• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chicopico

är i vecka 7+0 idag och har mått fruktansvärt illa sensate två veckorna, jag kräker dagligen och har svårt att äta och dricka...... fick Lergigan comp utskrivet av min läkare i måndags och de hjälpte i ungefär 2-3dagar men nu mår jag lika illa fastän jag tar dem. Ska på ultraljud på måndag iaf och se så allt är ok

• emmiz01

Tack för era beklagelser.

Har haft det lite på känn.. Har inte haft några grav symptom, tillsammans med en känsla som sagt mig att något inte stämmer.
    Men jag har ju hoppats endå, tog senast igår ett extra grav test som visade +. Minns från förra missfallet att testet till och med visade pluss efter att MA upptäcktes.

Hoppas bara inte att det tar så lång tid igen att bli gravid!

Jag håller iaf tummarna för era bönor =)

• SysterAnna

Hej!
    Hänger på här. Är gravid med 1:a barnet plussade 110524 och är i v5 (4+5). Fick världens chock på BIM +1 då mensen var sen och testet visade plus, ett tydligt sådant dessutom. Trodde verkligen inte vi skulle lyckas denna månaden då vi bara fick till det på ÄL och tre dagar före. 
    Mina symtom hittils har varit sjuuuuk hunger ( äter massor och är hungrig inom en timma igen), svårt att hålla blodtrycket när jag reser mig (kan snurra till rejält) och jag har behövt gå och kissa minst 2-3 gånger/dag på jobbet (kissar oftast bara en gång/dag vanligtvis och tar igen det hemma, men det har inte funkat senaste två veckorna). 

Sen jag plusade så har även lite lätt illamående börjat komma smygande om jag inte får ätit tillräckligt tätt. Fick införskaffat sea-band igår, mina räddare!!! Blir även "trött" i ländryggen när jag går runt mycket. Ikväll har jag även känt av lite som mensvärk fast långt ifrån lika starkt, men det är väl troligtvis livmodern som växer, jag blöder inte. 

Imorgon skall vi troligtvis berätta för mina föräldrar och två av mina syskon. Är dock väldigt ambivalent till om vi skall berätta eller ej. Är så rädd för att det skall sluta i missfall.

Var in och kikade på era magbilder, vilka fina magar ni börjar få många av er. Själv är jag spinkig som vanligt, möjligtvis lite svullen då jag upplever att mina tajtaste jeans spänner lite. Om jag har turen att få lite som era magar kommer jag deffinitivt inte behöva sy in min brudklänning. Gifter mig 2:a juli och klänningen var lite stor när den levererades, trots måttbeställning. och då var den ffa stor över midjan men förhoppningsvis är ju det löst nu

Det blev väldigt långt men nu vet ni lite om mig och min situation! 

• Sessissen

Måste bara fråga. Är de någon mer som har rikligt med flytningar? ser ut som när man har ägglossning? Är livrädd att detta skulle vara ett tecken på misfall. :(

• minneli

Halva v.9 har gått för mig och jag har fått starkare molvärk på kvällarna. Igår och idag gör det mkt ondare. Någon som fått ondare molvärk?

På tisdag ska jag till bm för första gången, hoppas få lyssna på ett hjärta, går in i v.10 då så man kan ju alltid hoppas att hon iaf vill pröva...

• SysterAnna
    Sessissen skrev 2011-05-28 20:23:50 följande:
    Måste bara fråga. Är de någon mer som har rikligt med flytningar? ser ut som när man har ägglossning? Är livrädd att detta skulle vara ett tecken på misfall. :(
    Tillochfrån får jag nog svara på det. Ibland har jag reagerat på att det "rinner" till. Ser ut som ÄL-flytningar ungerfär. Inget farligt, har läst på massa ställen att det är jättevanligt då slemhinnorna förändras under grav.
  • Sessissen
    SysterAnna skrev 2011-05-28 20:27:36 följande:
    Tillochfrån får jag nog svara på det. Ibland har jag reagerat på att det "rinner" till. Ser ut som ÄL-flytningar ungerfär. Inget farligt, har läst på massa ställen att det är jättevanligt då slemhinnorna förändras under grav.
    Tack så mycket för de svaret. Blev mycket lugnare nu. Hoppas du får en trevlig lörsdagskväll ;)
  • villemoel

Datorn ett av mina missfall var en såkallad missade abortion och då blöder man aldrig kroppen fortsätter tro att man är gravid och prognoser växer trots att embryot slutat växa. Jag märkte det på ett VUL och fick framkalla ett missfall dagen efter. Inget av mina missfall har varit det andra likt men det som varit samma på alla (sex under förra året och två detta år) är att jag känt på mig att något inte varit som det skulle. När jag nu såg plus på.stickan blev jag glad och denna gång känns det rätt och ok än så länge. Som förra gången när jag gick hela vägen. Jag vill inte vara elak men det är möjligt med missfall helt utan blödning.

• Sessissen
    villemoel skrev 2011-05-28 20:32:12 följande:
    Datorn ett av mina missfall var en såkallad missade abortion och då blöder man aldrig kroppen fortsätter tro att man är gravid och prognoser växer trots att embryot slutat växa. Jag märkte det på ett VUL och fick framkalla ett missfall dagen efter. Inget av mina missfall har varit det andra likt men det som varit samma på alla (sex under förra året och två detta år) är att jag känt på mig att något inte varit som det skulle. När jag nu såg plus på.stickan blev jag glad och denna gång känns det rätt och ok än så länge. Som förra gången när jag gick hela vägen. Jag vill inte vara elak men det är möjligt med missfall helt utan blödning.
    Hej Jag förstår inte riktigt varför man skriver så som du gör .När man är gravid är man oftast nojig och sådana här saker gör en ju mer nojig. Vissa saker kanske man ska hålla för sig själv. Håller tummarna för dig att de fungerar denna gång :)
Svar på tråden Januaribebis 2012