• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    elinson skrev 2012-01-14 19:07:57 följande:
    Hemma igen efter en tur på fl. Jag är öppen 2 futtiga cm... Men bättre än inget. Fick värktabl med mig hem så nu hoppas vi det fortsätter. Efter undersökningen har jag iaf jäkligt mycket mer ont!
    Hoppas att det sätter fart nu när dom varit och retat lite
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • mabuse

Lycka till elison! Vad skönt för dig om den lille ville titta ut redan, håller tummarna!

• ccecy
    SysterAnna skrev 2012-01-14 14:59:25 följande:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d...

Denna har jag stickat, var väldigt enkel att få ihop. Rolig också!

För övrigt så spenderas dagarna med att vila mycket här hemma. Har varit sjukt trött senaste och sista tre dagarna har jag äntligen sovit bra både på nätterna och dagarna. 
    Annars så är jag ute och går lite kortare promenader igen. Sen bebisen fixerade sig har mina foglossningar blivit mycket bättre. Har bara lite värk i bäckenet men det strålar inte ner i benen längre så då är det underbart att gå ut och gå.
    Sen stickas det en del och senaste veckan har symaskinen fått komma fram igen från sin gömma. Så roligt!!! Var idag och köpte lite nya tyger som skall bli mössor, vantar och kanske någon body eller två till bebisen. Sen blev jag i veckan färdig med en onepiece till en kompis och min syster vill också ha en så blir till att fixa det till henne. Tänkte även försöka få ihop en hoodie och ett par mysbyxor till bebisen. 

Idag var vi och hämtade ut baby-to-be-boxen från apoteksgruppen. Jättefina saker i, den är ju gratis. Två nappar som lyser i mörket, produkter för huden, omega3-kapslar, tuggummin, sked och tre nummer av föräldrar och barn.

Grattis @leia . Vilket sjukhus var du på, östra eller mölndal? Är det mycket folk där?
    Har kollat in den lite också! :) men tyckte att denhär modellen ja hittade verkade va lättare att få ihop! :) är ju forsta gången ja prövar på o sticka annat än strumpor så! :) Jag funderar på att sy ett påslakan här någon dag, hittade ett jätte fint rosatyg med nallepuh på :) men jag får se vad de blir av det! :D Brukar du sticka mycket annars ? :)
  • missable

Måste få fråga.. Har en "fläck" på magen som ömmar jätte mycket och är lite blå... Kan det vara vara som ett blåmärke eller är det något värre?? Ömmar både innanför och utanför magen på denna plats... Jag tycker fläcken känns varm men det tycker inte maken...

• LillaEko

Ring fl. Enligt min mamma hade mormor ont på en punkt. Och det var för att mamma drog i navelsträngen som hon snott in sig lite i.

• shadowstorm

FYYYY vilka förvärkar jag sitter med ikväll....AAAAAAAAAAAAJJJJ.....Jag hoppas det drar igång nu att detta är på G för jag orkar inte ha såhär ont...:P

• Haanky

Hoppas och håller tummarna för dig shadow!!!!! Är de regelbundna? Börjat klocka ?

• missable

Tack lillaeko!! Ska se vad de tycker...

Shadowstorm: knip för bövelen eller har du din mamma på plats? För då är det ju bara fritt fram :-P

• shadowstorm
    missable skrev 2012-01-14 22:15:17 följande:
    Tack lillaeko!! Ska se vad de tycker...

Shadowstorm: knip för bövelen eller har du din mamma på plats? För då är det ju bara fritt fram :-P
    Nä mamma är inte på plats men svärmor lät okej....hmmmmmmmmmmmmmm jag håller mig hemma LÄÄÄÄNGE jag kniper till morgonen! ;)

För en stund sedan hade jag 2 på 3 min! Och de är LÅNGA...sen kan det gå några min sen kommer nån kort....så nä de är inte regelbundna än!
  • chicopico

Jag har också jätteoregelbundna värkar, vissa gör ganska ont o vissa känns nästan inte alls, mellan 10-30min mellan.... Min sambo jobbar natt så jag kniper lite till