Inlägg från: Serendipitet |Visa alla inlägg
  • Serendipitet

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-09-16 08:58:17 följande:
    Someday: Jag ringde och fick mitt moderskapsintyg skickat till mig efter rul. Just för att komma igång och söka gp.

Har så mycket luft i mage/tarm. Uppblåst och gör jätteont. Någon mer som har det så. Tur jag är hemma och sjukskriven så jag kan fisa vid varje tillfälle :s

Jag blev jätte svullen på kvällen men det blev bättre när jag köpte laktosfri mjölk att ha till maten istället för vanlig. Lök och kål och annan gasmat försöker jag att äta men tar inte så mycket av :) Hoppas du slipper det onda snart.
  • Serendipitet
    LillaEko skrev 2011-09-16 11:07:04 följande:
    Jag har haft problem med laktos tidigare. Men sen plusset har jag härligt nog kunnat äta ALLT. Men dags att börja med det laktosfria igen då kanske. 
    Är ju iallafall värt att prova, för de senaste kvällarna har varit fruktansvärda.

Behöver ju inte vara laktosen men om det blir bättre av att utesluta det så kan du ju hålla uppe ett tag och sedan prova igen :) Mitt har alltid gått i perioder men sedan jag plussade så fixar jag det i mat men ej att dricka ett glas. Som tur är finns det ju fin och god mjölk som är laktosfri!
  • Serendipitet

Då ska jag skaffa gravidkudde att sova med, tack för alla svar :) Hoppas det ska hjälpa mig med så jag får sova bättre!

• Serendipitet
    roxylady skrev 2011-09-17 20:03:35 följande:
    Jag har fått sedan några veckor tillbaka sendrag under fötterna eller i tårna. Blir tokig på det.. har aldrig haft det så lätt som nu.. någon mer som har det? Och kanske också vet vad det kan bero på?

Kanske inte riktigt så som du skriver men jag har ont i senan eller vad det är under foten men även i hälsenan. Jag har börjat smörja och massera fötterna varje kväll nu eftersom jag får mest ont framåt kvällen till och det känns skönare då :)
  • Serendipitet

Kramp eller sendrag har jag fått nattetid men enbart i vaden, pang och så blir man klarvaken! Så jävla ont gör det och det är svårt att dra ut eller massera ut den.

• Serendipitet

Var hos BM idag :) Magen var 24 cm och hjärtljuden låg på 135-140, blodvärdet hade gått ned från 140-127 men det var helt ok tyckte BM. Precis när Bm frågade om bebis sparkar så sparkade hon :D Så jag behövde inte svara ;) Dock tog det ett tag innan hjärtljuden hittades för det var bara moderkakans svissande som hördes i början så då fick jag berättat för mig att moderkakan låg i framvägg.. Där ser man :) Men sedan hittade hon äntligen hjärtljudet och det lät suveränt sa hon <3 

I morgon skulle jag ringa sjukgymnasten för foglossning. Nästa möte med BM är glukosbelastningen! Denna gången sa hon att jag nog får dras med illamåendet till bebis kommer istället för det går nog över som hon alltid sagt tidigare :S Men hoppet lämnar en sist!!      

Annars så kan jag berätta att min sambo friat <3 <3 Lycka!   

• Serendipitet
    Okej, jag behöver lite hjälp flickor! Jag har läst att det är normalt med tryck mellan benen, (att det trycker och spänner). Men om jag ska på toa så känns det som jag ska trycka ut hela ungen :S Även när jag ska kissa ökar trycket och det känns svullet och spänt.. *pinsamt*.. och svårt att förklara. Jag kan inte komma ihåg att jag hade den upplevelsen förra graviditeten.

Är det enbart pågrund av foglossningen? Jag har ont, kan inte cykla pågrund av att jag fått ont mellan benen då, har ont i höft, svanskota, svank och har svårt att hitta bra ställning i sängen då hela höftpariet ömmar. Ska ringa sjukgymnast och prova ut foglossningsbälte - order från BM. Dock så har "detta" trycket mellan benen kommit på senaste tiden så jag har inte pratat med BM om det.

Sedan har jag en fråga om sen avnavling! Har hört en massa om detta tidig vs. sen och förstår ju vad det betyder men brukar de inte göra samma på alla förlossningar? Och varför är det ena bättre än det andra? Någon som har koll?  
  • Serendipitet
    SFHelen skrev 2011-09-30 12:56:04 följande:

När jag väntade vår dotter hade jag en tryckande känsla mellan benen konstant efter ca v.22-23 och fick till sist åka och kolla för jag vart även svullen (körtlarna) och det var ingen fara med det, men det var såååå obehagligt vill jag lova. Börjar känna av det denna gång med nu, hoppas bara på att det inte blir lika stort tryck bara...

Tycker du ska prata med din bm på mvc eller ringa till förlossningen och bara rådfråga och kanske få komma in på en koll för att få lugna nerverna. Jag fick göra en vanlig gynundersökning.   

Tack för ditt svar :) Ska nog ta och ringa BM i början av nästa vecka så att det känns bättre och jag slipper oroa mig för det. Men det känns redan lite bättre nu när jag fick höra att det inte är helt off iallafall, tack :D
  • Serendipitet
    Loppan81 skrev 2011-09-30 12:43:43 följande:
    Jag har precis som du och det har blivit värre det sista, jag tror att det kan vara varicer/åderbråck jag har ett långt ner i ljumsken och ut på benet som gör att jag inte kan sitta för länge för det känns som att ena blygdläppen inte får nåt blod efter en stund!:( Ska träffa läkare och min bm rådde mej att ta upp det med henne då!
    Jag har också ont av foglossning men detta tror jag inte beror på det. Googla lite får du se om det kan stämma in på dej!

Tack så mycket för ditt svar, ska googla och kolla läget :D Hoppas att du får ett riktigt svar från din läkare så du vet vad det är! Och att det blir bättre! Kram
  • Serendipitet
    SFHelen skrev 2011-09-30 15:02:41 följande:

kan säga att för mig kom och gick de med hur mycket tryck det var där... ;) var som värst efter toalettbesöken om man behövde ta i lite ;) onödig info, men så du vet om du orkar vänta till början på nästa vecka

Men precis så upplever jag det med :) Onödig info kan ibland hjälpa någon nojig så att denna känner att hon inte är ensam :D Ska försöka vänta till måndag eftersom min BM inte var där idag, skulle det bli mycket mer obehagligt under helgen så får jag ringa.. Ja dit man ringer om man behöver råd eller en undersökning ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012