• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Buzan

Syntetica: Har en grundsjukdom (SLE), då får man inte gå över då risken för högt blodtryck är stor och ska undvikas. Som tur är mår jag hur bra som helst nu och har gjort hela graviditeten. :) Första barnet för mig och hoppas verkligen min igånsättning blir lik din om inte lillen bestämmer sig för att komma innan. Var du öppen något och tappen mogen innan de satte igång dig?

• syntetica
    Buzan skrev 2012-01-19 23:37:53 följande:
    Syntetica: Har en grundsjukdom (SLE), då får man inte gå över då risken för högt blodtryck är stor och ska undvikas. Som tur är mår jag hur bra som helst nu och har gjort hela graviditeten. :) Första barnet för mig och hoppas verkligen min igånsättning blir lik din om inte lillen bestämmer sig för att komma innan. Var du öppen något och tappen mogen innan de satte igång dig?
    Okej, jag tyckte det var skönt att bli igångsatt för då kände man att man hade lite mer kontroll över allt.
    Jag var öppen 3 cm när jag kom in, tappen vet jag inte riktigt..  
  • shadowstorm

Grattis till alla bebisar själv ligger jag på fö och fått morfin. Bröt totalt ihop när jag kom upp nu ikväll så ska få prata med en läkare imorgon hur jag känner för jag orkar inte ha såhär ont längre......

• roxylady

Buzan: så som du beskriver dina värkar var det för mig igår innan Charlie kom ut. Jag hade så hela natten och hela dagen. Det släppte aldrig. Alla mina värkar höll i sig en minut eller längre.

• roxylady

Shadow: ursch stackare:( har de någon förklaring på varför du haft så himla ont så länge?:(

• shadowstorm

Inte ens morfin får mig sova =( jag skada ju ryggen i våras och det lär ju vara därför jag har såå ont i ryggen. Fan mår ju bara illa på morfinet. Och nyss var en bm in och hon trodde knappt på mig när jag sa att jag inte sovit nåt....varför skulle jag annars vara vaken nu? Ofy känna som jag måste spy för jag är såå groggy =( hoppas det är på g för dig c

• Noras

BF+1 idag och alla SD är som bortblåsta. Ingen slempropp, inga värkar.... ingenting... Bara ont och smärta överallt och svårt att röra sig. Kan ärligt säga att jag hatar det här nu! Ser inget roligt alls i att vara gravid!

• Krikiz

Lycka till nu ni som är på G!!!!!! Själv fick jag för första gången igår kväll ett liiiiitet tecken på att något som kan liknas vid värkar. Klockade starka sammandragningar/förvärkar under dryga 1,5 timme och äntligen börjar de kännas lite produktiva. De tryckte på nedåt och allt som oftast kom det en skvätt mjölk droppande (ursäkta detaljerna) Har vaknat några gånger under natten av sammandragningar, men inte värre än att jag kunnat somna om igen. Hoppas nu på att de sätter lite mer fart igen under dagen - hade tänkt mig lite bullbak, så kanske kan det hjälpa till att få den stora bullen i ugnen att bli klar den också

Nosce te ipsum.