Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Januaribebis 2012

Hej, 

Hoppar in här (och hoppas få stanna)! Är i v6 (5+2) och det känns overkligt. För trots att jag har ett barn sen tidigare var det väl inte alls så här det kändes att vara gravid -eller?

Har dock två tidiga missfall sen 2010 i bagaget, så vågar inte riktigt hoppas på riktigt än... BF ska iaf vara 21:a januari!  

• Pebbles82
    curiosa skrev 2011-05-25 21:38:29 följande:
    Hur fungerar era magar?
    Jag har sånna problem med min. Dricker lunelax två gånger om dagen men det hjälper inte,
    Ena dagen är jag jätte lös och nästa är det så trögt.
    Får jätte smärtor i magen med kramper om vart annat.

Några tips hur man kan få den att fungera normalt?
    Samma här. Ena dagen får jag kramp för att det är hårt, andra dagen får jag ont för att det är för löst. Nästan så jag tror att jag har rejäl mensvärk, sen är det bara tarmarna... :o
  • Pebbles82

Åt just några vindruvor och fick sen känna på illamående för första gången. Kunde inte äta frukt förra gången och kan tydligen inte det nu heller. Noterat!

• Pebbles82

Uff, jag börjar misströsta. Brösten är inte ens ömma längre, jag mår inte illa, jag är inte trött och humöret är inte påverkat. Jag har inte ens molvärk.... 

Och det vore väl fine, men när jag fick dottern hade jag så ont i brösten att jag inte ens kunde ha BH på mig, jag kunde somna ståendes, jag mådde pissilla och mitt humör var inte att leka med... För att inte snacka om den grova molvärken jag hade....
    Har två missfall bakom mig, så just nu sitter nerverna utanpå...  

• Pebbles82
    Butikslager skrev 2011-05-27 16:38:34 följande:
    Vad underbart att läsa om alla som sett hjärtan på VUL! Grattis alla! :)

Och jag känner som du Pebbles. Hade inte kräkts på hela dagen idag och började bli orolig! Vart tusan tog illamåendet vägen? Är det kört nu igen? Men sen kräktes jag och det kändes lite bättre. Haha.

Fan, orkar knappt tänka på att jag är gravid för då blir jag bara orolig att något ska gå snett.
    Vill bara ringa BM och be om VUL, men än är det för tidigt..
    Tack för dagens skratt, det behövdes..
  • Pebbles82
    KathleenH skrev 2011-05-27 15:35:23 följande:
    Jag förstår såklart att du är orolig, men tänk såhär, du har haft dina missafll, din otur, nu är det dags för lite TUR och lycka!! Bara för att du mådde på ett sätt förra graviditeten behöver du ju inte må alls likadant nu. Jag vet att man oroar sej iaf, men försök att tänka att din otur är förbi nu. {#emotions_dlg.flower}
    Håller verkligen tummarna för att du har rätt! Det ÄR vår tur nu! 
  • Pebbles82
    Haanky skrev 2011-05-27 16:24:08 följande:
    Pebbles: det kanske är en pojk denna gången :)
    Ja, eller så inbillar jag mig bara att jag mådde så kass i början på förra graviditeten. Med tanke på att jag inte ens fattade att jag var gravid förrän v 7 då så lär jag ju inte mått SÅ dåligt tidigt. Det kan alltså komma..  
  • Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-05-27 19:25:32 följande:
    Jag mår inte heller som när jag var gravid med sonen. Enda jag riktigt känner av är tröttheten och småått ömma bröst.

Men visst var vi gravida sist samtidigt eller minns jag fel? :)
    Du är iaf trött..  
    Jo just, det var vi ju! Coolt!  
  • Pebbles82

När jag väntade dottern mådde jag ofta sjukt illa, men spydde bara en enda gång och det var efter att ha ätit ägg!

• Pebbles82
    plingplong skrev 2011-05-29 11:44:39 följande:
    Idag startade mitt missfall riktigt efter att ha småblött sen i fredags.
    Eftersom det var vårt första försök så har jag hela tiden haft det på känn (Lätt fånget, lätt förgånget)
    Men men, bara att försöka igen!

Stort lycka till ni som är kvar i tråden! Nån vänlig kanske vill ta bort mig från BF-listan? Hade BF 19/1
    Å nej.. Beklagar verkligen! 
Svar på tråden Januaribebis 2012