• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SysterAnna

Glömde skriva att jag har fått sjukt ömma bröstvårtor idag, kan knappt nudda dem! Fasar inför att sätta på mig en bh.

• SysterAnna
    roxylady skrev 2011-05-29 11:30:49 följande:
    SysterAnna: Åt också ägg idag!! Fy vad jag mådde illa efter det. Men sänkte det med en godisbit! Ja bara en :) Det hjälpte faktiskt! Tror det var den där äggsmaken man hade kvar i munnen.. uäk..
    Haha, här var det vindruvor som så småning om vände det!
  • Pebbles82

När jag väntade dottern mådde jag ofta sjukt illa, men spydde bara en enda gång och det var efter att ha ätit ägg!

• plingplong

Idag startade mitt missfall riktigt efter att ha småblött sen i fredags.
    Eftersom det var vårt första försök så har jag hela tiden haft det på känn (Lätt fånget, lätt förgånget)
    Men men, bara att försöka igen!

Stort lycka till ni som är kvar i tråden! Nån vänlig kanske vill ta bort mig från BF-listan? Hade BF 19/1

• zatori
    roxylady skrev 2011-05-29 10:55:20 följande:
    Det är inte alls konstigt enligt min BM heller. Man har mkt molvärk och konstigt runt BIM bara för att kroppen inte riktigt fattar vad den ska göra. Men den börjar med livmodern lite i fall den ska töja och sedan vet kroppen vad den ska göra. Då känner man sig ganska som vanligt. Men du skrev att du känner av bröna lite granna iaf tyckte jag att jag förstod? Då är det inge konstigt i alla fall :) Jag är i v6(5+3).

Tror inte du behöver oroa dig! Ropa inte hej än för snart kan illamåendet slå till!! Den är vanligast i v7 vad jag förstått.
    Åh, tack för dina lugnande ord. <3 Ja, jag är lite öm i brösten men inte alls som förra och förrförra veckan. Nästan så jag hoppas att illamående ska slå till. :P Eller att dagen för vul är typ imorgon. Så man får veta. Mår illa pga oro nu bara. Vill så gärna ha ett tecken på att det är som det ska därinne.
  • zatori
    Cvb skrev 2011-05-29 11:30:00 följande:
    Jag tror inte heller det är någon fara.
    Man tänker nog för mycket som i sin tur gör att man inte känner någonting och man blir nojjig.
    Jag går också in i v 7 imorgon, och jag hade riktigt ömma bröst & växtvärk i livmodern den första veckan. Brösten växte 1 kupa på max 2 dagar och ömmade som bara den. Men nu har det avtagit, brösten ömmar lite när jag trycker på dom och när jag tar av mig bhn, och så har jag bara lite molvärk till och från. Jag försöker inte tänka så mycket på mf & ma. Jag väntar ju en bebis, inte ett mf/ma.

Ring till BM och säg som du tänker, så kan dom nog svara och förhoppningsvis få dig på rätt bana igen. Glad
    Jag har ju aldrig varit gravid förut och vet liksom inte hur det SKA kännas. Men läser man här på FL känns det som att de flesta känner skitmycket även såhär tidigt och då blir det såklart att man börjar jämföra sig med alla andra. Det är nog smart att tänka så - att man väntar barn och inte mf eller ma. :) Men jag har väntat och längtat så länge efter det här barnet att jag inte vet vad jag gör om jag skulle förlora det... :( 2 år och tre månader tog det för oss att nå såhär långt och till slut lyckades vi med hjälp av Pergotime. <3 Vill så gärna att det ska gå vägen.

Ringer eventuellt till BM till veckan, om inte annat för att förhoppningsvis få ett lugnande svar... Tack så mycket för ditt svar. Kram.
  • MaJe2011
    plingplong skrev 2011-05-29 11:44:39 följande:
    Eftersom det var vårt första försök så har jag hela tiden haft det på känn (Lätt fånget, lätt förgånget)

Stort lycka till ni som är kvar i tråden! Nån vänlig kanske vill ta bort mig från BF-listan? Hade BF 19/1
    :( Ledsen jag blir för eran skull! :(
  • Pebbles82

Å nej.. Beklagar verkligen! 
  • roxylady

Beklagar plingplong Rynkar på näsan Styrkekramar till dig!
  • roxylady
    zatori skrev 2011-05-29 11:46:03 följande:
    Åh, tack för dina lugnande ord. <3 Ja, jag är lite öm i brösten men inte alls som förra och förrförra veckan. Nästan så jag hoppas att illamående ska slå till. :P Eller att dagen för vul är typ imorgon. Så man får veta. Mår illa pga oro nu bara. Vill så gärna ha ett tecken på att det är som det ska därinne.
    Hihi det var så lite :) Jag fick lov å fråga henne också i med att jag inte heller känner så mkt. Men det går som sagt väldigt i vågor och alla är olika. Och oftast brukar även alla graviditeter tex en person har vara olika också. Säger till min mamma hela tiden att "ska det vara såhär?". Hon säger bara lugnande att det är ju så tidigt än så det är inte konstigt :) Många vid vecka 6 brukar ju inte ens veta att de är gravida. Eller smått börja ana för att man inte fått mensen än. Men inget annat :) Åh vad skönt!! Jag vill också på VUL, tror inte man får det här.
    Men sedan finns det ju dom som aldrig mår illa :) Du och jag kanske är en av dem? :) Fast som sagt, inte ropa hej förrän man är i v7-10 nånstans ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012