• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Förkylningsslem var en bra beskrivning. "Tyvärr" verkade barnmorskan fått bort allt så när läkaren skulle kolla såg hon ingenting. Däremot konstaterade hon att jag börjat öppna mig, hon fick in ett finger och kunde känna bebisens huvud och konstaterade att hinnorna verkade hela. Ul visade gott om vatten så troligen läcker jag inte och troligen var det gulgröna slemproppen just eftersom jag börjat öppna mig. Vad det vattniga har varit är svårt att säga, flytningar, slempropp (eller ev. vatten) men skulle det fortsätta sippra så får jag höra av mig igen.

Nu sitter jag helt slutkörd med mensvärk och väntar på sambon som handlar lite mat för kvällen. Känner mig helt slut och nästan lite manglad från midjan och nedåt. Läkaren var rejält hårdhänt, helt annorlunda mot barnmorskan.

• Someday

Min slempropp var gröngul, sen har det kommit mer i omgångar i varierande färger från ganska genomskinligt till brunt med blod i... BM sa att det definitivt var slemproppen.

• Velociped

Jag tycker det är så konstigt bara... För googlar man på slemproppen är inte "gulgrön" någon särskilt vanlig beskrivning. Och barnmorskan var som sagt väldigt frågande till den. Men på oss här låter det ju hur normalt som helst. O.o

• marickan

Gulgröna slemmet behöver kanske inte vara slemproppen utan bara att flytningarna ändrat karaktär... Eller så är det att den kommer i små omgångar kanske..

• shadowstorm

Jag tog mig tillslut ut i snöstormen och köpte mat så jag laga middag =) Blir inbakad fläskfilé med vitlöksost som är lindad i bacon och kroketter till det =) Och jag är redan klar innan sonen ens kommit från dagis =) SKÖNT men var en plåga att gå på affären och sedan bära upp 3 liter mjölk för 2 trappor ;P

Sen träffa jag på en av mina grannar som såg helt chockad ut...MEN ska du ha barn?! Ja det verkar som det sa jag då...Hon fråga hur länge det var kvar....svar: jag hoppas hon kommer efter middagen! hahaha...

Det visar på att man inte är ute mycket när ens granne som bor i samma trapp inte sett att jag varit gravid förens 5 dagar innan BF ;)

• minjalin

Mina slemproppsflytningar har varit mörkt gula med blodstrimmor i och nu har jag genomskinligt slem plus att det rann vatten precis när hon undersökte så hon var ganska säker. Har bytt binda 5 gånger idag för att de vart så blöta.

• Haanky

ush är så himla sur och grinig hela tiden... är less på att vänta fasten ja inte har bf fören 29jan!! snäser å fräser åt mina vänner i telefon eller så orkar ja intesvara... de frågar ju redan om det hänt nått och även de som inte ringer för att kolla om man fått orkar ja inte prata me hahah tror de bara vill veta om man fått än tur är så har ja väldigt förstående vänner :) vi brukar snäsa åt varandra.. på skoj då :D:D men känner ni me att man är hemskt o social och otrevlig?