Inlägg från: Serendipitet |Visa alla inlägg
  • Serendipitet

Januaribebis 2012

mia hill skrev 2011-10-09 20:49:31 följande:
    Fy va jobbigt.. Inte kul när de säger en sak men nästan verkar oroliga ändå.. Får hoppas att allt går bra, håller tummarna för dig.

Nej, det känns hemskt. Skönt ju att de kollar men jobbigt när de verkar oroliga men fortsätter säga att det är ok. Tack :) Jag håller med tummarna!
  • Serendipitet
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-09 20:51:00 följande:
    Tänk på att det är bra att de tar din oro på allvar. Bm hade inte skickat hem dig om det var någon fara med bebisen. Synd att hon inte sa varför hon ville göra en uppföljning.

Ja, det är jättebra att de gör det :) Och jag vet att hade det varit allvarligt hade jag ju fått stanna kvar.. Men jag hade velat ha svar som hon hela tiden vägrade svara på :S Hon bara gled vilket gör att man blir mer orolig. Försöker tänka positivt! Men blir lätt vågor när alla känslor brottas med varandra. Sambon var inte ens nervös från början men nu...
  • Serendipitet
    bumbi 84 skrev 2011-10-09 21:01:41 följande:
    hoppas allt ser bra ut i morgon och att dom bara är extre noga-! men förstår att du blir nervös.

Tack :) Ja, nervös lär jag vara till jag hör att allt är bra.. Och om inte ja då får jag hantera det i morgon.
  • Serendipitet
    roxylady skrev 2011-10-09 21:04:07 följande:
    Två: Hoppas allt är ok! Men det ser ju i alla fall bra ut när de skickade hem dig sådär? Hmm.. förstår att du blir fundersam. Men bra att du får komma in igen i fall det är något de måste uppfölja. Håller tummarna för er!

Tack :) Ja helt hemskt kan det ju inte ha sett ut iallafall :) Hoppas att det bara är som de är extra noga..
  • Serendipitet
    fabler skrev 2011-10-09 20:56:55 följande:
    usch då förstår din oro. Men de e ju bra de kollar upp de ordentligt.

Inget man vill gå igenom med en massa hormoner.. men ja det är ju bra att de gör det.
  • Serendipitet
    roxylady skrev 2011-10-09 21:26:03 följande:
    Nej men precis! :) Ja hoppas att det är så! Fråga dem varför de inte sa något! Onödigt att de oroar en sådär :/
    Måste fråga hur annorlunda du känt bebisen nu? Tycker jag känner mindre än tidigare.. är tredje dagen nu. Känner av bebis men inte lika ofta. Borde jag också ringa å kolla?

Jag har tyckt att det har blivit lite mindre generellt, hon rör ju sig men de där aktiva perioderna har försvunnit och jag får någon spark och sedan en spark men inget sammanhängande. Dock tror jag inte det var rörelserna de hakade upp sig på utan hjärtrytmen. Det var iallafall den upplevelsen jag fick. Antagligen ville de inte oroa mig i onödan bara men att det var något de ville kolla extra på som ändå gjorde de lite bekymrade.

Är du orolig ska du ringa, men oftast är det ju ingen fara :) (jag hoppas att det är så även för mig) Känn själv efter. Mamman känner ju oftast bäst om något är fel.

• Serendipitet

paet: I ungefär 2 veckor.. mindre och mindre..

• Serendipitet
    shadowstorm skrev 2011-10-09 21:51:10 följande:
    Märks att folk sett på tv i veckan (inget illa menat). jag skulle påstå att jag tycker bebisrörelserna förändras när bebisen inte längre får plats på samma sätt. Upplevde samma sak med sonen. Dock inte att de sluta, men det var mera som förflyttningar istället för sparkar. Och har nu börja märka att den i magen försöker hitta ett sätt att röra sig på så inte alls lika mycket sparkar längre..

Två: Går säkert jättebra imorgon :)

Har faktiskt inte själv sätt det :) Men ska nog göra det eftersom alla pratar om det. Ja, rörelserna ska förändras men fortfarande ska bebis röra sig lika mycket - sa min BM idag iallafall :) Hon sa också att plats fanns det gott om för att göra kullerbyttor.. Hafe stor livmoder så hon fyllde inte upp den speciellt.

Tack shadowstorm :) Tack alla för er stöttning. Betyder massor.  
  • Serendipitet
    shadowstorm skrev 2011-10-09 22:09:19 följande:
    Ja det var faktiskt hemskt :/ Men då tipsar jag om att se det imorgon efter du varit till läkaren så du inte får en jobbig natt. :) Ojja, har kortfilmer kvar på datorn sen sonen låg i magen då jag var i vecka 41 såg ut som det gick vågor på magen när han rörde sig. Så helt klart ska man uppleva rörelser :)

Ja, idag ska jag verkligen inte se något som kan skrämma upp en ytterligare iallafall :) Alla säger att det var hemskt att titta på så jag hade faktiskt tänkt låta bli att kolla, men när det är återkommande hela tiden så får man väll kolla vad alla snackar om ;) Tänkte sova nu så att tiden går fortare till i morgon, ska vara där 13.20.

Hihi.. Vågor är mysigt. När jag väntade min stora tös upplevde jag samma, hon var aldrig en sparkare utan hon rörde mest på sig och då var det verkligen vågor som du säger :)
  • Serendipitet

Det var som jag och sambon trodde - de var oroliga igår! Tycker det är dålig stil att inte berätta vad som var fel eller eventuellt fel och varför jag skulle återkomma mer än bara - det ser ok ut. Desstom hade de inte antecknat besöket så min nya läkare fick ringa upp den jag hade igår och fråga :S 

Jag låg ju på rygg när de mätte hjärtrytmen igår och sedan när jag skulle sätta mig upp för att de skulle ta av bältet och dosorna så gick hjärtljudet på bebis ned för länge och för mycket och det var inte bra. Därför som jag tydligen fick lägga mig på sidan sedan. Idag låg jag i två timmar. Mätte inte när jag reste mig upp (eftersom de ringde läkaren efter undersökningen) men de sa att det såg bra ut - Denna gången kunde jag tro på orden iallafall :)

Jag hade bra blodtryck 100/80 (och ingen urinvägsinfektion sedan igår ;) ). Hon sa att jag alltid skulle känna bebisen 10 gånger varje dag, annars skulle jag åka in igen för koll. Om det kändes konstigt eller fel skulle jag med komma in, men jag hoppas att det inte ska behövas. Så nervös jag va.

Svar på tråden Januaribebis 2012