• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87
    partouze skrev 2012-01-11 12:43:28 följande:
    När ska man ringa in? Har 5-7 minuter i mellan dom! Är ju första och vill inte ringa in för tidigt ^^
    Härligt, håller tummarna att ert lilla underverk tittar ut inom kort:)

Jag längtar till mitt sätter igång, har haft en del förvärkar men de har sedan några dagar slutat och allt har varit som vanligt eller vad man ska säga, eller den ända skillnaden jag märker sen förvärkarna slutat är att jag vaknar ursäkta infon men helt genom svettig på natten, är det fler som har det så?

http://linapetite.blogspot.com/

• roxylady
    Pebbles82 skrev 2012-01-11 14:01:15 följande:
    Spännande Partouze! Håller tummarna nu! 

paet: Tyvärr tror jag de flesta känner att barnmorskorna/personalen efter förlossningen trycker väldigt, väldigt hårt på amningen och jag tror främst där det är som det kan skära sig psykiskt med att man blir anti eftersom tjatet kommer igång. Jag skulle skriva in det som information i förlossningsbrevet att jag vill försöka, men att jag inte vill att de pressar mig angående amning om jag var du, för den informationen hänger i så fall säkert med vid överlämning mellan förlossning och BB! 

Pjuh. Nu är det ändå bara 2½ dag kvar att jobba, sen ska jag SOVA. Hela jag är helt slut nu, jag förstår inte hur jag orkat så här långt. Haha... 
    Jo nog gör dom det allt. Har redan hört att de är nästan ännu värre uppe här på vårt BB. Jag har faktiskt skrivit i brevet och även i sammanfattningen att jag inte vill att de ska vara där och klämma på mig. De får gärna säga till om jag gör fel. Men annars får de låta mig vara. Det är privat area tycker jag. 

Skönt Ja jag jobbade nästan lika länge. Jobbade min sista dag på nyårsafton. Tiden sedan dess har gått rättså fort ändå tycker jag. Alla säger att det är så trögt att vara hemma. Men jag sover så mkt så det är bara skönt att ha mkt tid på sig att göra det Vad jobbar du med? ja jag förstår det.. även om man inte har ett fysiskt tungt arbete så har man ju andra måsten när man arbetar. Så kände jag.. Såg att du har BF dagen efter mig också! Kul  
  • Velociped

Jag sitter hemma och försöker plugga/skriva hemtenta men magen är en enda stor sammandragning som gör att jag endast kan sitta bakåtlutad. Får ha datorn på en kudde i knät, och boken på en kudde brevid, jag kan inte luta mig fram över huvud taget. Måtte magen bli rejäl vältränad och knuffa ut ungen fort när det väl är dags, för vad är annars meningen med alla dessa sammandrags-träningar!?

• roxylady
    Sapato skrev 2012-01-11 14:02:58 följande:
    Paet: Låter rätt lika i våra graviditetet. Det jag tycker är allra jobbigast är att inte kunna sova på mage.
    Ja :) Haha jag med! Saknar det som bara den! Och även om man inte kommer igång med amning så kanske man får hård byst i början och lika stora som Dolly Partons och inte kan sova på mage på en gång ändå? Eller? *fniss* Men snart så kan vi äntligen sova på mage! Gud vad jag längtar! Somnar bäst så
  • PrickenoGrodan

Paet: Jag födde ettan i Falun och de var inte på om amningen. De frågade om man ammade och jag bad att de skulle kolla att han sög rätt. Att de frågar handlar ju om att det är viktigt att barnet får mat. Säger man att det inte går kan man ju få ge ersättning redan på bb. MVC i Falun (gick ju där med ettan) pratade väldigt mycket om amning men det är nog i syfte att man ska vara förberedd på att det kanske inte går automatiskt och att det i början tar jättemycket tid. På bvc i Falun hade de inget emot ersättning. Frågade om jag kunde ge det till sonen eftersom han var så snuttig och min bvc-sköterska sa att det tycker jag du ska göra. Sen vägrade han flaskan så det blev aldrig någon ersättning för hans del.
    Vad jag vill säga är att jag tycker inte att du ska bestämma hur du vill göra nu. Se hur du känner efter förlossningen och känn ingen prestige i ammandet. Gör det du själv mår bäst av! Mår du bra, så kommer även ditt barn att må bra.

• Pebbles82
    roxylady skrev 2012-01-11 14:07:06 följande:
    Jo nog gör dom det allt. Har redan hört att de är nästan ännu värre uppe här på vårt BB. Jag har faktiskt skrivit i brevet och även i sammanfattningen att jag inte vill att de ska vara där och klämma på mig. De får gärna säga till om jag gör fel. Men annars får de låta mig vara. Det är privat area tycker jag. 

Skönt Ja jag jobbade nästan lika länge. Jobbade min sista dag på nyårsafton. Tiden sedan dess har gått rättså fort ändå tycker jag. Alla säger att det är så trögt att vara hemma. Men jag sover så mkt så det är bara skönt att ha mkt tid på sig att göra det Vad jobbar du med? ja jag förstår det.. även om man inte har ett fysiskt tungt arbete så har man ju andra måsten när man arbetar. Så kände jag.. Såg att du har BF dagen efter mig också! Kul  
    Låter bra det! :) 

Skönt att tiden har gått fort, jag hoppas få sova ikapp lite när jag väl slutar jobba. Eller ja, efter helgen då sambon ska resa bort och jag blir själv hemma med en 2½ åring som är mer vild än tam. Nästan så jag skulle önska att hon fick en förkylning och speedade ner lite (fast såklart vill jag inte att hon blir sjuk). 

Jag jobbar på ett IT-företag med administrativa uppgifter som interncontroller, så jag har visserligen möjlighet att sitta ner hela dagarna, men hjärnan måste ju fungera och det är knappt så den gör just nu.....  

Kul att vi ligger nära i tid - även om jag är lite bitter att jag blev flyttad från mitt ursprungliga datum den 20:e. 8 dagar känns ju läääänge när man dessutom räknar med att gå över! 
  • partouze

Håller fortfarande i sig :) 4-7 minuter imellan. Men har ek ringt in ännu . Vill att de ska komma tätare först

• SysterAnna

BM-kontroll igår (36 +4):

Bltr: 135/80
    Hjlj: 140
    SF: 31.

Hade när vi var där haft molvärk i dryga 15 timmar och bara sovit 4 timmar under natten på grund av att det gjorde ont, hade en del sammandragningar och bebisen levde rövare. Hon kände även efter så att den fortfarande var fixerad och hon sa att den ligger väldigt långt ner, jag fick dessutom världens sammandragning när hon gjorde det som hon kunde känna. Den gjorde rätt ont också vilket hon reagerade på. Men vi bokade in ett besök i nästa vecka och vi åkte hem. Sen ringde barnmorskan upp mig under eftermiddagen och sa att hon funderat lite och tyckte att vi skulle ta en extra kontroll med bl.a. TUL på antenatalen i och med att jag inte mår jättebra och sf-måttet har planat en hel del senaste och ligger på nedre gränsen. Så hon hade bokat in oss och vi ska dit på måndag. Är lite orolig men känns skönt att bli kollad lite extra.

Igår hade jag som sagt inte sovit så bra och inte heller natten innan. Vid lunch kom en kompis över och jag hjälpte henne med bröllopsinbjudningar m.m. i några timmar. Sen när hon åkte vid 16-tiden kom en annan kompis över med hela sin familj (man +2 barn) och vi fikade och hade det trevligt tills dem åkte hem vid 19-tiden. Då lagade min man middag och vi åt den vid åtta. Sen klockan nio stapplade jag ut till sängen och somnade bums, heeeelt slut (brukar vanligtvis sova middag när jag sovit bra på natten).
    Strax innan halv elva hör jag en smäll, tydligen någon som gick förbi utanför som fått för sig att bränna av en smällare och gissa vem som  inte kan somna om?! JAG!!! Blir helt förstörd och ligger och gråter för jag är så trött men kan verkligen inte somna om. Somnade tillslut om vid två-tiden och sov sen till halv tio idag med bara några få uppvaknanden då jag behövde vända mig m.m. Blev väckt av min man vid halv två som sa att lunch/middagen nästan var färdig, han hade lagat frikadeller som jag längtat så efter! Åt mat och gick sen en promenad i solen och nu sitter jag här på soffan och tar det lugnt, känner mig behagligt avslappnad. Blir nog dock tidigt i säng ikväll med. 

• SysterAnna
    partouze skrev 2012-01-11 15:31:57 följande:
    Håller fortfarande i sig :) 4-7 minuter imellan. Men har ek ringt in ännu . Vill att de ska komma tätare först
    Vad spännande, lycka till!!!