• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Här sitter man på sjukhuset efter rekommendation att åka in. Jag hade svårt att avgöra om det var fostervatten, slempropp eller flytningar. Och det hade barnmorskan också!!?? Hon kunde öht inte förstå vad för gröngult slem det var, eller varför det kom. Så nu ska vi vandra runt en timme och sedan träffa en läkare. Känns lite smått olustigt. :(

• Syoss

Grattis till alla bebisar! Nu går det verkligen undan Skrattande

Själv så har jag 8 dagar kvar till BF men kommer garanterat gå över. Jaja, den lille kommer när den kommer men väntan är jobbig och man blir avundsjuk på alla som får sina bebisar nu Glad Har haft förvärkar jättelänge nu men det händer inge mer än så. Mensvärken känns olika dag för dag .. Försöker låta bli att leta tecken men det är svårt Flört
    I eftermiddag ska jag till BM. Var där i onsdags, visade då små tecken på HF, så fick en extrakontroll idag. Hoppas provsvaren ser bättre ut idag!  

• Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-13 13:10:58 följande:
    Gröngult slem har jag också, trodde det var slemmis... Skriv sen :)

Jag har också gröngult slem. Ibland är det helt vitt, antar att det är koagulerad flytning men dom senaste dagarna har det varit gröngult. Hoppas det är slemmis! Skrattande
  • Marsätt

Nu är vår lilla prinsessa här. Det gick rekordfort. Vi hann in i alla fall. Från 6 cm tills hon var född på 5 minuter. Hade vattnet gått hemma hade vi inte hunnit in.

Hon är född dagen före bf. Hon är en liten tös som väger 2970 och är 50 lång.

Grattis till er andra som har ploppat.

• Alltochinget
    Marsätt skrev 2012-01-13 13:23:09 följande:
    Nu är vår lilla prinsessa här. Det gick rekordfort. Vi hann in i alla fall. Från 6 cm tills hon var född på 5 minuter. Hade vattnet gått hemma hade vi inte hunnit in.

kära nån! det var snabbt :)
    Längtar efter vår bebis <3
  • roxylady
    Marsätt skrev 2012-01-13 13:23:09 följande:

Wow det var snabbt! Hann kroppen med? Förlåt för frågan men blev bara nyfiken :)

Stort grattis!! 
  • marickan

Grattis till ännu fler bebisar. Det är så skönt att läsa att det gått bra för de allra flesta :) Väntans tider är verkligen tufft nu på slutet. BF idag enligt ägglossning 18:e enligt UL. Min dotter kom på BF så undra hur pass punktlig denna krabat tänker vara :) Inatt har jag för första gången haft lite starkare och tydliga förvärvar. Har även som några andra skriver gulgrönt slem... Ser ut som slime faktiskt... Urk!!!