• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chicopico

Var hos bm idag, bebisen var fixerad förra veckan men idag helt rörlig

sf-mått 39
    hb 106
    hjärtljud 146
    blodtryck 105/55

bf imorgon.

Fick ny tid till bm på fredag nästa vecka och hon trodde tyvärr att vi skulle ses då  

• shadowstorm

Åååh vad mysigt det är med detta äckliga slemmande ;P nu sedan några veckor tillbaka har den hållit på i omgångar ;P Och ena gången kom en stoor sak typ i vecka 37 eller nåt så jag trodde den var borta men icke :P

Men jag sa åt na att hon får inte komma i natt iaf ;P

• coockiejar

Vaknade för 4:e gången för att kissa o kan nu inte somna om. Sitter då via mobilen och läser alla nya inlägg. Kom då på att på söndag har halva januari gått. Känns som om var och varannan redan fått sin bebis - vi är iofs en rätt stor grupp oxå :)och jag har inte hunnit vara så aktiv i tråden tidigare då jag både pluggat o jobbat och allt annat i livet med det. MEN nu är jag här och det känns så bra att ha någonstans där jag kan ventilera och jag vet att någon annan iaf känner igen sig och förstår. Tack för det :) Bf+12 idag och just nu känns det ok. Pytte rör sig inte alls så mkt - han har alltid varit en periodare :) men nyss höll han på och någonstans så kändes det rätt harmoniskt ändå att klappa på magen och massera honom lite. Jag kan inte se honom men jag kan känna honom. Och han kan både höra och känna mig. Det får duga ett par dagar till. Jag menar, nu kan det knappast vara så lång tid kvar. Sonen på 7,5 år har lindrig feber och ont i halsen så Pytte får stanna tills han blivit frisk :) man får hitta ngt positivt att hålla sig vid. Missable- jag är helt på din linje med att lägga ut på FB och skriva en kommentar som folk förhoppningsvis förstår och inte tar illa vid sig om att nu handlar den här tiden om att vi ska hitta ro i vår nya tillvaro. Ses hinner man ju göra sen. Förstår inte paniken alla har över att se en nyfödd. Det är inte som att barnet hinner få skägg på några veckor. Hoppas ni andra sovit gott. Och att vår helg som gravida blir minnesvärd. Snart är det faktiskt över :) även om det känns som att det aldrig tar slut.

• Sapato

Lycka till Leia

Jag är så nyfiken på er så kollar in från mobilen när liten sover(som han gör mest hela tiden)

• roxylady

Tänk att man redan ligger och kollar på kläder man vill kunna ha sedan. Fast det kanske kommer dröja länge innan man får på sig dem. Någon mer som ligger och klickar på nätet och gör det nu som också är trött på att ha samma gravidkläder hela tiden?:p