Inlägg från: Serendipitet |Visa alla inlägg
  • Serendipitet

Januaribebis 2012

Jämthund skrev 2011-11-30 22:20:59 följande:
    Var ju på ett ul/tul häromdagen och bebisen var visst jättestor. Är i vecka 32 och skall iväg på glukosbelastning imorgon och se om det är orsaken till det hela. Hoppas egentligen inte det men, hellre det än att inte veta varför. Usch, jag vet inte. Har ångest inför detta iaf. Skall till läkaren på måndag samt göra ett nytt ul... Usch, ingen säger någonting. Får inte svar på mina miljoner frågor som dyker upp i huvudet.

Det är ju jätte jobbigt att du inte får svar på dina frågor för det hade ju kunnat förbereda/lugna dig. Förstår att du vill veta orsaken till det, men kan det inte vara så att du gått längre än de tror? En ultraljudsmätning är ju inte exakt och kan ju visa två veckor fel med BF tiden. Lycka till i morgon och på måndag!
  • Serendipitet
    Alltochinget skrev 2011-12-01 06:11:53 följande:
    Två: min lille ligger också som din och jag brukar beskriva det som att jag har blåmärken på insidan :) ibland gör det riktigt ont och man ser den lilla foten pressas ut flera cm på högersidan! Ajajaj! Jag är också glad att jag känner bebis ofta men ibland går det lite för vilt till. Hihi! Jag har läst att bebis ska sova ca 90-95 % av tiden nu. Jag ifrågasatte det till min BM förra gången eftersom jag känner bebis rörelser hela tiden mer eller mindre och undrar om jag ska få nåt hyperaktivt barn som aldrig sover :P men hon svarade att dom även rör sig i sömnen, precis som vi. Så hoppas lillen sover mycket även fast han rör sig hela tiden :)

Då är vi några stycken med samma huliganer till små ;) Det känns verkligen som om man har blåmärke där inne i magen! Det har jag med undrat över då min lilla bebis rört sig massor, men nu har hon faktiskt börjat lugna ner sig lite på natten och är mest aktiv på kvällen och det känns skönt :)
  • Serendipitet
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:
    Nu är det dags, om än lite tidigt så hoppas vi att allt går väl.

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Går in i v.36 idag :)

Hoppas ni alla mår bra, uppdaterar när trollet kommit till stan :)      

Åh, vad spännande, hoppas allt går bra med dig och liten idag. Ska tänka på er. Vecka 36 är ju en bra vecka och bebisen har kommit långt :) Tänk att snart får du hålla din lilla plutt :D:D
  • Serendipitet
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.

Grattis till er flicka :) Hoppas ni alla mår bra, nyfiken på att höra om din förlossning. Grattis igen!
  • Serendipitet

Tror att någon skrev det innan men kanske dags att lägga till en tråd om födda bebisar, datum och vikt/längd
    Tror det hade varit kul :) Vad säger ni?

• Serendipitet
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-04 21:38:48 följande:
    Någon i tråden som bor i Skåne eller Kronoberg?

Är från Skåne :) Bor i Skanör så rätt långt från kronoberg ;) Vart bor du då?
  • Serendipitet
    Fellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram

Grattis till er flicka, underbart namn! Skönt med hemgång och fortsatt mys hemma :) Ta hand om er :)
  • Serendipitet

Vecka 36 (35+0) Var hos barnmorskan idag :) SF-mått 33 (för två veckor sedan 30,5) :O Blodvärde 122, blodtryck 110/80 och liten ligger fixerad :D 

• Serendipitet
    ccecy skrev 2011-12-06 17:21:28 följande:
    Skönt att liten ligger fixerad :) hoppas h*n hålls där ! :) 

Hoppas jag med :D
  • Serendipitet
    LillaEko skrev 2011-12-06 17:26:32 följande:
    Känns så konstigt att din lilla mage kan ha ett större sf mått än min. Hade 32 igår, i v 36(35+3)

Här har vi en riktigt aktiv liten krabat med. Nu åker rumpan ut på ena hållet och så sätter den fötterna i revbenen eller i sidan.....snacka  om att det börjar bli trångt!

Haha, jo men det beror nog på hur barnmorskorna mäter med. Dessutom är jag långt och jag tror det påverkar med ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012