• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Hallonmusen83
    LillaEko skrev 2011-05-23 12:59:46 följande:
    Tussenuss83 jag ringde och bokade vul på vårt gyn själv. Men har ett mf och ett ma i bagaget. Så va på första vulet förra måndagen och ska igen nästa tis.
    Okej ! jag inte ringt min bm ännu !
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    Cia80 skrev 2011-05-23 12:59:20 följande:

Åh, så mysigt!!

Tussenuss,

Men vad är det där för fusk!? Jag vill ju också att det ska synas, men nä, min mage lyser med sin frånvaro. Dock har jag molvärk så det skriker om det så nåt borde ju pågå där inne

Jag aldrig fått synlig mage förän vecka 17 ungefär me mina andra två barn.
    Känner mig mest " fet och tjock" nu inte gravidtjock hihi , men magen är hård säger min man som ska känna hela tiden
    Ibland tänker jag om det är två där inne !!
  • Cia80
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:02:26 följande:
    Jag aldrig fått synlig mage förän vecka 17 ungefär me mina andra två barn.
    Känner mig mest " fet och tjock" nu inte gravidtjock hihi , men magen är hård säger min man som ska känna hela tiden
    Ibland tänker jag om det är två där inne !!
    Jag väntar andra nu och alla säger att magen kommer så tidigt. Men jag har ju inte världens bästa tålamod iofs, är ju bara i vecka 7. Men sen när man ser din bild då kan jag ju inte bli annat än avis

Ja, tänk om! Jag skulle tycka att det vore lite coolt med tvillingar, men det tycker konstigt nog inte maken min Men jag kan nog ge upp de tankarna efter att ha sett din mage. Jag har bara baserat mina tankar på all växtvärk jag har. Har inget minne av att jag hade det så här sist, var iofs ett tag sen jag var nygravid nu. Uj, vad jag svamlar!

• Hallonmusen83
    Cia80 skrev 2011-05-23 13:09:36 följande:
    Jag väntar andra nu och alla säger att magen kommer så tidigt. Men jag har ju inte världens bästa tålamod iofs, är ju bara i vecka 7. Men sen när man ser din bild då kan jag ju inte bli annat än avis

Ja, tänk om! Jag skulle tycka att det vore lite coolt med tvillingar, men det tycker konstigt nog inte maken min Men jag kan nog ge upp de tankarna efter att ha sett din mage. Jag har bara baserat mina tankar på all växtvärk jag har. Har inget minne av att jag hade det så här sist, var iofs ett tag sen jag var nygravid nu. Uj, vad jag svamlar!

Detta är mitt 3 barn , sonen är 9 år nu och dotter är 3 år nu !!
    Vet inte om jag har ju lite "tjockhet" kvar sen dotter de som gör jag ser mera gravid ut nu än va jag gjort för.
    Du kommer en få en fin mage du med spännande se hur stor man blir och sånt
    ja tvillingar c, jobb tänker jag hihi men mysigt ändå
    Har tvillingar i både mammas och min pappas släkt!!
  • Cia80
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:12:25 följande:
    Detta är mitt 3 barn , sonen är 9 år nu och dotter är 3 år nu !!
    Vet inte om jag har ju lite "tjockhet" kvar sen dotter de som gör jag ser mera gravid ut nu än va jag gjort för.
    Du kommer en få en fin mage du med spännande se hur stor man blir och sånt
    ja tvillingar c, jobb tänker jag hihi men mysigt ändå
    Har tvillingar i både mammas och min pappas släkt!!

Jag har "tjockhet" kvar sen efter dottern. Hon är snart tre. Men jag väger lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid första gången. Men det är de där "handtagen" som stör mig. Får göra nåt åt dem efter nästa bebis.

Ja, jag hoppas verkligen att jag får en mage Sen får den se ut hur den vill, huvudsaken är att skrutten mår bra

Åh, men då har ju du helt klart större chans än mig att få tvillingar

• Hallonmusen83
    Cia80 skrev 2011-05-23 13:16:25 följande:

Jag har "tjockhet" kvar sen efter dottern. Hon är snart tre. Men jag väger lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid första gången. Men det är de där "handtagen" som stör mig. Får göra nåt åt dem efter nästa bebis.

Ja, jag hoppas verkligen att jag får en mage Sen får den se ut hur den vill, huvudsaken är att skrutten mår bra

Åh, men då har ju du helt klart större chans än mig att få tvillingar

Vägde 60 kg inksrivningen med sonen / dottern  .
    Gick upp 9 kilo sonen , 12 kg med dottern.
    Vägde ungeför 62 kg vecka 5 , så ej vägt mig sen dess hihi
    hade ju snygg platt mage innan nu hade jag inte så platt hihi .
    Ja de huvudsaken skrutten mår bra vi kalla vår för kotten just nu hihi tills ul , jag tror de pojke , o mannen min tror det är en flicka Kul se vem som har rätt !

Ja mina kusiner är tvillingar , min mormor är tvilling , mina kusinbarn är tvillingar
  • Hallonmusen83

Jobbar ni nu eller pluggar eller vad gör ni?
    Hur länge ska ni arbeta/ plugga innan ni börja er mammaledighet?

• minneli
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 12:29:04 följande:
    sea-band bra ?
    Jag tyckte de fungerade, förstår inte riktigt hur men det det är som armband och så är det en plastkula som trycker på en punkt på handleden som gör att illamåendet dämpas. Jag tänkte först köpa prostafen på apoteket med hon på apoteket sa att man kunde bli trött av dem och jag vill inte bli mer trött än vad jag redan är plus att jag helst undviker att stoppa i mig tabletter när jag är gravid. Måste ändå äta medicin dock mindre än vanligt under graviditeten, så jag tycker det räcker med det.
  • Hallonmusen83
    Nej mera trött vill jag icke bli  minneli skrev 2011-05-23 13:33:17 följande:
    Jag tyckte de fungerade, förstår inte riktigt hur men det det är som armband och så är det en plastkula som trycker på en punkt på handleden som gör att illamåendet dämpas. Jag tänkte först köpa prostafen på apoteket med hon på apoteket sa att man kunde bli trött av dem och jag vill inte bli mer trött än vad jag redan är plus att jag helst undviker att stoppa i mig tabletter när jag är gravid. Måste ändå äta medicin dock mindre än vanligt under graviditeten, så jag tycker det räcker med det.
Svar på tråden Januaribebis 2012