• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Grattis till alla bebisar. Även min lilla wilma ville ut i natt =) öppen nästan 3 cm 02.15 då jag väljer åka in hon är född 05.20 så det gick super snabbt och jag klara förlossninge n som en dans. Fick sy 2 små stygn men annars lugnt =)

• bebis1201

BF+12 idag... Åh så segt! Tror inte det kommer starta av sig självt den här gången. Lite frustrerande när det startade av sig självt en vecka före BF förra gången. Dum som man är trodde man ju det skulle bli nåt liknande den här gången.

Har dessutom så mycket sammandragningar på natten att jag inte kan sova. Och magen känns helt slutkörd, har som träningsvärk i magen hela tiden. Känns inte som om den slappnar av helt nån gång. Ont och spänd hela tiden. Nån som har liknande?

• Haanky
    shadowstorm skrev 2012-01-21 10:33:42 följande:
    Grattis till alla bebisar. Även min lilla wilma ville ut i natt =) öppen nästan 3 cm 02.15 då jag väljer åka in hon är född 05.20 så det gick super snabbt och jag klara förlossninge n som en dans. Fick sy 2 små stygn men annars lugnt =)

Grattis :D äntligen efter all din smärta :)
  • Lilja5
    shadowstorm skrev 2012-01-21 10:33:42 följande:
    Grattis Grattis till den lilla =)
    Skönt att förlossningen gick fort och bra! :)
    Själv går jag bara och väntar. Har under hela natten haft värkar, men dem är inte direkt regelbundna.. utan det skiljer sig en del i tidpunkt i mellan.. Nu under morgonen har jag fortfarande värkar och en hel del sd, men ingenting som är regelbundet..
    Så vi får väl hoppas på att det drar igång ordentligt under dagen =)
    Tänkte jag skulle ge mig ut på en längre promenad med min hund så kanske.. tyngdlagen hjälper ju bebis ner och idag har jag sån otrolig energi så jag behöver nog röra lite på mig =)
  • Syoss

Grattis till alla nya bebisar! Glad

Jag har BF idag och har inte haft nån känning alls hittills i stort sett, förutom några förvärkar men det har jag haft nästan halva graviditeten, så jag har inte haft värst mycket hopp på att han skulle komma idag.
    Så döm av min förvåning när jag fick börja klocka värkar imorse 9.30. Dom har kommit ungefär var 7:e minut sen dess och håller i sig 1 minut, och gör det fortfarande. Dom känns mest från naveln och nedåt, och i ryggen.
    Även om dom skulle avta så är jag glad för att jag har börjat känna nåt! Skrattande 

• elinson

Stort grattis till alla bebisar!

Jag är i vecka 38+4 och har ju några dagar kvar till BF men jag kan inte låta bli att blir lite avis på alla er som fått träffa era små mirakel. Blir galen av att gå hemma och vänta, ingen energi till att göra någonting alls. Undrar hur jag ska stå ut en vecka eller i värsta fall 3 veckor till.. :( 

• marickan

Här blev det en lillebror igår kl. 16:02 efter en snabb och otroligt fin förlossning. Visste jag i förväg hur bra det skulle gå hade jag aldrig behövt vara nervös, är så glad att ha fått en revansch efter en mindre bra upplevelse med första barnet :) Lillkillen väger 3830 g och är 51 cm, storasyster ska snart få träffa honom. Ska bli så kul att se hennes reaktion :)