• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaJe2011

tänker bara kolla en sak.
    Mina bröst ömmar inte alls lika mkt längre. Kan de vara som så att det är MF på g?
    Jag har ju illamåendet, svullnaden & allt sånt kvar..

• curiosa
    MaJe2011 skrev 2011-05-29 10:11:18 följande:
    tänker bara kolla en sak.
    Mina bröst ömmar inte alls lika mkt längre. Kan de vara som så att det är MF på g?
    Jag har ju illamåendet, svullnaden & allt sånt kvar..
    Det gör inte mina heller. Dock så känner jag på humör, illamående mm att det är som det ska.
    Sen är jag öm i brösten om ex dottern lägger sig på dom men inte bara så där längre.
  • Cia80
    MangoRus skrev 2011-05-29 09:58:40 följande:
    har du vuxit mer nu i andra grav? en första lite nyfiken :D då jag gick up 32 kilo i första hihiih Oskyldig
    Jag är ju mer svullen nu, men viktmässigt är det ingen skillnad...än
  • zatori

Jag drömmer mardrömmar! :( Läste om MA på nätet igår och förstod att man inte blöder varje gång det händer? Inatt drömde jag att jag fick ett samtal som gjorde mig alldeles kall. De hade tagit massa prover på mig och sett att bebisen slutat växa och att den nog inte levde längre. Och då bröt jag ihop totalt. Hade inte blött något, men tänkte att det nog var så eftersom jag knappt känner några graviditetssymtom. Det var så jävla hemskt!

En såndär dröm som man inte kan släppa på hela dagen. Mår jättedåligt nu och är livrädd! :( Tänk om det är så? Jag känner ju typ INGENTING förutom bröna, som inte alls är lika ömma längre. Jag börjar nästan grina bara jag tänker på det. Och så är det två veckor kvar till mitt vul! Hur ska jag stå ut med denna ovisshet?
    Idag har jag födelsedagskalas och vi ska berätta för min sambos familj, men det känns så konstigt när jag känner såhär. Syrran, som är nybliven mamma, säger att det inte alls är ovanligt att inte känna något såhär tidigt, men jag blir så jävla nervös. Första veckan, tio dagarna hade jag ju massa molvärk och ömma bröst. Nu mår jag tipptopp (förutom den psykologiska biten då).

Någon som känner igen detta? Går in i vecka 7 imorgon (6+0).

• LillaEko
    curiosa skrev 2011-05-29 09:25:29 följande:
    Får ni på er era gamla byxor fortfarande?
    Jag är nu i v 8+1 och visst får jag knäppt dom men då får jag oxå stå hela dagen för sitta går inte.
    Började i veckan med mamma byxor. Känns lite löjligt redan men så bekvämt :)
    Jag har också börjat lite med mina mammabyxor och likaså gummiband på mina vanliga byxor.
    Men mycket leggings med. Känner mig också löjlig.
    Men har ju ett jobb där det blir mycket ner och upp från golvet så funkar verkligen inte med jobbiga tajta jeans längre. Tycker det är så obekvämt när det spänner över magen.
    Är i v 9 (8+4). 
  • MaHo89

ja! jag hade ju avbokat barnmorskan, berättat för vänner och familj att jag fått missfall igen! men så hade jag fel.... nu har brösten börjat ömma igen men på ett helt annat sätt!

• Haanky
    roxylady skrev 2011-05-28 22:33:33 följande:
    Men fy vad jobbigt :( Har du pratat med BM nånting om du kanske kan få något mot det som du kan ta nu under graviditeten? Eller några bra husmors tips tex. Haha ja men man ska ju äta den maten man kan äta som smakar bra ;) Det är ju det som är bra nu. Man får ju bara det som faller en i smaken ;)
    Jag ska till henne på ons men om det inte blir bättre idag får ja ringa henne i morgon... hon kanske som du säger har nått bra tips:)
    ja hahah jag år skaldjur igår :D hihi mådde skit illa efter det för ja blev så mätt hahah men det var det värt ;)
    hahah ja är man sugen på lakris så vips är det nån som köpt det till en <3 hihihi
  • Cia80
    LillaEko skrev 2011-05-29 10:31:34 följande:
    Jag har också börjat lite med mina mammabyxor och likaså gummiband på mina vanliga byxor.
    Men mycket leggings med. Känner mig också löjlig.
    Men har ju ett jobb där det blir mycket ner och upp från golvet så funkar verkligen inte med jobbiga tajta jeans längre. Tycker det är så obekvämt när det spänner över magen.
    Är i v 9 (8+4).
    Jag har ju turen att ha "pyjamas" på jobbet Jobbar inom vården
  • roxylady
    curiosa skrev 2011-05-29 09:25:29 följande:
    Får ni på er era gamla byxor fortfarande?
    Jag är nu i v 8+1 och visst får jag knäppt dom men då får jag oxå stå hela dagen för sitta går inte.
    Började i veckan med mamma byxor. Känns lite löjligt redan men så bekvämt :)
    Faktiskt så kan jag men det är inte alls bekvämt så det är väl på gränsen nu antar jag ;) Har leggings på mig mest om dagarna på jobbet. Bekvämast så :)
  • Sussolita

Sandy87 härligt att höra att allt var bra på vul:)

MissT vilken solskenshistoria, det är en riktig kämpe du bär på där inne :)

Svar på tråden Januaribebis 2012