• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • sandy87

Jaha då var man hemma från läkaren på mvc, han bedömde att jag borde bli igång satt & ringde till Danderyd samt skickade en remiss, men tydligen kommer ingen att kolla på den fören på måndag, hoppas bebisen kommit innan dess... Någon som fått skickat en remiss på en fredag & fått tid fort typ redan på måndagen eller så?

• roxylady

Leia: Iiih då kommer bebis när som helst nu då! Tänk att vi följt varandra ända sedan vi planerade att plussa! Och nu snart har vi våra bebisar i våra famnar! Helt otroligt vad tiden går fort!!!

• bumbi 84

Ett stort grattis till alla er som fått!! Helt otroligt vad många som kommit dom senaste dagarna. Så nu får min med gärna komma. bf+1 idag så liten är så färdig så!!

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    got2b skrev 2012-01-13 14:34:45 följande:
    Grattis till alla bebisar! :) Får se hur länge det dröjer här. Har legat på soffan i 1,5 vecka nu och börjar bli uttråkad.. Har inte vågat göra nåt eftersom jag inte vill föda för tidigt. Idag har jag nått 37+0 så nu är det lugnt känns det som. En fråga bara, om man redan öppnat sig några cm kan väl inte det stänga sig igen? Eller?

Tyvärr så kan både tappen bli lång igen och stänga sig.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Someday
    Haanky skrev 2012-01-13 15:49:26 följande:
    ush är så himla sur och grinig hela tiden... är less på att vänta fasten ja inte har bf fören 29jan!! snäser å fräser åt mina vänner i telefon eller så orkar ja intesvara... de frågar ju redan om det hänt nått och även de som inte ringer för att kolla om man fått orkar ja inte prata me hahah tror de bara vill veta om man fått än tur är så har ja väldigt förstående vänner :) vi brukar snäsa åt varandra.. på skoj då :D:D men känner ni me att man är hemskt o social och otrevlig?
    Jag blir också så irriterad på alla som frågar! Och som fortsätter att ringa när man inte orkar svara. Och som undrar när den kommer, om jag känner något och så vidare! Men hallå, bebis kommer inte fortare för det. Som om min åsikt och vilja spelar roll? Orkar inte heller svara längre... Känner mig mest påpassad av alla påringningar och börjar precis som du känna mig otrevlig och det vill jag inte. Men det är stressande!
  • missable

Ja alla kommentarer man får, så tröttsamt! Min svåger skickade ett mess och skrev "hoppas du inte spricker ändå upp till nacken med en sån jätte till bebis mohahahaha..." Fan vad arg jag blev! Tror folk att man vill höra sånt eller som ni säger de ringer för att kolla om det satt igång än, eller de otaliga sms som säger håll oss uppdaterade, vadå tror de att jag ska smsa mig igebom en förlossning eller? Klar fördel är att kunna säga att jag sätts igång måndag och att det kan ta upp till 48h och vi hör av oss när vi är hemma igen! Men jag håller helt med er, ibland kan folk ha sina åsikter för sig själva.

• Romashka

Tjejer,

Tänkte fråga om FK... Jag har anmält att jag vill ta ut föräldrapenning fr o m 1/1. Gjorde det i god tid, alltså ca en månad innan. Jag är själv född den 2:a i månaden så enligt vad jag förstått ska pengarna komma in den 25/1. Men när jag loggar in på Mina Sidor på FK, ser jag ingenting om planerad utbetalning etc. Vet ni hur det fungerar? Man kanske ser det närmare själva datumet för utbetalningen?

• coockiejar

Jag är oxå så less på att känna mig ansvarig för att stilla andras nyfikenhet. Min bästa kompis ska vara med på förlossningen och om hon ringer eller smsar o jag inte svarar eller återkommer på 5 röda så får jag nästan en utskällning. I all välmening men ändå! Jag känner mig nästan tvingad att ge henne en status varje dag. Min kära mor ringde mig 3 ggr på 15 min. Men hallå! OM jG nu hade legat på förlossningen så hade jag väl ändå inte haft tid att svara om du så ringde 100 ggr på en timme. Och sen ska vi inte tala om alla som undrar när bebisen tänker komma. Igår om jag fick bestämma men min livmoder kommunicerar inte med mig med exakta datum så hur f*n ska jag veta? Bf + 11 idag och jag KRÄKS på detta. Vill bara dra täcket över huvud och vakna när det är dags. Eller så skiter jag i att föda barn. Det blir ändå inget varm så jag kan lika gärna ge upp. Och min livmoder jan glömma att jag gör om detta. Dumma kropp som inte sätter igång. Less? Bara lite. Varför är det så svårt för omgivningen att uppmuntra en istället för att stressa en? När en kompis gick över så var jag dit jätteofta och köpte med fika, tog promenader, tittade på film eller vad som för att få dagarna att gå fortare. Jag hade uppskattat det mer än alla stressamtal. Om det ens sätter igång vill jag nästan åka ensam och sen inte säga till någon att barnet kommit - men då skulle folk ta så illa upp. Usch så jag gnäller. Förlåt mig. Jag tycker bara det här är skitjobbigt. Nästa inlägg ska vara gladare.

• missable
    Romashka skrev 2012-01-13 17:31:44 följande:
    Tjejer,

Tänkte fråga om FK... Jag har anmält att jag vill ta ut föräldrapenning fr o m 1/1. Gjorde det i god tid, alltså ca en månad innan. Jag är själv född den 2:a i månaden så enligt vad jag förstått ska pengarna komma in den 25/1. Men när jag loggar in på Mina Sidor på FK, ser jag ingenting om planerad utbetalning etc. Vet ni hur det fungerar? Man kanske ser det närmare själva datumet för utbetalningen?

Fu ser det en dg innan, dock kan du ringa och fråga dom så ser de om det är beviljat