• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    GoodEnough mom skrev 2012-01-17 19:42:37 följande:
    Min flicka föddes den 15 januari. Åkte till förlossningen för att få en sovdos då jag hade haft värkar i 2 dygn och då var inne på 3 dygnet. Dagen innan hade jag blivit hemskickad då jag bara öppnat mig 1 cm. Nu när jag kom in var jag öppen 7 cm och fick inte alls åka hem. Fick prova lustgasen som hjälpte tills jag öppnat mig till 8 cm, sedan kunde inte jag vara still eftersom det gjorde fruktansvärt ont. Hann inte med någon annan smärtlindring. Hade krystvärkar i 1 timme, vattnet gick när jag hade två krystvärkar kvar. 4 timmar efter inskrivningen är lillan född. Hon föddes fram med händerna och sitt huvud (som inte toppade sig alls i förlossningskanalen) samtidigt vilket gjorde att jag fick en sfinkterruptur. Fick opereras direkt och nu väntar en lång återhämtnings process och bearbetning av förlossningen. Ibland tillhör man de där få procenten som faktiskt får allvarligare komplikationer trots att man hela graviditeten fått höra att man inte ska oroa sig för diverse problem som kan uppstå ;) Försöker hålla humöret uppe då jag har två underbara flickor här hemma <3

Grattis till alla er andra som fått era små :) Och lycka till alla ni andra, jag önskar alla en trevlig upplevelse av er förlossning och att ni alla får må bra.
    Jag fick samma bristning som du! Blev också körd till operation direkt där de sydde ihop mig. Nu har svullnaden börjat gå ner lite, hade sjukt ont de första dagarna.  Men nu har jag ont i svanskotan istället. Eller inte direkt jätteont heller, mer som ett stort tryck uppåt där som gör att jag inte kan sitta! Oerhört frustrerande. Har du ont där också? Vet inte om det har med bristningen att göra eller något annat.
  • bumbi 84
    Carolaj83 skrev 2012-01-20 13:52:46 följande:
    bumbi 84-men grattis, får väl nästan ge ett extra stort grattis att de blev en pojke denna gång, måste gått fort?

Liina87-grattis

om inte min bebis sparkade för fullt så hade jag nästan trott att jag var skengravid, idag har jag inte svarat i telefon en enda gång, orkar inte vara trevlig mot dom som ringer, deras dumma idiotiska frågor om vi inte borde åka o föda än att bara gå hemma, åhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

till o med min 3-åring har tröttnad, men mamma kan inte bebisen komma nu då....eller som imorse mamma jag tror bebisen vill ut nu       

Tack Ja det tog 3h ungefär 50min på fl
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Marsätt

Det ploppar här och var nu. Grattis till alla. Bumbi 84 vad roligt att det blev en pojke.

• bumbi 84
    Marsätt skrev 2012-01-20 18:46:26 följande:
    Det ploppar här och var nu. Grattis till alla. Bumbi 84 vad roligt att det blev en pojke.
    Ja det är jätte kul men man blir lika förvånad varje gång man byter blöja
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • PrickenoGrodan
    zatori skrev 2012-01-20 17:32:23 följande:
    För en vecka sedan - fredag den 13/1 kom vår lilla dotter lite dramatiskt  till världen med hjälp av sugklocka. 3255 g kärlek och 51,5 cm lång. Jag sprack från A till Ö och har en lång rehabiliteringstid framför mig, men mår efter omständigheterna bra. Och lilla flickan mår också bra! :)
    Grattis till bebisen!
    Oj, var det en svår sugklocka? Min etta föddes mha sugklocka men den var lätt (han var nästan ute) så jag fick just inte mycket bristningar. Hoppas att du ändå mår bra och kan njuta av din lilla tjej.

bumbi 84: Grattis till lilla killen!
  • Carolaj83

grattis till era bebisar, men snälla måste ni berätta hemska historier om att ni spruckit så mycket, det r faktiskt många av oss här som inte fött ännu, inge rolig läsning för mig iallafall som redan är livrädd för min förlossning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Zaarah1984
    Carolaj83 skrev 2012-01-20 19:59:11 följande:
    grattis till era bebisar, men snälla måste ni berätta hemska historier om att ni spruckit så mycket, det r faktiskt många av oss här som inte fött ännu, inge rolig läsning för mig iallafall som redan är livrädd för min förlossning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det kanske inte hjälper men ett tips är att gå in och läsa i fortsättningstråden, vi är många som inte spruckit alls och som hade snabba förlossningar som skrivit våra förlossningsberättelser där
  • Lilja5

Grattis alla till era bebisar!!
    Jag vill också ha ut min unge nu :)
    Har bf på söndag, men som det känns just nu lär ungen stanna där inne för evigt ;)