• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    shadowstorm skrev 2011-05-24 17:36:22 följande:
    Haha jag har redan bestämt mig vilken vagn jag vill ha :) hehe är snart i vecka 8 hahaha. Vill iaf ha en city cross emmaljunga
    En sån har vi till vår dotter, ska du ha med citykorg också eller?
  • erajka
    shadowstorm skrev 2011-05-24 17:36:22 följande:
    Haha jag har redan bestämt mig vilken vagn jag vill ha :) hehe är snart i vecka 8 hahaha. Vill iaf ha en city cross emmaljunga
    en sånn har vi också bestämt oss för
  • Carolaj83

vill också ha en city cross, fast med mjuklift, blir begagnad för oss, köpte ny till första barnet för 7000:- absolut INTE värt i mina ögon

• erajka
    Carolaj83 skrev 2011-05-24 17:46:56 följande:
    vill också ha en city cross, fast med mjuklift, blir begagnad för oss, köpte ny till första barnet för 7000:- absolut INTE värt i mina ögon
    vi ska också ha en mjuklift, lätt att ta tag i och bära upp barnet när det sover uppför alla j-vla trappor

Har även hittat en superfin overall från Lundmyr of Sweden, men 625 kr. Vet inte riktigt om vi har lust att lägga så mkt pengar på en overall
  • shadowstorm

Tror jag vill ha en city cross med mjuklift, men sist hade jag det inte...har ju en emmaljunga dou till sonen och den orkar jag fan inte lyfta den knäcker min rygg. Och var idag och kände på vagnar och helt klart så var city crossen den jag fastna för. ser väldigt lik ut den jag har men är super mycket lättare :)

Vad är bäst mjuklift eller citykorg? sist hade jag korg.

• curiosa
    shadowstorm skrev 2011-05-24 17:59:10 följande:
    Tror jag vill ha en city cross med mjuklift, men sist hade jag det inte...har ju en emmaljunga dou till sonen och den orkar jag fan inte lyfta den knäcker min rygg. Och var idag och kände på vagnar och helt klart så var city crossen den jag fastna för. ser väldigt lik ut den jag har men är super mycket lättare :)

Sist hade jag mjuklift men det var ju snart 9 år sedan så man kankse inte kan jämföra det .P
  • erajka
    shadowstorm skrev 2011-05-24 17:59:10 följande:

beror det inte lite på hur man bor, är väl lättare med citykorg om man bor i t.ex. hus. Sover barnet kan man t.ex. låta barnet sova ute. Bor man i lägenhet vill man ha med sig barnet upp och jag vill då helst inte väcka barnet. Då bör det bli lättast med en mjuklift.
    Nu har jag inga barn sedan innan, jag bara spekulerar
  • minneli

Jag hade citykorgen, men vi bor i hus. Om jag tex bott i lägenhet utan hiss hade jag inte tagit citykorg. Men jag ville ha en citykorg eftersom det då går att bädda om barnet mer och så är det fint =)

Svar på tråden Januaribebis 2012