Inlägg från: Serendipitet |Visa alla inlägg
  • Serendipitet

Januaribebis 2012

Igår när jag kom hem från tentan och skulle cykla från bussen så fick jag ont som attan i magen och det kändes som om hon skulle trycka sig ut med våld - det var armar, ben, rumpa och huvud överallt. Sedan blev hon stilla och ligger numera med huvudet ner. Weeeiiii.. :D BM bekräftade min misstanke på ultraljudet.   

TUL <3 Litens tllväxt ligger på -5% och beräknas väga 3300g-3400g alltså större än storasyster som vägde 2885g när hon föddes :) Nu väger hon iallafall 1880g. BM var jättesnäll och lät oss även titta i 3D (fick dock inga bilder i det formatet) och liten både svalde, räckte ut tungan och sög på tummen.

• Serendipitet

I morgon blir en aktiv dag.

Cykla. Lämna dottern på förskolan 8.00. Cykla.
    Buss. Gå 10 min. Föreläsning till 12.00. Gå 10 min.
    Hinna äta?
    Buss. BM vid 14.00 och sedan buss igen. Cykla.
    Äta mellis. Cykla. En dotter som ska på dansträning kl. 16.00 cykla.
    Hem för en kort pause.
    Cykla igen, dottern ska sjunga julsånger i kyrkan kl. 18.00. Cykla. 
    Slänga sig på soffan och invänta värken kanske? ;) 

Sedan får jag iallafall vila hela fredagen!! :D   

• Serendipitet

Sovit väldigt dåligt i natt :S Dottern är förkyld och har vid andra tillfällen fått falsk krupp så jag har legat och lyssnat hela natten eftersom hon blir så rädd vid en sådan attack. Så jag har bara sovit halvtimmesvis. Hoppas på att vi slipper möget denna förkylning och öroninflammationen som kommer efter.

Nu ska jag bara finna energin till att julpynta.. Får nog börja med julmusiken och fixa pepparkaksdeg så det blir en julig känsla! 

• Serendipitet

Idag blev min sambo min man <3 Har varit en underbar dag men nu är jag jättetrött, ska bli underbart att sova :D Min dotter är febrig fortfarande så det blir en hemmadag i morgon och en del pyssel. Vecka 34+0 i morgon, nu går det undan!! Hoppas ni andra har haft en lika bra dag som jag!

• Serendipitet
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-28 22:16:53 följande:
    Jag ska på TUL imorgon. Men får gå dit ensam :(

Vad roligt med TUL, tråkigt att du blir själv! Man vill ju dela med sig av den glädjen man känner när man ser liten. Du får berätta hur det gick sedan :)
  • Serendipitet
    LillaEko skrev 2011-11-30 10:12:43 följande:
    Är det Alvedon som är okej att ta när man är gravid? Måste ha något mot smärtan i nacken så jag inte spänner mig mer.
    Alvedon och panodil är helt OK :)
  • Serendipitet

Någon mer som upplever smärta när bebisen rör sig? Känns som jag har ett inre blåmärke :S Min flicka ligger med huvudet ner men har rumpan mot ena sidan och sedan fötterna på andra sidan istället för upp mot revbenen och sedan sträcker hon ut eller hur jag ska förklara. Det buktar ut ordentligt på bägge sidor på magen och så håller hon på hela kvällar ibland och även om dottern och sambon tycker det ser kul ut vill jag bara gråta. Flytta henne fungerar inte, jag kan bara trycka/hålla emot så gått det går för att minska smärtan.    

Annars känns det skönt att ha nått vecka 34+1 (vecka 35) inte allt för lång tid kvar nu! Har sammandragningar även i vila nu förtiden och brännande halsbränna när jag ska sova, går som en anka trots att jag har liten mage samt får störd sömn av både kramp och toabesök. Måste bara få gnälla lite ;) Hur mår ni andra? Är ni så där lyckligt gravida eller börjar ni med tröttna?

Har ni fått en massa mensvärk under magen de senaste veckorna?     

• Serendipitet
    curiosa skrev 2011-11-30 22:01:13 följande:
    Min ligger på liknande sett som din och när han sträcker ut benen så kan det göra sjukt ont.
    Skäller lite på honom då men då blir han bara ännu mer aktiv. Hålla emot just där foten "är på väg ut" brukar fungera bäst.
    Ja, men då gör du samma som jag - håller emot :) Låter kanske elakt men det känns skönt att inte vara ensam om att uppleva smärta när liten rör sig. Jag blir självklart glad när liten rör sig men det är inte alltid enbart glädje. BM skällde på min bebis sist när hon fick se det och sa att hon var elak mot mamma ;) Min egen mamma tycker dock att jag är gnällig och inte borde uttala mig förrän liten sparkar på revbenen men så har hon aldrig haft en bebis som ligger som min och din.
  • Serendipitet
    fair skrev 2011-11-30 22:23:42 följande:
    Två: min bebis ligger på nåt liknande sätt som din. Ibland kan jag skrika av smärta när hon sparkar. Känner även jag att jag börjar bli less. Kände aldrig så när jag var gravid förra gången men nu har jag haft så mycket förvärkar och sjukhusbesök mm. Vill att det ska gå snabbare, men att bebis såklart ska stanna så länge som möjligt i magen.

Nej, förra graviditeten upplevde inte jag heller på detta sätt.. hihihi.. Då njöt jag av att vara gravid :) Tråkigt med sjukhusbesök, har varit iväg två gånger själv men aldrig behövt stanna.

Det gör riktigt ont och är inte alls gulligt när de små gör så! Min har legat så här i några veckor nu men hon blir ju bara starkare och starkare och jag vill inte tänka på hur det kommer smärta de sista veckorna.  
Svar på tråden Januaribebis 2012