• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • erajka

kanske ska tillägga att där står vad som gäller för västerbottens landsting

• Mysgrodan
    erajka skrev 2011-05-24 12:21:20 följande:
    www.vll.se/Sve/Lokalt/Nedladdningsboxar/Filer...
    Tack så jättemycket!! Skrattande

Alltså man måste vara över 35 år här för att få göra dessa undersökningar gratis inom landstinget. Bara 2% av alla barn föds med skada, sjukdom elr missbildning. Det var inte många. Kanske man kan klara sig utan undersökningen? Obestämd
  • Mysgrodan

Har en bekant som har en pojke med downs och när jag ser hur jobbigt det är för henne så blir man bara ledsen. Med risk för en het debatt så tror jag att om jag visste att barnet hade downs så skulle jag göra abort. Visst älskar hon honom lika mycket som sitt andra barn men det märks att det tär på hela familjen.

• RaraS
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 12:30:49 följande:
    Tack så jättemycket!! Skrattande

Alltså man måste vara över 35 år här för att få göra dessa undersökningar gratis inom landstinget. Bara 2% av alla barn föds med skada, sjukdom elr missbildning. Det var inte många. Kanske man kan klara sig utan undersökningen? Obestämd

Jo, Skelleftå ligger ju i Västerbotten så där är det andra regler. Jag bor i Luleå, Norrbotten och här får man inte göra det alls, vilken ålder man än är. Men betala kan man ju alltid göra om verkligen vill, men jag är 30 år så känner nog inte att jag måste.

Men som sagt, jag ska fråga lite mer i morgon. Egentligen är jag bara ute efter att få se att barnet mår bra i vecka 12, innan man går ut med det officiellt och berättar på jobb etc, så man inte har något MA i magen när man berättar... Så jag kanske ringer någon privatklinik här i stan och "köper" mig ett extra UL/VUL. Eller fråga barnmorskan om hon vill lysssna på hjärtat i v12...

Men först har jag rätt till ett VUL så ska till sjukhuset på torsdag! Hoppas det ser bra ut då så får jag fundera sedan på hur jag ska göra i fortsättningen!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Frökensvensson

Plussade igår GladSkrattande Ska bli så spännande det här, inskrivning på fredag..... jag är som är hypokondrisk annars, hur ska det gå nu!?

• curiosa
    MiAmore skrev 2011-05-24 11:45:10 följande:
    Hur berättade du nyheten och hur togs nyheten emot?
    Till mamma sa jag bara att jag hade nått att berätta till min pappa sa jag att han skulle bli morfar igen och till min bror (som själv väntar sitt tredje i sep) frågade jag honom om han ville bli morbror igen.
    Var jätte nervös innan dessa samtalen men nu är det gjort :)
  • minneli

Nu har jag pratat med min chef och fått klartecken till att gå upp 100% 1 juli. Känns skönt att det är klart iaf, men ändå bara mer läskigt om något går fel.

• Lindax1988

Hej allihopa!
    Jag hoppar gärna in här :)
    Plussade i söndags den 22/5 och har BF den 31/1-2012 :)

• Mysgrodan
    Frökensvensson skrev 2011-05-24 13:02:02 följande:
    Plussade igår GladSkrattande Ska bli så spännande det här, inskrivning på fredag..... jag är som är hypokondrisk annars, hur ska det gå nu!?
    Lindax1988 skrev 2011-05-24 14:46:29 följande:
    Hej allihopa!
    Jag hoppar gärna in här :)
    Plussade i söndags den 22/5 och har BF den 31/1-2012 :)
    Grattis till er båda!!! Solig
  • Stellan
    curiosa skrev 2011-05-24 11:07:09 följande:
    Hemma från gyn igen och idag så kunde man se ett pickande hjärta.
    Allt såg bra ut och tiden stämmer med med senaste mens.
    Så nu skall vi tillbax i mitten av juli igen (har cellförändingar oxå som de skall kolla)

v 7+3 idag och BF 6 januari :)
    Men gud så roligt!!! Grattis!
Svar på tråden Januaribebis 2012