• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jessielarsson

Jag har en Babytravel Milano som jag köpte när sonen var ca 7 mån. Hade en babytavel Grizzly innan, men den var för tung, väger typ 20 kilo!! Och jag är så himla nöjd med Milano vagnen. Väldigt lättkörd och kostade inte en förmögenhet. Så nu behöver jag bara köpa till liggdelen till vagnen så har jag en komplett vagn. Längtar tills jag får ta fram den igen. Viktor gillade att åka i den oxå. Köpte dock en Brio sittvagn i sommras då jag tyckte den andra vagnen var lite svårköprd när det var lite mer kilo i vagnen, men det var nog bara en innbillning. Var lite insnöad på en Briovagn nämligen 

• twistedtofit
    bumbi 84 skrev 2011-05-24 19:31:06 följande:
    jag tror absolut du klarar dig med ståbräda om ni inte går jätte långa promenader.
    Jag funderade på det, sonen kommer vara drygt tre. Jag tror bara att det kommer vara fruktansvärt att försöka köra vagn med ståbräda i januari. Sonen åker fortfarande mkt vagn och vi går eller cyklar överallt dit vi ska. Jag funderar på att köpa en beg phil & ted som också funkar som singelvagn!

Förresten. Vi har en City Cross som är fantastisk! Vi har en mjuklift och på vintern bäddade vi med fårskinn! Perfekt!
  • 79a

idag glömde jag nästan bort att jag var gravid, tills jag inte hade ätit på 8 timmar och höll på att svimma o kräkas. Tur att man kunde trycka en ica-pizza snabbt

• Cvb

Här hoppar jag gärna in ! :)
    Väntar första barnet och är i v6, 5+1, och BF är ca 22-23 januari, enligt FLs uträknare.
    Ska på inskrivning den 8/6, en kort evighet till dess :p

• twistedtofit
    Cvb skrev 2011-05-24 22:20:06 följande:
    Här hoppar jag gärna in ! :)
    Väntar första barnet och är i v6, 5+1, och BF är ca 22-23 januari, enligt FLs uträknare.
    Ska på inskrivning den 8/6, en kort evighet till dess :p
    Grattis Grattis!
    Själv har jag inte ens ringt BM än. Vi ska på semester om en vecka och fram tills dess jobbar jag non-stop, så jag ringer när jag kommer hem.. Då jag är runt v 8+0
  • 79a

Välkommen alla nya.

imorgon är det hälsokontroll med sambon

v 7+5

• roxylady
    79a skrev 2011-05-24 22:28:39 följande:
    Välkommen alla nya.

imorgon är det hälsokontroll med sambon

v 7+5
    Oj så tidigt? Det får man inte här.. jag har min inskrivning 4/7 först.. då är jag ju i v11. Men ska på hälsosamtal och få massor av råd hos dem imorgon.
  • 79a
    roxylady skrev 2011-05-24 22:30:17 följande:
    Oj så tidigt? Det får man inte här.. jag har min inskrivning 4/7 först.. då är jag ju i v11. Men ska på hälsosamtal och få massor av råd hos dem imorgon.
    haha menade samma Hälsosamtal...inga kontroller. Jag är lite trött
  • Cvb
    twistedtofit skrev 2011-05-24 22:24:56 följande:
    Grattis Grattis!
    Själv har jag inte ens ringt BM än. Vi ska på semester om en vecka och fram tills dess jobbar jag non-stop, så jag ringer när jag kommer hem.. Då jag är runt v 8+0
    Tackar !
    Jaha, va kul :) Ja det är ju bättre att ringa senare, så man slipper gå i en evighets väntan eftersom man oftast får komma in sent :p
    Jag kommer vara i v8, 7+2 när jag ska på första träffen med BM. Rätt tidigt ändå, men inte mig emot då jag är så ivrig av mig :p
Svar på tråden Januaribebis 2012