• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    elinson skrev 2012-01-14 14:12:48 följande:
    Klockar värkarna, molande mensvärk som kommer i vågor ca var 5:e minut sista timmen. Har tömt tarmen 4ggr sedan 3.00 inatt... kan det vara något? 

Väntar in tills sambon kommer hem vid 15.00 sen ringer vi nog in till FL.
    Min mamma hade två snabba förlossningar så jag vill inte riskera att vi inte hinner in eller behöver stressa.

Håll nu tummarna för att det håller i sig! 
    ökar dom i styrka? då kan det absolut vara dax
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    elinson skrev 2012-01-14 14:23:26 följande:
    ja, dom gör det... :)

Spännande
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Haanky
    elinson skrev 2012-01-14 14:23:26 följande:
    ja, dom gör det... :)

jaaa gud så kul!!! hoppas hoppas och lycka till :)
  • nettanspettan74

Hittade precis den här tråden. Har inte varit så aktiv på "Familjeliv" tidigare. Har gått över tiden 2 dagar idag. Var öppen 2 cm i torsdags på BF utan att eg ha känt så mkt och hoppades att det skulle fortsätta men jag känner fortfarande inget. Och jag är STOR nu. Har fått uppskattat vikten (fast jag vet att det är väldigt osäkert) till 5 kg. Vilket vi iofs väntade oss eftersom pappan är en lång man men det blir inte mkt fysisk aktivitet inte. En promenad till brevlådan och tillbaka (1 km) om dagen och mkt tid i tv-soffan.

Skönt att höra att det är fler som reagerat på när omgivningen vill att man ska höra av sig när det sätter igång. Fattar inte heller det. Då vill jag mysa med min man och fokusera på det som ska ske, inte ringa runt och säga att nu är det dags. Märkligt. Dessutom är det vänner och släkt som själva redan har barn som säger så. Dom om någon borde ju veta att det inte är det man har lust att göra då. 

• minjalin
    elinson skrev 2012-01-14 14:12:48 följande:
    Klockar värkarna, molande mensvärk som kommer i vågor ca var 5:e minut sista timmen. Har tömt tarmen 4ggr sedan 3.00 inatt... kan det vara något? 

Väntar in tills sambon kommer hem vid 15.00 sen ringer vi nog in till FL.

Min mamma hade två snabba förlossningar så jag vill inte riskera att vi inte hinner in eller behöver stressa.

Håll nu tummarna för att det håller i sig! 

Spännande! Håller tummarna!
  • SysterAnna
    ccecy skrev 2012-01-13 12:07:14 följande:
    Inte några känningar här inte :p så nu ska jag underhålla mig med att försöka mig på att sticka en overall :) http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=15&lan g=se tyckte den var så fin! :) så blir att åka iväg till garnaffären o handla men lite garn o se ifall ja lyckas :D bara stickat strumpor o vantar förut! :) men de ska väl lösa sig :D

Och stort grattis till alla som fått sina små! :D
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=23&lang=se

Denna har jag stickat, var väldigt enkel att få ihop. Rolig också!

För övrigt så spenderas dagarna med att vila mycket här hemma. Har varit sjukt trött senaste och sista tre dagarna har jag äntligen sovit bra både på nätterna och dagarna. 
    Annars så är jag ute och går lite kortare promenader igen. Sen bebisen fixerade sig har mina foglossningar blivit mycket bättre. Har bara lite värk i bäckenet men det strålar inte ner i benen längre så då är det underbart att gå ut och gå.
    Sen stickas det en del och senaste veckan har symaskinen fått komma fram igen från sin gömma. Så roligt!!! Var idag och köpte lite nya tyger som skall bli mössor, vantar och kanske någon body eller två till bebisen. Sen blev jag i veckan färdig med en onepiece till en kompis och min syster vill också ha en så blir till att fixa det till henne. Tänkte även försöka få ihop en hoodie och ett par mysbyxor till bebisen. 

Idag var vi och hämtade ut baby-to-be-boxen från apoteksgruppen. Jättefina saker i, den är ju gratis. Två nappar som lyser i mörket, produkter för huden, omega3-kapslar, tuggummin, sked och tre nummer av föräldrar och barn.

Grattis @leia . Vilket sjukhus var du på, östra eller mölndal? Är det mycket folk där?
  • Empa86

Hm, nu har jag fått riktigt ont i ryggen vid två tillfällen på 45 minuter, magen drar ihop sig samtidigt men det gör inte ont i den, bara ryggen. Någon som känner igen detta?