• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar

Hjälp mig nu tjejer. Var på toa o kissade och när jag torkade mig var det blod på pappret. Ringde förlossningen men där var det upptaget. Jag har bara mensvärk - inga riktiga värkar. Behöver jag oroa mig?

• Haanky

Man ska alltid höra av sig när det kommer blod. Hoppas det går bra och att det är tecken att det är bebis på g

• coockiejar
    Haanky skrev 2012-01-14 16:10:57 följande:
    Man ska alltid höra av sig när det kommer blod. Hoppas det går bra och att det är tecken att det är bebis på g

Det är fortfarande upptaget i telefon på förlossningen. Usch. Blev orolig nu för blödningen.
  • Empa86
    coockiejar skrev 2012-01-14 16:14:45 följande:
    Det är fortfarande upptaget i telefon på förlossningen. Usch. Blev orolig nu för blödningen.
    Tror det är rätt vanligt att det kommer lite blod när fl börjar dra igång, står så på 1177.se iaf. Hoppas bebis är på gång! Lycka till{#emotions_dlg.flower}
  • coockiejar

Pratade precis med en BM på förlossningen och hon sa att så länge jag inte blöder som en mens så ska jag försöka ta det lugnt. Men tydligen kan det småblöda så här nu i flera dagar innan det sätter igång. Då var det bara till att dra på bindan då. Men var är värkarna? Nu vill ju jag att det sätter igång på riktigt.

• minjalin
    Alltochinget skrev 2012-01-14 14:59:17 följande:
    Leia: helt plötsligt längtar jag inte efter att föda längre :P haha

Haha. Det är jättehäftigt samtidigt och jag hade en fantastisk bm så vi småpratade hela tiden mellan värkarna men som sagt sista 3 värkarna hade jag kunnat va utan
  • bumbi 84
    elinson skrev 2012-01-14 14:55:36 följande:
    hmm.. de har lugnat ner sig lite, men kommer fortsatt med ca 10 minuters mellanrum. Väntar med att ringa FL en timme till och se om de blir intensivare igen eller avtar helt. Blä!
    Hoppas de drar igång igen!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • shadowstorm
    coockiejar skrev 2012-01-14 16:08:47 följande:
    Hjälp mig nu tjejer. Var på toa o kissade och när jag torkade mig var det blod på pappret. Ringde förlossningen men där var det upptaget. Jag har bara mensvärk - inga riktiga värkar. Behöver jag oroa mig?
    Min vän som fick barn i oktober (sin andra) började blöda vid 17 tiden så hon ringde in och de ville hon skulle komma in, vid 22 är hennes andra dotter född...hon hade inga värkar innan hon åkte in. Så det kan helt klart vara ett tecken :)
  • coockiejar
    shadowstorm skrev 2012-01-14 17:05:34 följande:
    Min vän som fick barn i oktober (sin andra) började blöda vid 17 tiden så hon ringde in och de ville hon skulle komma in, vid 22 är hennes andra dotter född...hon hade inga värkar innan hon åkte in. Så det kan helt klart vara ett tecken :)

Åh! Den som ändå hade sån tur :) jag har haft otroligt mycket sammandragningar idag + en molande lindrig mensvärk men absolut inget som liknas vid värkar. Håller tummarna det sätter igång under kvällen/natten. Annars får jag väl snällt vänta till överburenhetskollen på tisdag. Vad tokigt att de har så olika rutiner för sig.
  • elinson

Hemma igen efter en tur på fl. Jag är öppen 2 futtiga cm... Men bättre än inget. Fick värktabl med mig hem så nu hoppas vi det fortsätter. Efter undersökningen har jag iaf jäkligt mycket mer ont!