• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    79a skrev 2011-05-24 22:32:40 följande:
    haha menade samma Hälsosamtal...inga kontroller. Jag är lite trött
    Hihi ja det är lite lätt å vara trött nu ;) Dock går det upp å ned för mig med alla mina gravkänningar. Men man ska väl inte känna efter allt för mkt när man bara är i v5 :) Vad gör man mer på hälsosamtal mer än få reda på vad man ska äta och inte äta?
  • 79a

paet - jag har fått två barn tidigare men jag minns inte riktigt...Jag antar att man får möjlighet att lära känna barnmorskan lite

• roxylady
    79a skrev 2011-05-24 22:49:38 följande:
    paet - jag har fått två barn tidigare men jag minns inte riktigt...Jag antar att man får möjlighet att lära känna barnmorskan lite
    Okej :) Ja men precis och det är ju aldrig fel :) Men har dina symptom gått ned sig helt totalt dina tidigare graviditeter nån dag till och från ibland? Jag har inte haft den där ritkiga molvärken på över ett dygn nu.
  • 79a
    roxylady skrev 2011-05-24 22:55:19 följande:
    Okej :) Ja men precis och det är ju aldrig fel :) Men har dina symptom gått ned sig helt totalt dina tidigare graviditeter nån dag till och från ibland? Jag har inte haft den där ritkiga molvärken på över ett dygn nu.
    Jo det har gått upp och ned. Det är precis som växtvärk som kommer och går. kroppen vänjer ju sig också allt eftersom livmodern växer och då gör det mindre ont periodvis.

Jag har också märkt att jag nu börjar känna mig mindre svullen. Så första känslan av att magen växer kan lägga sig då det mest är ämnesomsättningen som spökar. Sedan kommer riktiga bebismagen
  • roxylady
    79a skrev 2011-05-24 23:01:03 följande:
    Jo det har gått upp och ned. Det är precis som växtvärk som kommer och går. kroppen vänjer ju sig också allt eftersom livmodern växer och då gör det mindre ont periodvis.

Jag har också märkt att jag nu börjar känna mig mindre svullen. Så första känslan av att magen växer kan lägga sig då det mest är ämnesomsättningen som spökar. Sedan kommer riktiga bebismagen
    Hehe okej ;) Då måste jag ha fått den första värken då som ska komma tillbaka ännu värre sedan då kan jag tro? ;)

Ja men precis! Jag är också mindre svullen nu. Ja det är ju den riktiga bebismagen man längtar efter Glad
  • zatori
    roxylady skrev 2011-05-24 22:55:19 följande:
    Jag har inte känt någon molvärk alls nästan sedan i helgen! Blir såklart orolig. Tog dock ett nytt test igår och det var jättefina streck, starkare än i fredags, så jag försöker resonera som så att så länge det inte kommer något blod så är bebisen kvar därinne och mår bra även om jag inte känner av den. :)
  • roxylady

Zatori: åh okej!:) ja jag försöker också tänka så! Har dock inte tagit fler test sedan i Lördags men det var så starka plus då på tre olika stavar från tre olika märken så man tycker ju att det borde vara ett bra svar:) men ändå.. Men BM här inne på FL sa att kroppen vänjer sig lite allt eftersom så då förstår man ju att det går upp å ned också:)

• minneli
    twistedtofit skrev 2011-05-24 21:51:16 följande:
    Jag funderade på det, sonen kommer vara drygt tre. Jag tror bara att det kommer vara fruktansvärt att försöka köra vagn med ståbräda i januari. Sonen åker fortfarande mkt vagn och vi går eller cyklar överallt dit vi ska. Jag funderar på att köpa en beg phil & ted som också funkar som singelvagn!

Förresten. Vi har en City Cross som är fantastisk! Vi har en mjuklift och på vintern bäddade vi med fårskinn! Perfekt!
    Ja just det.. att köra ståbräda i januari är kanske ingen höjdare, bra tänkt! Får fundera på det där men ser man ngt bra erbjudande/blocket på syskonvagn så kanske det får bli det + en ståbräda lite senare kanske.

När jag var liten och familjen var på semester i sthlm så satt min syster i sittvagn och min pappa hade byggt en liten typ "pall" så jag kunde sitta på den om jag ville vila.. som satt fast framför ehmm bygeln? eller vad det heter på vagnen. Han kanske får uppfinna en till sån =P
  • Syoss

7+0 idag, woho! :D
    Någon barnvagn har vi inte bestämt oss för än, har kikat runt lite men det finns ju så otroligt många sorter och modeller. Men det hinns med :) Däremot så köpte jag dom första kläderna igår. Kunde inte hålla fingrarna i styr när jag klev in på HM :P

• twistedtofit
    minneli skrev 2011-05-25 07:54:35 följande:
    Ja just det.. att köra ståbräda i januari är kanske ingen höjdare, bra tänkt! Får fundera på det där men ser man ngt bra erbjudande/blocket på syskonvagn så kanske det får bli det + en ståbräda lite senare kanske.

När jag var liten och familjen var på semester i sthlm så satt min syster i sittvagn och min pappa hade byggt en liten typ "pall" så jag kunde sitta på den om jag ville vila.. som satt fast framför ehmm bygeln? eller vad det heter på vagnen. Han kanske får uppfinna en till sån =P
    Vi har ju bara city crossen o en liten sulky. Sulkyn går typ inte att köra om det inte är grusfritt. Antingen blir det en Phil&ted eller en till vanlig vagn tror jag. Men helt klart en beg!
Svar på tråden Januaribebis 2012