• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • sandy87
    Romashka skrev 2012-01-19 14:14:04 följande:
    Jag menar tills den 22/1 har jag gått 2 veckor övertid. Inte per idag förstås.
    Sandy87, blev du igångsatt 1:a gången också?
    Detta är första barnet, så jag har inte blivit igångsatt tidigare. Hoppas dock att den kommer av sig själv, är ju bäst för både bebis & mig, men det känns som att den inte kommer att komma av sig själv :/ 
    Läkaren idag sa att snitt tiden på en igångsättning är 36 timmar, tycker det låter skit jobbigt... Men ingen har ju sagt att det ska vara lätt att föda barn ;) 
  • Romashka

Jo, det är sant. Vem har sagt att det ska vara lätt att föda? ) Men jag hoppas på att allt kommer att gå bra...

• Empa86

kl 12.53 kom världens finaste lilla tjej. 2 790 kg och 46cm lång. Född v 38+1. Hon är lite liten men ammar som ett proffs så det ska nog gå bra:) jag berättar mer sen!

• elinson

Uppdatering, var hos BM idag.

Vecka 38+2

- BT 117/69 högt för att vara mig... men inga ödem, eller protein så ingen misstanke om havandeskapsförgiftning.

- Bebis ligger med huvudet ned men inte fixerad. BM misstänker även att han ligger lite halvt roterad med ansiktet framåt och inte in mot ryggen.. hmm hoppas han roterar åt rätt håll när det är dags. Han ligger med ryggen åt höger (min höger) vilket tydligen inte heller hör till normalen. (börjar bli lite ororlig).

- Vikt +10kg (har inte rört sig sista 2 veckorna).

- SF mått 36

- Slemproppen släppte inatt och under förmiddagen (efter en färdknäpp... kanske fungerar ändå). BM menar att enligt statistiken blir det födsel inom 7 dagar efter att slemproppen går så här sent i graviditeten. Så hoppas hoppas!!

• Syoss
    elison: Min bebis har legat med ryggen åt min höger 3 månader nu och ligger fortfarande så. Så gott som fixerad, lite lite ruckbar bara. BF nu på lördag. Min bm har inte sagt nått om att det ska vara ett problem eller att det inte tillhör det normala :/
  • elinson
    Empa86 skrev 2012-01-19 17:23:48 följande:
    kl 12.53 kom världens finaste lilla tjej. 2 790 kg och 46cm lång. Född v 38+1. Hon är lite liten men ammar som ett proffs så det ska nog gå bra:) jag berättar mer sen!
    Grattis!!!! Hoppas det tar fart för mig med såg att hon kom ganska tätt efter att slemproppen gått. 
  • elinson
    Syoss skrev 2012-01-19 17:31:14 följande:
    elison: Min bebis har legat med ryggen åt min höger 3 månader nu och ligger fortfarande så. Så gott som fixerad, lite lite ruckbar bara. BF nu på lördag. Min bm har inte sagt nått om att det ska vara ett problem eller att det inte tillhör det normala :/
    Nej några bebis ligger tydligen bara så, det gäller bara att han roterar åt rätt håll så han inte tar ett ärevarv det vet jag inte om jag orkar. Det som är lite läskigt är ju att han ev. har pannan framåt. Men vi hoppas han roterar rätt.
  • Haanky

Fick ett pytte tecken... Lös i magen haha första gången ja gillar att vara det :p är annars typ förstoppad. Nu väntar ja på slemmis och värkar

• minjalin
    elinson skrev 2012-01-19 17:24:48 följande:
    Uppdatering, var hos BM idag.

Vecka 38+2

- BT 117/69 högt för att vara mig... men inga ödem, eller protein så ingen misstanke om havandeskapsförgiftning.

- Bebis ligger med huvudet ned men inte fixerad. BM misstänker även att han ligger lite halvt roterad med ansiktet framåt och inte in mot ryggen.. hmm hoppas han roterar åt rätt håll när det är dags. Han ligger med ryggen åt höger (min höger) vilket tydligen inte heller hör till normalen. (börjar bli lite ororlig).

- Vikt +10kg (har inte rört sig sista 2 veckorna).

- SF mått 36

- Slemproppen släppte inatt och under förmiddagen (efter en färdknäpp... kanske fungerar ändå). BM menar att enligt statistiken blir det födsel inom 7 dagar efter att slemproppen går så här sent i graviditeten. Så hoppas hoppas!!

Min kille låg också lite vidöppet, dock ryggen lite åt vänster istället för höger men pannan fram. Han roterade rätt ändå och kom framstupa Kronbjudning på 2 minuter krystvärkar. Är dock glad att han kom rätt eftersom huvudet kom ut på en värk hur mycket bm än försökte hålla emot och de blir ju större omfång om de kommer vidöppet så då hade jag nog spruckit värre än jag gjorde.