• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Anni01

Jag plussade för snart en vecka sedan efter att jag & maken försökt i drygt ett år. Skrattande Är inte helt säker på när det har tagit sig då jag hade lite dålig koll på ägglossningen denna gång och jag inte har superregelbunden mens. Jag trodde jag gick in i vecka 7 på torsdag men ClearBlue´s grav.test visade i morse "gravid 2-3" så om det stämmer är jag fortfarande bara i vecka 5 (går in i vecka 6 troligen på fredag). Vill så gärna att veckorna ska gå undan i början så att man kan känna börja känna sig säkrare på att lill*n vill stanna i magen.

• MiAmore

Här har det blivet lite aktivitet sedan jag var här sist. Kul! Jag har inte varit så aktiv på Fl dem 2-3 sista veckorna för att jag har verkligen INTE mått bra Har varit och är så SJUKT trött hela dagarna så det finns inte, och mitt illamående är riktigt intensivt till och från. Mår illa mer eller mindre hela dagarna, men ibland bara lite "diffust" och ibland som sagt riktigt intensivt. Spyr varje morgon sedan ca 1½ vecka tillbaka tror jag det är. Graviditeten är alltså inte speciellt snäll mot mig just nu. Det är jättejobbigt att gå till jobb, sitter och sover på varenda lediga stund. Och så får jag hitta på ursäkter varje gång mina kollegor undrar hur det egentligen är med mig, eftersom att jag bara är i v.8 (idag) och vi inte vill gå ut med det på jobb förens efter 12 fulla veckor. Jättejobbigt. Vi ska i alla fall berätta nyheten för våra föräldrar och syskon på sönd på morsdag, och det känns väldigt skönt. Hoppas ni mår bättre? *ler*

♥Milo 090107♥
  • villemoel

Det kan vara jobbigt att inte veta hur det är inne i magen men jag lever efter en god väns ord "du väntar barn inte missfall" och så länge jag mår bra och känner mig positiv så går det bra. Med första barnet mådde ja som nu och allt gick bra. Vid mina missfall (varav två har fått framkallas av medicinen pga dött barn de andra 6 spontana) har jag inte kännt samma som nu och ar det gått snett. Försök tänka positivt

• curiosa
    MiAmore skrev 2011-05-24 11:35:47 följande:
    Här har det blivet lite aktivitet sedan jag var här sist. Kul! Jag har inte varit så aktiv på Fl dem 2-3 sista veckorna för att jag har verkligen INTE mått bra Har varit och är så SJUKT trött hela dagarna så det finns inte, och mitt illamående är riktigt intensivt till och från. Mår illa mer eller mindre hela dagarna, men ibland bara lite "diffust" och ibland som sagt riktigt intensivt. Spyr varje morgon sedan ca 1½ vecka tillbaka tror jag det är. Graviditeten är alltså inte speciellt snäll mot mig just nu. Det är jättejobbigt att gå till jobb, sitter och sover på varenda lediga stund. Och så får jag hitta på ursäkter varje gång mina kollegor undrar hur det egentligen är med mig, eftersom att jag bara är i v.8 (idag) och vi inte vill gå ut med det på jobb förens efter 12 fulla veckor. Jättejobbigt. Vi ska i alla fall berätta nyheten för våra föräldrar och syskon på sönd på morsdag, och det känns väldigt skönt. Hoppas ni mår bättre? *ler*
    Jag har idag berättat för mina föräldrar och min bror. Känns skönt att slippa humma om det mer. Och eftersom hjärtat slog idag så minskade ju mf risken oxå.....
  • MiAmore
    curiosa skrev 2011-05-24 11:41:40 följande:
    Jag har idag berättat för mina föräldrar och min bror. Känns skönt att slippa humma om det mer. Och eftersom hjärtat slog idag så minskade ju mf risken oxå.....
    Hur berättade du nyheten och hur togs nyheten emot?
    ♥Milo 090107♥
  • erajka
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 11:27:39 följande:
    Har hittat svaret själv.

Har faktiskt inte fått frågan om jag vill göra det? Bör man göra det? Nån som har några tankar/funderingar?
    det är inte alla som blir erbjudna det, i Värmland får alla göra det om de vill. Andra landsting ska man vara över en viss ålder.
  • zatori
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 08:48:58 följande:
    Vad är ett KUB test? Skäms
    Man kollar om barnet har risk för handikapp, typ Downs syndrom eller annan kromosomavvikelse. Detta med hjälp av ett kombinerat blodprov och ultraljud. Har man hög sannolikhet för kromosomavvikelseer erbjuds man att göra fostervattenprov och moderkaksprov också. Det kan öka risken för missfall. Fråga din BM om mer info. Konstigt att hon inte informerat dig om det? För du har varit på inskrivningssamtal eller? Annars är det inte så konstigt! :)
  • RaraS

Ska på hälsosamtal imorgon och hade tänkt fråga om KUBB. Men googlade och här i Norrbotten får man inte göra det alls. Tur att jag inte är så gammal, jag är 30 år, men hade jag varit äldre så hade jag nog velat göra det. Då får man tydligen åka till Umeå och betala 2000 kr för det. Dåligt att det är så himla olika, i olika landsting.

Jag tänkte att jag skulle fråga vad det kostar att få göra det när jag 30 år, men åka till Umeå, det känns lite väl överdrivit när inte risken är så stor.... Ska fråga imorgon ändå, det kan ju ha blivit någon förändring sedan den artikeln skrevs som jag läste!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Mysgrodan
    zatori skrev 2011-05-24 11:51:19 följande:
    Man kollar om barnet har risk för handikapp, typ Downs syndrom eller annan kromosomavvikelse. Detta med hjälp av ett kombinerat blodprov och ultraljud. Har man hög sannolikhet för kromosomavvikelseer erbjuds man att göra fostervattenprov och moderkaksprov också. Det kan öka risken för missfall. Fråga din BM om mer info. Konstigt att hon inte informerat dig om det? För du har varit på inskrivningssamtal eller? Annars är det inte så konstigt! :)
    Nej, har inte varit på inskrivning än. Har tid den 20/6. Tack för infon iaf! Skrattande
    RaraS skrev 2011-05-24 12:02:23 följande:

Ska på hälsosamtal imorgon och hade tänkt fråga om KUBB. Men googlade och här i Norrbotten får man inte göra det alls. Tur att jag inte är så gammal, jag är 30 år, men hade jag varit äldre så hade jag nog velat göra det. Då får man tydligen åka till Umeå och betala 2000 kr för det. Dåligt att det är så himla olika, i olika landsting.

Jag tänkte att jag skulle fråga vad det kostar att få göra det när jag 30 år, men åka till Umeå, det känns lite väl överdrivit när inte risken är så stor.... Ska fråga imorgon ändå, det kan ju ha blivit någon förändring sedan den artikeln skrevs som jag läste!

Då måste säkert jag som bor i Skellefteå oxå betala för att åka till Umeå. Hoppas det har ändrat sig! Uppdatera gärna med vad dom sa i morgon Glad
  • erajka
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 12:15:42 följande:
    Nej, har inte varit på inskrivning än. Har tid den 20/6. Tack för infon iaf! Skrattande
    RaraS skrev 2011-05-24 12:02:23 följande:

Då måste säkert jag som bor i Skellefteå oxå betala för att åka till Umeå. Hoppas det har ändrat sig! Uppdatera gärna med vad dom sa i morgon Glad
    www.vll.se/Sve/Lokalt/Nedladdningsboxar/Filer/Fosterdiagnostik%20info%20webbformat%200900821.pdf
Svar på tråden Januaribebis 2012