• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • sandy87

Hej alla å grattis till er som fått!

Ska till läkaren idag kl 15 på mvc (den läkaren som jobbar på vanliga barnmorskemottagningen) för att diskutera igångsättning. Är det han som beviljar det? trodde det var läkaren på förlossningen (danderyd) Någon som vet?
    Åhh jag hoppas så att jag får bli igångsatt, någon annan som ska bli det eller fått det beviljat & isf varför? 

• Jämthund

VÅran bebis behagade att komma ut igår 20120112. En prins blev det 4160g 54cm. Blev igångsatt med ballongvidgning i onsdags. Skriver mer ordentligt när jag orkar sen:)

• Mirakelbäret

I onsdags den 11 januari 02:35 i vecka 38+2 tittade vår lila pojke ut efter en supersnabb förlossning.

Kände en värk vid 23:00, sedan ingenting. Vattnet gick 00:40 och då började jag känna svaga värkar. Ringde till förlossning som sa att vi skulle avvakta, men skickade sambon till att lämna dottern direkt och när han kom hem så åkte vi in. 01:40 var vi inne och jag blev undersökt, 4 cm öppen. Tog en dusch och 02:15 bad jag sambon ringa på signalklockan för då började krystvärkarna! Han hade bråttom ut den lille..

För alla er som väntar, hoppas att ni har era små hos er snart och gå på er egen instinkt. Det är inte alla som har 3-5 minuter mellan värkarna! 

• ccecy

Inte några känningar här inte :p så nu ska jag underhålla mig med att försöka mig på att sticka en overall :) http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=15&lang=se tyckte den var så fin! :) så blir att åka iväg till garnaffären o handla men lite garn o se ifall ja lyckas :D bara stickat strumpor o vantar förut! :) men de ska väl lösa sig :D

Och stort grattis till alla som fått sina små! :D

• missable

Men guuud! Plopp plopp plopp!

Grattis soumigirl, jämthund och sapato!!!

• missable

C3c: tycker du fixar det galant, inget svårt mönster, däremot hade jag bytt till ett annat garn i samma tjocklek, typ något från malibrigo eller köra dubbla trådar nepal, eakimogarnet kliar så in i bomben!!!

• roxylady

Grattis till alla nya bebbar ni som fått!!

Åh jag känner också att jag kommer att vara sist kvar här inne nästan *fniss*