Januaribebis 2012
Nej, det känns hemskt. Skönt ju att de kollar men jobbigt när de verkar oroliga men fortsätter säga att det är ok. Tack :) Jag håller med tummarna!
Jag har tyckt att det har blivit lite mindre generellt, hon rör ju sig men de där aktiva perioderna har försvunnit och jag får någon spark och sedan en spark men inget sammanhängande. Dock tror jag inte det var rörelserna de hakade upp sig på utan hjärtrytmen. Det var iallafall den upplevelsen jag fick. Antagligen ville de inte oroa mig i onödan bara men att det var något de ville kolla extra på som ändå gjorde de lite bekymrade.
Är du orolig ska du ringa, men oftast är det ju ingen fara :) (jag hoppas att det är så även för mig) Känn själv efter. Mamman känner ju oftast bäst om något är fel.
paet: I ungefär 2 veckor.. mindre och mindre..
Det var som jag och sambon trodde - de var oroliga igår! Tycker det är dålig stil att inte berätta vad som var fel eller eventuellt fel och varför jag skulle återkomma mer än bara - det ser ok ut. Desstom hade de inte antecknat besöket så min nya läkare fick ringa upp den jag hade igår och fråga :S
Jag låg ju på rygg när de mätte hjärtrytmen igår och sedan när jag skulle sätta mig upp för att de skulle ta av bältet och dosorna så gick hjärtljudet på bebis ned för länge och för mycket och det var inte bra. Därför som jag tydligen fick lägga mig på sidan sedan. Idag låg jag i två timmar. Mätte inte när jag reste mig upp (eftersom de ringde läkaren efter undersökningen) men de sa att det såg bra ut - Denna gången kunde jag tro på orden iallafall :)
Jag hade bra blodtryck 100/80 (och ingen urinvägsinfektion sedan igår ;) ). Hon sa att jag alltid skulle känna bebisen 10 gånger varje dag, annars skulle jag åka in igen för koll. Om det kändes konstigt eller fel skulle jag med komma in, men jag hoppas att det inte ska behövas. Så nervös jag va.