: jag är nästan i samma vecka (4+6) och mår mycket illa. Är inte jätte dålig i magen men den bubblar och dummar sig och spy känslorna finns där konstant!! Blää men vad gör man inte för de små liven och glömmer det gör man fort!! Med förra barnet mådde ja likadant men det hade jag glömt tills nu :) hihih

• Syoss
    Jag är också i v 6 (5+5) och min mage är olika från dag till dag. Ena dagen är den diarré som gäller och nästa är jag hur seg och trög som helst. Bubblig och gasig är jag varje dag. Illamåendet finns där hela tiden, och vissa morgnar måste jag ligga helt stilla för att undvika att kräkas. Hittills har jag klarat mig faktiskt men det kan ändras när som helst känns det som :)
  • Amelle
    Haanky skrev 2011-05-23 17:06:02 följande:
    Amelle: jag är nästan i samma vecka (4+6) och mår mycket illa. Är inte jätte dålig i magen men den bubblar och dummar sig och spy känslorna finns där konstant!! Blää men vad gör man inte för de små liven och glömmer det gör man fort!! Med förra barnet mådde ja likadant men det hade jag glömt tills nu :) hihih
    Härligt uppmuntrande iallafall! Det är första barnet för mig och min man så vi är så spända. Man får ju hoppas det går väl. Då är du ju bara en dag efter mig! När är du beräknad till?
    Jag har fått små äckliga finnar med :(. Usch jag känner mig ful idag.
Svar på tråden Januaribebis 2012