• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    S 85 skrev 2011-05-24 10:19:16 följande:

Har fixat tidigt ultraljud den 9/6 är då i vecka 7 (6+4), då måste man väll kunna se ett hjärta eller? Glad

Jag ska också på VUL i 6+4, nu på torsdag. Jag hoppas på att få se ett hjärta, många ser det i vecka 7. Men jag har en kompis som bara såg hinnsäcken, ej någon embryo, i vecka 6+0, så helt säkert är det ju inte.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • villemoel

Jag ska göra ett VUL den 14/6 för att se så hjärtat slår. Efter många missfall vill jag se att allt ser bra ut. Det gör jag på privat klinik ock kostar 250 kronor. För mig är det värt allt. Jag går in i v7 imorgon och de flesta vill vänta med VUL till v8-10 eftersom man då säkrare ser hjärtat även om det med mycket bra utrustning och duktig läkare kan se från någon gång under v6. Jag kommer även göra KUB.

• curiosa
    S 85 skrev 2011-05-24 10:19:16 följande:

Har fixat tidigt ultraljud den 9/6 är då i vecka 7 (6+4), då måste man väll kunna se ett hjärta eller? Glad

Vi kunde inte se se det i just 6+4 men idag 7+3 fanns det där men det är väldigt olika har jag hört.
  • RaraS
    villemoel skrev 2011-05-24 10:53:47 följande:
    Jag ska göra ett VUL den 14/6 för att se så hjärtat slår. Efter många missfall vill jag se att allt ser bra ut. Det gör jag på privat klinik ock kostar 250 kronor. För mig är det värt allt. Jag går in i v7 imorgon och de flesta vill vänta med VUL till v8-10 eftersom man då säkrare ser hjärtat även om det med mycket bra utrustning och duktig läkare kan se från någon gång under v6. Jag kommer även göra KUB.
    Jo, jag hade helst väntat till vecka 8-10 också. Men jag hade "rätt" till ett VUL och när jag ringde och bokade så kändes det som att jag fick acceptera den tiden jag fick. Sköterskan läste min journal och tyckte egentligen 6+4 var för sent men det var som tur var den tidigaste tiden hon hittade!
  • Lurven86
    Frökenolson skrev 2011-05-23 17:46:41 följande:
    ett tickande hjärta på VUL idag, är jätteglad.
    Nu ska jag försöka slappna av lite och njuta av att vara gravid

Visvt är det en härlig känsla!!!!
  • curiosa

Hemma från gyn igen och idag så kunde man se ett pickande hjärta.
    Allt såg bra ut och tiden stämmer med med senaste mens.
    Så nu skall vi tillbax i mitten av juli igen (har cellförändingar oxå som de skall kolla)

v 7+3 idag och BF 6 januari :)

• Mysgrodan
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 08:48:58 följande:
    Vad är ett KUB test? Skäms
    Har hittat svaret själv.

Har faktiskt inte fått frågan om jag vill göra det? Bör man göra det? Nån som har några tankar/funderingar?
  • RaraS
    curiosa skrev 2011-05-24 11:07:09 följande:
    Hemma från gyn igen och idag så kunde man se ett pickande hjärta.
    Allt såg bra ut och tiden stämmer med med senaste mens.
    Så nu skall vi tillbax i mitten av juli igen (har cellförändingar oxå som de skall kolla)

v 7+3 idag och BF 6 januari :)
    Härligt! Grattis!!!
  • Majskorn

Hej tjejer!

Jag kommer nog vara lite inaktiv fram till måndag då jag varit på nytt vul, känner att det är jobbigt att inte veta vad som pågår där inne och ena sekunden tänker jag "varför skulle den dö" och andra så undrar jag varför den skulle leva...så jag kommer nog som sagt kanske vara i bakgrunden ett tag...kommer självklart och uppdaterar om det slog nåt hjärta eller inte, håll tummarna!

grattis alla nyplussade och lycka till alla andra! KRAAAAM!

• Mysgrodan
    Majskorn skrev 2011-05-24 11:29:47 följande:

Hej tjejer!

Jag kommer nog vara lite inaktiv fram till måndag då jag varit på nytt vul, känner att det är jobbigt att inte veta vad som pågår där inne och ena sekunden tänker jag "varför skulle den dö" och andra så undrar jag varför den skulle leva...så jag kommer nog som sagt kanske vara i bakgrunden ett tag...kommer självklart och uppdaterar om det slog nåt hjärta eller inte, håll tummarna!

grattis alla nyplussade och lycka till alla andra! KRAAAAM!

Håller alla tummar och tår för att fröet lever!! Glad Styrkekramar till dig!!
Svar på tråden Januaribebis 2012