• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet
    MissT skrev 2012-01-06 18:03:03 följande:

I går förmiddag kl 11.23 föddes vårt Pyre efter en snabb förlossning. Hon vägde 3175g och var 51cm lång.

Jag ringde in till förlossningen vid 7.30 på morgonen vilket läkaren sagt åt mig att göra. Var inställd på att åter få beskedet att det var fullt men det fick jag inte. Barnmorskan svarade att vi skulle skynda oss in så ingen annan hann före med skratt i rösten. Vi skyndade oss att göra oss i ordning, köra barnen till fritids och sedan bar det av till förlossningen för igångsättning. Kom nog in vid 8.20-tiden och fick ett rum direkt. Fick träffa "vår" BM och undersköterska och BM satte en kurva och vi pratade igenom kommande igångsättning. Vid 9 tog hon hål på hinnorna och saa att vi skulle ge det en timme och sedan sätta dropp om det inte startat innan det. Jag och maken tog en promenad vid 9.30 och strax därefter kom värkarna igång. De var täta från början pch gansak intensiva så v gick tillbaka. Väl på rummet hade jag ordentligt ont. När BM kom för att sätta dropp såg hon att det inte behövdes. Jag försökte andas genom värkarna, satte mig i duschen och undrade vad jag gett mig in på. Värkarna var ordentligt intensiva och täta. Hade stundtals 3st på 5 minuter. Började med lustgas när jag kom tillbaka in på rummet. Vid 11 undersökte BM mig och jag var öpen ca 5 cm och samtidigt väldigt mjuk så hon sa att hon kunde öppna mig mer än dessa 5 cm då kanterna nästan var helt borta. Provade att lägga mig på sidan och kände då hur hon trängde neråt. Fick vänd mig tillbaka till rygg för det gjorde så ont. BM stannade hos oss på rummet och berömde mig för hur jag skötte lustgasen och för att hon tyckte att jag kunde slapna av så bra mellan värkarna. Pyret fortsatte att pressa neråt och helt plötsligt känner jag ett enormt tryck neråt. BM märker att det är på gång men vi hinner inte ens få av mig trosorna ordentligt innan huvudet är ute. M ber mig försöka vänta på näst värk men det är inte lätt för det trycker på av sig själv. Helt plötsligt är hon ute. Klockan är 11.23 och mindre än två timmar efter första värken har jag hemme på mitt bröst. Inga stygn behövs. Det gck snabbt och intensivt men jag klarade det. Jag fick inte panik fast jag kände att den var på väg några gånger. Jag tog mig igenom förlossningen och nu är vi hemma med vårt lilla underverk.

Grattis till flickan :D:D
  • marickan

Grattis till alla er som nu har fått träffa era små. Det är så roligt att läsa om hur bra det verkar ha gått för er :)

Någon fler som är trött? Själv är jag lite oroad över att jag känner mig så matt och trött. Jag minns inte att jag kände mig såhär innan dottern föddes trots en något jobbigare graviditet. Fast å andra sidan hade jag då all tid i världen att vila, inte riktigt samma förutsättningar till det med en treåring hemma. Jag känner mig så orkeslös att jag inte ens förstår hur jag ska orka med en förlossning och allt därefter. Har som ingen längtan efter bebis just nu vilket skrämmer mig... Samtidigt vet jag att hormoner och amning gjorde mig typ hög eller nått sist, orkade massor, men jag har svårt att se att kroppen kan ställa om till det utifrån hur jag känner mig nu. Vill ju bara längta efter bebisen men jag gör inte det, tröttheten gör bara att allt som komma skall känns övermäktigt..

• fabler

Kan tala om att när jag skulle föda sonen så var jag sten säker på att jag skulle föda ståendes på knä lutad mot pilatesboll.... min STORA besvikelse var då jag fick kramp i låren och kunde inte stå på knä utan 4personer fick lov att hjälpas åt och vända på mig så jag hamna halvsittandes istället.

elias är världens sötaste!!!
  • Kissekatten

Grattis MissT!!

BF+10 för mig... Idag har det tryckt på väldigt mycket neråt, hoppas hoppas hoppas att något händer SNART!!!!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Someday

Vi är fortfarande hemma och segar på i latensfasen med värkar och sammadragningar som inte vill dra igång. Är ganska frustrerad och hoppas att det startar ordentligt snart. Börjar bli trött av all värk i kroppen. Mensvärken är väldigt stark både i rygg och mage och ner i låren. Det kommer starkare värkar då och då men det tar inte fart utan avtar när de kommit några stycken i rad på någon halvtimme. Men det verkar inte hända så mycket mer. För mer värkar än så har jag liksom inte. Blir dock inte smärtlindrad av panodil eller dusch och det ger sig inte när jag vilar heller...

• Cia80
    Someday skrev 2012-01-06 18:46:47 följande:
    Vi är fortfarande hemma och segar på i latensfasen med värkar och sammadragningar som inte vill dra igång. Är ganska frustrerad och hoppas att det startar ordentligt snart. Börjar bli trött av all värk i kroppen. Mensvärken är väldigt stark både i rygg och mage och ner i låren. Det kommer starkare värkar då och då men det tar inte fart utan avtar när de kommit några stycken i rad på någon halvtimme. Men det verkar inte hända så mycket mer. För mer värkar än så har jag liksom inte. Blir dock inte smärtlindrad av panodil eller dusch och det ger sig inte när jag vilar heller...

Hoppas att det drar igång för dig på riktigt snart!
  • Jämthund

Hörrni, jag hoppas verkligen inte att min bebis vill titta ut idag. Jag har så fruktansvärt ont i muffen så det är sjukt. Jag vet inte exakt var det är jag har ont för jag kan inte känna det utanpå. Det känns som jag behöver knäcka till något där inne eller något. Gråter om jag måste röra på benen. Såhär har det varit ett bra tag och jag antar att det är foglossnimg men fan så det gör ont alltså. Det blir bara värre och värre dessutom:( idag fick faktiskt min sambo hjälpa mig på med kläder. Snacka om att känna sig handikappad.

• doriah

Oo nej, lilltjejen hade jätteont i magen nu innan hon somnade...hoppas hon inte blir magsjuk, det vore ju verkligen inte nån hit just nu (som om det någonsin är detRynkar på näsan)

Elsa och Lovis mamma