• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn
    pernillis skrev 2011-05-05 09:58:15 följande:
    Hej! Jag vill bara berätta min historia. Vi har försökt få barn sen januari, fick mens 27 feb - 4 mars och sen dess har jag inte haft mens. Jag har gjort cirka femton grav-test och alla var negativa. Besökte gyn och han sa åt mig att vänta ett tag till. För två veckor sen fick jag provera och åt det i två dagar, två tabletter två gånger om dagen (tot 8 tabletter). Igår plussade jag!!! Hur vet jag hur långt gången jag är??? 
    Jag är jättenervös och har ont i brösten och bröstvårtorna. Känner en värk nere i äggledarna på höger sida. Ska det vara så?
    Min första graviditet.
    Behöver råd!

Sånt är svårt, har själv en liknande story...hade MA i januari, slutade blöda 31:a sen fick jag mens 7:e mars och ännu en 8:e april. Då har jag allstå en cykel på 32 dagar...bara att nu plussade jag på dag 25, dvs 6 dagar innan BIM och jag är nästan helt säker på att jag hade ÄL mellan 18-20e april så jag har ingen aning om hur lång denna cykel skulle varit. Tog ett digitalt med veckoindikator som visade 2-3 dvs jag är i v 5-6 och räknar då att jag är i v 5 :) Testa med ett digitalt för att få fam veckan...sen är inte det 100% men det kanske hjälper lite :)
  • pernillis

Det gjorde jag igår och då stod det 1-2 veckor. Men eftersom min senaste mens är för två och en halv månad sedan så vet jag inte riktigt hur jag ska räkna. Och gyn sa att jag skulle kontakta honom när jag är i vecka sju och jag har ju som sagt ingen aning om det...

Ska det kännas som om det är mens på g? För så känns det. Har tryck nere i höger äggled, runt livmodern. Ska det kännas så?  

• Vesslan
    twylla skrev 2011-05-05 08:06:09 följande:
    Hej alla. Plussade igår på bim-3 och enligt fl är bf (fredagen) den 13 januari. Fick missfall i januari i år så nu hoppas jag verkligen att det går vägen. Har inte direkt några symptom mer än onda bröst. Lite molvärk har nog börjat sig smyga på. Men mest är jag bara jätteglad! Hur ska jag liksom kunna koncentrera mig på jobbet idag?
    Grattis till ditt +.  Jag hade också ett missfall i Januari i år så jag hoppas verkligen att allt går vägen den här gången. Både för oss och alla andra inne på tråden
    LillaEko skrev 2011-05-05 07:18:36 följande:
    Min förra graviditet var jag sjukt hungrig i, hade redan gått upp ca 6 kg när MA:t upptäcktes i v 13.
    Kan erkänna att det kändes som riktigt sura kg, så denna gången ska jag försöka att fortsätta äta som alltid.
    Men eftersom jag är snusare så kommer ju suget nu när man slutar i och med +.
    Så kan vara därför jag gick upp så mycket med. 
    Ok, jo det var ungefär så det var för mig också. Jag hade et MA i Januari 2010 v11, hade då gått upp 6-7 kg och nu i Januari 2010 vid mf i v6 så märktes det inte så mycket.  
    Jag är också snusare så vi får väl se var detta kan sluta.
    Men en massa grönsaker hoppas jag kan ta det värsta.
    Idag har jag dessutom ganska så ömma bröst och lite "drag" i buken...
  • Majskorn
    pernillis skrev 2011-05-05 10:16:40 följande:
    Det gjorde jag igår och då stod det 1-2 veckor. Men eftersom min senaste mens är för två och en halv månad sedan så vet jag inte riktigt hur jag ska räkna. Och gyn sa att jag skulle kontakta honom när jag är i vecka sju och jag har ju som sagt ingen aning om det...

Ska det kännas som om det är mens på g? För så känns det. Har tryck nere i höger äggled, runt livmodern. Ska det kännas så?  
    Ja det är för att livmodern växer :) Lillabebis bygger bo Flört Står det 1-2 veckor så betyder det väl att du är i v 4-5 så utgå från v 4 och boka gyntid om 3 veckor. Innan v7 är det svårt att se något på ett VUL då det är så litet och hjärtat börjar slå där nån gång :) Jag gjorde själv ett VUL förra graviditeten i v7 och det var nog bara nån dags skillnad på om man hade sett nåt eller inte...men det lilla hjärtat slog så vackert. Den graviditeten slutade med MA bara nån vecka senare så oro finns det gott om...men försök tänk positivt, vi väntar ju barn inte missfall ;)
  • Vesslan
    pernillis skrev 2011-05-05 09:58:15 följande:
    Hej! Jag vill bara berätta min historia. Vi har försökt få barn sen januari, fick mens 27 feb - 4 mars och sen dess har jag inte haft mens. Jag har gjort cirka femton grav-test och alla var negativa. Besökte gyn och han sa åt mig att vänta ett tag till. För två veckor sen fick jag provera och åt det i två dagar, två tabletter två gånger om dagen (tot 8 tabletter). Igår plussade jag!!! Hur vet jag hur långt gången jag är??? 
    Jag är jättenervös och har ont i brösten och bröstvårtorna. Känner en värk nere i äggledarna på höger sida. Ska det vara så?
    Min första graviditet.
    Behöver råd!

Hej,  Jag fick mitt mf 26/1 och hade första dagen på senaste mensen 26/2 och efter det ingen mens alls. Jag var dock och fick ett tidigt vul och där sa det att längden sa att det var ca 5 veckor, enlig ClearBlue med veckoindikator så är det okså v 5 ca.  Enl gyn dr så kan ägglossningen ha förskjutiots lite.   Kan det kanse vara det samma för dig ?  Jag ska tillbaka på ett nytt vul 25/5 för att mer rätt kunna se hur många v jag kan ha gått.
  • twylla

Majskorn: Vad roligt att se att du plussat också! Kommer ihåg att du fick missfall nästan samtidigt som mig. Men nu jäklar ska det gå vägen.

Grattis till alla andra också förresten. Och tack för grattis! Känns roligt, ofattbart och läskigt på samma gång. Solig Detta blir vårt första barn.

• pernillis

Hur vanligt är det med missfall? Kan man förebygga det? Hur känns det? I vilken vecka är det vanligast?

• Majskorn
    pernillis skrev 2011-05-05 10:40:05 följande:
    Hur vanligt är det med missfall? Kan man förebygga det? Hur känns det? I vilken vecka är det vanligast?
    Har läst att upp till 30% slutar i missfall dock bara 10% av dem som vet om att de var gravida, allra vanligast är att det är så tidigt att man tror det är en sen mens. Det går inte att förebygga mer än att äta rätt och ge fan i tobak och alkohol, de flesta missfall beror på kromosomfel i fostret och då oftast ägget som varit missbildat. Hur det känns är nog olika för olika personer, mitt första missfall var en otrolig menssmärta...jag trodde jag skulle dö, blödde forser med blod det rann ner för benen trots tampong, binda och massa papper emellan. Det senaste var ett MA så jag hade ganska sparsamma blödningar och knappt nån smärta alls vilket INTE behöver vara ett MF men just i mitt fall var det det. Det gjorde inte så ont fysiskt då jag var fullproppad med smärtstillande när det väl kom ut...däremot en sån psykisk smärta vill jag aldrig mer uppleva! Har varit deppig ända tills för några dagar sen då bebis flyttade in igen :) Vilken vecka som är vanligast går inte heller att direkt svara på men innan v12 sker de flesta!

Hoppas svaren var något till hjälp och att du slipper uppleva detta hemska! Nu pratar vi om nåt kul istället!!!

PLUUUUUSS!!!!Plus
  • Majskorn
    twylla skrev 2011-05-05 10:37:03 följande:
    Majskorn: Vad roligt att se att du plussat också! Kommer ihåg att du fick missfall nästan samtidigt som mig. Men nu jäklar ska det gå vägen.

Grattis till alla andra också förresten. Och tack för grattis! Känns roligt, ofattbart och läskigt på samma gång. Solig Detta blir vårt första barn.

Ja och så plussar vi nästan samtidigt också :D hahaha verkligen grattis!! Blir mitt första barn också och JA det ska banne mig gå vägen! ÅÅÅÅH jag e så glad för din skull, du förtjänar det!! Vet du vilken vecka du är i?

Min cykel har varit så knepig så det diffar några dagar fram och tillbaka beroende på hur jag räknar men enligt CB digital är jag i v 5-6 så jag utgår från v 5 så kanske man blir positivt överaskad sen när man gått längre :D BF skulle väl bli typ 10e januari men hade varit grymt roligt med en nyårsbebis :)
Svar på tråden Januaribebis 2012