• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

Cookiejar: ja varför tror folk att så fort man inte svarar så är det på g och varför ringa 100ggr till? Har du ingen vän som kan skämma bort dig? Hitta på något med dig?

• Carolaj83

håller med er andra, mitt humör blir bara värre av allt ringande o folks jävla komentarer om vilken JÄTTE bebis ja kommer få....tror dom inte att vi inget hellre vill ha våra bebisar nu, men går ju inte fortare av allt jävla tjat*suck*

en av mina vänner sa att min man MÅSTE lova att ringa henne när det är på G....blev så chokad, tänker fan inte sitta o ringa runt till folk innan jag åker in, dom får väl veta när allt e klart, vill inte ha den stressen att alla ska veta när jag ligger o föder!!!!!  

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Haanky
    coockiejar skrev 2012-01-13 17:36:25 följande:
    Jag är oxå så less på att känna mig ansvarig för att stilla andras nyfikenhet. Min bästa kompis ska vara med på förlossningen och om hon ringer eller smsar o jag inte svarar eller återkommer på 5 röda så får jag nästan en utskällning. I all välmening men ändå! Jag känner mig nästan tvingad att ge henne en status varje dag. Min kära mor ringde mig 3 ggr på 15 min. Men hallå! OM jG nu hade legat på förlossningen så hade jag väl ändå inte haft tid att svara om du så ringde 100 ggr på en timme. Och sen ska vi inte tala om alla som undrar när bebisen tänker komma. Igår om jag fick bestämma men min livmoder kommunicerar inte med mig med exakta datum så hur f*n ska jag veta? Bf + 11 idag och jag KRÄKS på detta. Vill bara dra täcket över huvud och vakna när det är dags. Eller så skiter jag i att föda barn. Det blir ändå inget varm så jag kan lika gärna ge upp. Och min livmoder jan glömma att jag gör om detta. Dumma kropp som inte sätter igång. Less? Bara lite. Varför är det så svårt för omgivningen att uppmuntra en istället för att stressa en? När en kompis gick över så var jag dit jätteofta och köpte med fika, tog promenader, tittade på film eller vad som för att få dagarna att gå fortare. Jag hade uppskattat det mer än alla stressamtal. Om det ens sätter igång vill jag nästan åka ensam och sen inte säga till någon att barnet kommit - men då skulle folk ta så illa upp. Usch så jag gnäller. Förlåt mig. Jag tycker bara det här är skitjobbigt. Nästa inlägg ska vara gladare.

Håller helt med dig!!! folk man möter som man inte känner frågar åh är det dax snart?eller ingen bebis än? oj hur stor ska du bli eller snart spricker du väl?:P och efter de sagt så om man svarar jag hoppas den kommer snart nä då säger de den kommer när den kommer.. går inte att stressa... fattar de inte att de e de som stressar en???? suck!!!  eller som en kompis sa när jag sa att du märker när bebis kommit för då hör ja av mig då säger hon men jag vill ha uppdatering innan du åker in eller om du har känningar..... heheh det kommer ja inte ha tid me sa ja :) vet att hon menar väl men alla vill att man ska höra av sig hur ska man hinna höra av sig till alla man känner?
  • coockiejar
    missable skrev 2012-01-13 17:45:52 följande:
    Cookiejar: ja varför tror folk att så fort man inte svarar så är det på g och varför ringa 100ggr till? Har du ingen vän som kan skämma bort dig? Hitta på något med dig?

Jo- vänner har jag men folk jobbar eller pluggar. Själv går jag hemma och städar, tvättar, handlar, lagar massa mat (frysen är iaf full) och umgås med sonen. Han har ofta kompisar på besök vilket är roligt för honom men jag dör av tristess! Jag antar att de försöker visa att de bryr sig genom att ringa. Häromdagen svarade jag på ett samtal med att säga "sluta stressa mig" istf hallå :) det var en kompis och hon har själv gått över massor med båda sina. Hon skrattade bara och frågade om många tjatar. Då var hon mitt 5:e samtal den dagen. Man blir väl lite otacksam, antar jag. Men alla frågar efter när barnet ska komma. Ingen frågar hur jag mår eller om jag vill hitta på något. Åh Gud vad jag gnäller!!! Nä, lite vampire diaries på det här snart och sen kapten sparrow :) och glass.
  • coockiejar

Men herregud- inte kan vi sitta o ringa runt varenda människa när det är på G. Min ena syster får ett sms så får hon meddela familjen MEN på villkoret att ingen håller på o tjatringer. Jag hör av mig när det är klart och vi har fått en stund tillsammans. Sen tänkte jag sätta ut info och eventuellt en bild på Facebook så slipper jag ringa runt. Men tänkte då skriva att om man ringer och jag inte svarar så har vi troligen fullt upp med att lära känna varandra och jag återkommer. Vad tror ni om det?

• Haanky
    coockiejar skrev 2012-01-13 18:06:02 följande:
    Men herregud- inte kan vi sitta o ringa runt varenda människa när det är på G. Min ena syster får ett sms så får hon meddela familjen MEN på villkoret att ingen håller på o tjatringer. Jag hör av mig när det är klart och vi har fått en stund tillsammans. Sen tänkte jag sätta ut info och eventuellt en bild på Facebook så slipper jag ringa runt. Men tänkte då skriva att om man ringer och jag inte svarar så har vi troligen fullt upp med att lära känna varandra och jag återkommer. Vad tror ni om det?

Det låter bra!!! ska me skriva så... bäst me fb då man slipper sms alla!!!  sen ska vi ta det mycket lugnt me besöken hemma också!! bröt ihop sist för att ja inte kunde säga ifrån
  • marickan

Jag tyckte det var så skönt när vi fick första barnet att bara åka in utan att någon visste, och sedan få komma med den stora överraskningen i telefon och sms till folk. Den här gången känns det stressande att folk kommer veta. Dottern ska vara hos mormor och morfar och det innebär ju att hela övriga släkten, vilken inte är så lite kommer få höra att dom är barnvakt och vi åkt in. Känns som att man helst ska ringa så fort bebisen ploppat ut, men jag är bestämd på punkten att det är våran dotter som ska få höra nyheten först. Så om bebisen föds en tid på dygnet då hon sover så tänker jag låta resten av världen vänta. De får bli sura bäst de vill... :)

• fabler

de va så bra nu när vi åkte in 23 och Linnéa va ute 7.30 inte så många som visste mer än min mamma, syster och låtsas pappa och de för att syrran körde hem mamma till oss.

elias är världens sötaste!!!