• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Jag är trött på mina kläder! Eller snarare trött på att inte kunna ha på sig vad man vill utan att se ut som en valross eller att det klämmer åt nånstans. Nu är det leggings, mysbyxor eller mammajeans som gäller tillsammans med en tight topp. Har jag nån löst sittande överdel känner jag mig större än jag är.

• Alltochinget

Längtar till vår/sommar då jag kan få ha lite utsvängda tunikor/klänningar utan att se ut som ett hus! :) de döljer nog degmagen lite efter fl också ;)

• Ms J

Ja det är roligt att titta på kläder som inte innebär mudd och extratyg. Är dessvärre inte så roligt att titta på amningskläder, tycker inte om Boobs modeller med "lucka på magen" och inte heller dessa omlotttoppar med kortsliknande lösning. Kommer nog satsa på vanliga toppar och dyl med knappar eller urringning med resår liksom. Ellis har en amningstopp jag är sugen på och troligen kommer att köpa men det är allt än så länge. Blir många amningslinnen och koftor kan jag tänka mig. Någon som har tips på snygga amningskläder?

• twistedtofit
    Ms J skrev 2012-01-14 09:27:19 följande:
    Ja det är roligt att titta på kläder som inte innebär mudd och extratyg. Är dessvärre inte så roligt att titta på amningskläder, tycker inte om Boobs modeller med "lucka på magen" och inte heller dessa omlotttoppar med kortsliknande lösning. Kommer nog satsa på vanliga toppar och dyl med knappar eller urringning med resår liksom. Ellis har en amningstopp jag är sugen på och troligen kommer att köpa men det är allt än så länge. Blir många amningslinnen och koftor kan jag tänka mig. Någon som har tips på snygga amningskläder?
    När jag ammade sonen hade jag alltid vanliga linnen med breda axelband (tex de som säljs i 2-pack på HM) eller en v-ringad vanlig top med en kofta till. Jag har inga amningsplagg den här gången förutom att jag ska köpa 2 amnings BH:ar. Annars vet jag ju att jag använde Lindex vanliga BH:ar med formpressade kupor.
  • twistedtofit

1½ vecka kvar till BF. Men jag räknar med att gå över i alla fall en vecka.. Än så länge är det ingen som ringer och tjatar om det händer nåt.

Alla våra kompisar som redan har barn vet precis hur det är och skulle aldrig ringa annat än för att fråga hur jag mår och inte om det händer nåt. De som inte har barn är antingen utomlands eller så har de inte så stor koll. Våra familjer vet att vi meddelar dem när det är dags. Mina arbetskamrater brukar fråga min sambo hur jag mår och hälsa till mig (han jobbar på min arbetsplats ibland) och jag uppskattar att de tänker på mig!

Min mamma ska passa sonen när vi åker in. Hon bor 6½ mil bort. Om vi måste åka innan hon är här kommer sambons föräldrar en stund eller så kommer någon av våra kompisar som sonen är trygg med ställa upp. När bebisen är ute kommer vi skicka mms till våra närmaste vänner, syskon och föräldrar. När vi kommer hem kommer vi kanske visa en bild på FB, men våra närmaste vänner ska få veta innan!

För övrigt ska jag på extra kontroll på tisdag eftersom bebisen fortfarande inte är fixerad och fortfarande vänder på sig. Just nu känns det som att den ligger i säte...

Sambon jobbar idag och jag funderar på om jag rent av skulle ta och packa bb-väskan. Barnmorskan sa nämligen åt mig att jag inte fick springa runt, utan ska sätta mig ner om vattnet går!

• Moniqe1979
    Ms J skrev 2012-01-14 09:27:19 följande:
    När jag ammade sonen kom jag fram till att det som var bekvämast för oss var 2 lagers principen ett strechit linne underst som gick att dra ner under tutten (amningsbh där man knäpper bort kupan i överkant under linnet) sen en top eller t-shirt som man drog uppåt så vart det bara en liten glugg över själva vårtan till liten att hugga tag i...
  • bumbi 84

Bf+2 idag Nu får liten gärna komma ut!!

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • twistedtofit
    bumbi 84 skrev 2012-01-14 11:07:45 följande:
    Jag förstår dig! Heja heja!
  • fair
    bumbi 84 skrev 2012-01-14 11:07:45 följande:
    samma här. känner mig så less!!!