• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-05-29 09:44:49 följande:
    Grattis alla mammor och blivande mammor på vår dag!

Paet: hade tur då den som gör UL var där just då och hade en tid Blev så verkligt trots att man bara ser säcken och pricken
    Åh vill också! Gud vad kul att få se :)
  • roxylady
    Haanky skrev 2011-05-29 10:34:44 följande:
    Jag ska till henne på ons men om det inte blir bättre idag får ja ringa henne i morgon... hon kanske som du säger har nått bra tips:)
    ja hahah jag år skaldjur igår :D hihi mådde skit illa efter det för ja blev så mätt hahah men det var det värt ;)
    hahah ja är man sugen på lakris så vips är det nån som köpt det till en <3 hihihi
    Okej hoppas hon har massor med tips mot det :) Dela gärna med dig då isf =D
    Åh vad gott med skaldjur! Men illa att du mådde illa efter dem :(
    Haha ja du ser ;) Jag får det mesta jag vill ha också. Det enda som brister hos mig är mitt humör och nära till gråt om inget går som det ska. Känner mig skitbarnslig hahah!
  • roxylady
    zatori skrev 2011-05-29 10:30:25 följande:
    Jag drömmer mardrömmar! :( Läste om MA på nätet igår och förstod att man inte blöder varje gång det händer? Inatt drömde jag att jag fick ett samtal som gjorde mig alldeles kall. De hade tagit massa prover på mig och sett att bebisen slutat växa och att den nog inte levde längre. Och då bröt jag ihop totalt. Hade inte blött något, men tänkte att det nog var så eftersom jag knappt känner några graviditetssymtom. Det var så jävla hemskt!

En såndär dröm som man inte kan släppa på hela dagen. Mår jättedåligt nu och är livrädd! :( Tänk om det är så? Jag känner ju typ INGENTING förutom bröna, som inte alls är lika ömma längre. Jag börjar nästan grina bara jag tänker på det. Och så är det två veckor kvar till mitt vul! Hur ska jag stå ut med denna ovisshet?
    Idag har jag födelsedagskalas och vi ska berätta för min sambos familj, men det känns så konstigt när jag känner såhär. Syrran, som är nybliven mamma, säger att det inte alls är ovanligt att inte känna något såhär tidigt, men jag blir så jävla nervös. Första veckan, tio dagarna hade jag ju massa molvärk och ömma bröst. Nu mår jag tipptopp (förutom den psykologiska biten då).

Någon som känner igen detta? Går in i vecka 7 imorgon (6+0).
    Det är inte alls konstigt enligt min BM heller. Man har mkt molvärk och konstigt runt BIM bara för att kroppen inte riktigt fattar vad den ska göra. Men den börjar med livmodern lite i fall den ska töja och sedan vet kroppen vad den ska göra. Då känner man sig ganska som vanligt. Men du skrev att du känner av bröna lite granna iaf tyckte jag att jag förstod? Då är det inge konstigt i alla fall :) Jag är i v6(5+3).

Tror inte du behöver oroa dig! Ropa inte hej än för snart kan illamåendet slå till!! Den är vanligast i v7 vad jag förstått.
  • curiosa
    Cia80 skrev 2011-05-29 10:35:51 följande:
    Jag har ju turen att ha "pyjamas" på jobbet Jobbar inom vården
    Det har jag oxå nu för jag praktiserar i vården. Suveräna kläder för gravida :)
  • misssally
    LillaEko skrev 2011-05-29 08:48:27 följande:
    Vet att många planerar att berätta föräldrar idag, lycka till :) vi har ju redan berättat för våra.

Igår praktiserade vi föräldrarskap här ;)
    Var barnvakt åt en 3,5 månader gammal liten tjej hela dagen då föräldrarna var på bröllop. Mysmysmys.

Har även hittat ett sätt att hålla nere Illamåendet, fil och smörgås direkt på morgonen. Innan åt jag alltid omelett.
    Ååhh vad mysigt att få vakta en sån liten! :)

Jag håller med angående filen, det är det första jag måste äta på morgonen för att inte börja må illa.
  • MaJe2011
    curiosa skrev 2011-05-29 10:22:33 följande:
    Det gör inte mina heller. Dock så känner jag på humör, illamående mm att det är som det ska.
    Sen är jag öm i brösten om ex dottern lägger sig på dom men inte bara så där längre.
    Ja, jag känenr ju av dem när man komemr åt men bara för ca 3 dagar sen var det nästintill olidligt.
    Jag är livrädd & vill bara att det ska bli 13 juni NU.
    Men allt känns som vanligt, jag känne rmig gravid, de gjord ejag inte förra gången när de vart MF.

Tack för dina lugnande ord!
  • SysterAnna

Än så länge kommer jag i mina vanliga kläder, tycker dock att en del av mina byxor klämmer åt framförallt framåt kvällarna. Men sen är jag ju bara i v.5. så det kommer väl. Hemma bor jag dock i min one-piece, inget som klämmer någonstans! Jobbar dessutom inom vården så där går jag i "mysbyxor" med dragsko i midjan och muddar i benen och en vid klänning, kommer nog kunna dölja magen ganska länge.
    Imorse när jag vaknade och fick frågan "vad vill du ha till frukost idag?" blev svaret äggröra och bacon! Men usch vilken dålig idé. vad illa jag mådde efter att ha ätit det... kanske ligger nåt i det dem säger att man skall undvika fet och hårt stekt mat för att undvika illamående .
    Imorgon är det dags för magfotografering, vägning och magmätning. Vi skall göra en stoooor bildserie med magen som vi fotar i början av varje ny vecka. Imorgon går jag in i v.6.

• Cvb
    zatori skrev 2011-05-29 10:30:25 följande:
    Jag drömmer mardrömmar! :( Läste om MA på nätet igår och förstod att man inte blöder varje gång det händer? Inatt drömde jag att jag fick ett samtal som gjorde mig alldeles kall. De hade tagit massa prover på mig och sett att bebisen slutat växa och att den nog inte levde längre. Och då bröt jag ihop totalt. Hade inte blött något, men tänkte att det nog var så eftersom jag knappt känner några graviditetssymtom. Det var så jävla hemskt!

En såndär dröm som man inte kan släppa på hela dagen. Mår jättedåligt nu och är livrädd! :( Tänk om det är så? Jag känner ju typ INGENTING förutom bröna, som inte alls är lika ömma längre. Jag börjar nästan grina bara jag tänker på det. Och så är det två veckor kvar till mitt vul! Hur ska jag stå ut med denna ovisshet?
    Idag har jag födelsedagskalas och vi ska berätta för min sambos familj, men det känns så konstigt när jag känner såhär. Syrran, som är nybliven mamma, säger att det inte alls är ovanligt att inte känna något såhär tidigt, men jag blir så jävla nervös. Första veckan, tio dagarna hade jag ju massa molvärk och ömma bröst. Nu mår jag tipptopp (förutom den psykologiska biten då).

Någon som känner igen detta? Går in i vecka 7 imorgon (6+0).
    Jag tror inte heller det är någon fara.
    Man tänker nog för mycket som i sin tur gör att man inte känner någonting och man blir nojjig.
    Jag går också in i v 7 imorgon, och jag hade riktigt ömma bröst & växtvärk i livmodern den första veckan. Brösten växte 1 kupa på max 2 dagar och ömmade som bara den. Men nu har det avtagit, brösten ömmar lite när jag trycker på dom och när jag tar av mig bhn, och så har jag bara lite molvärk till och från. Jag försöker inte tänka så mycket på mf & ma. Jag väntar ju en bebis, inte ett mf/ma.

Ring till BM och säg som du tänker, så kan dom nog svara och förhoppningsvis få dig på rätt bana igen. Glad
  • roxylady

SysterAnna: Åt också ägg idag!! Fy vad jag mådde illa efter det. Men sänkte det med en godisbit! Ja bara en :) Det hjälpte faktiskt! Tror det var den där äggsmaken man hade kvar i munnen.. uäk..

Svar på tråden Januaribebis 2012