• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • C R

Ringde BM idag. Fick  komma dit torsdag nästa vecka.

Vi har endast berättat för mina föräldrar än.

• Vesslan
    C R skrev 2011-05-05 14:50:16 följande:
    Ringde BM idag. Fick  komma dit torsdag nästa vecka.

Vi har endast berättat för mina föräldrar än.
    Vet du hur långt du har gått ?
  • EttLitetPyre

Sådär! Har varit på första samtalet med BM idag. Blev flyttad till den 1:a januari. Men man får ju veta mer exakt efter vul sen :) Känns som en milstolpe att ha varit där på inskrivning iaf. Berättade även för min pappa idag. Eller han fick en mugg som det stod morfar på. "nämen tack, vilken fin" var hans svar.. Jag frågade om han såg vad som stod på den. "ja, morfar" sa han. Jag frågade om han inte förstod?! Han var helt vimsig. "vadå morfar?" Tillslut sa jag det rakt ut. Ja, du ska bli morfar i januari! Åh han blev så glad :)

• twylla
    Majskorn skrev 2011-05-05 10:52:22 följande:
    Ja och så plussar vi nästan samtidigt också :D hahaha verkligen grattis!! Blir mitt första barn också och JA det ska banne mig gå vägen! ÅÅÅÅH jag e så glad för din skull, du förtjänar det!! Vet du vilken vecka du är i?

Min cykel har varit så knepig så det diffar några dagar fram och tillbaka beroende på hur jag räknar men enligt CB digital är jag i v 5-6 så jag utgår från v 5 så kanske man blir positivt överaskad sen när man gått längre :D BF skulle väl bli typ 10e januari men hade varit grymt roligt med en nyårsbebis :)
    Tack snälla! Och detsamma. Enligt fl är jag i vecka 3+5 idag så det är tiiiidigt. Önskar att man kunde spola fram tiden en sisådär tio veckor.

Förra gången hade min mens krånglat mycket så jag hade ingen aning om hur långt gången jag var förrän jag var på sjukhuset. Jag tyckte det var rätt jobbigt att inte veta. Fast då kunde jag ha varit i vecka 12 lika gärna som vecka 4 typ så jag hade ett ganska stort spann... Nu har jag haft ganska normala cykler de två senaste gångerna och vet dessutom när jag hade ägglossning. Den blev till under påskhelgen.  
  • Vesslan
    EttLitetPyre skrev 2011-05-05 15:39:11 följande:
    Sådär! Har varit på första samtalet med BM idag. Blev flyttad till den 1:a januari. Men man får ju veta mer exakt efter vul sen :) Känns som en milstolpe att ha varit där på inskrivning iaf. Berättade även för min pappa idag. Eller han fick en mugg som det stod morfar på. "nämen tack, vilken fin" var hans svar.. Jag frågade om han såg vad som stod på den. "ja, morfar" sa han. Jag frågade om han inte förstod?! Han var helt vimsig. "vadå morfar?" Tillslut sa jag det rakt ut. Ja, du ska bli morfar i januari! Åh han blev så glad :)
    Ååååå så mysigt det låter.  Vi har bestämt att avvakta ett tag innan vi berättar något. En av orsakerna är att min svärmor skulle bli så olycklig om de skulle hända något " på vägen" nu den första tiden.  Eftersom vi haft både ett MA och ett MF på 13 månader så känns det bäst så nu.  Men de hade inget gjort om de kudne gå ca 7-8 veckor på en ...... 
  • MiAmore
    EttLitetPyre skrev 2011-05-05 15:39:11 följande:
    haha, ibland är karlar bra tröga
    ♥Milo 090107♥
  • emilysvensson
    AnnaLovis skrev 2011-05-05 14:19:00 följande:
    Jag hoppar också in här!

Jag plusade i förrgår Glad  den 3/5!  Tid hos barnmorskan den 28/5. Jag är i vecka 5 + någonting, ska bli spännande att få ett datum för BF. Första barnet för oss..  Det är min första graviditet så jag hoppas att allt ska gå vägen!
    Ni är många som skriver om ifall man ska berätta för omgivningen eller inte. Jag har berättat för närmsta familjen och bästa vänner.  Vill dela vår glädje just nu , dessutom skulle dom märka på oss ändå om vi dolde något . Mitt största NO-NO är facebook i början dock.

Har ni märkt något i kroppen? Jag är trött, sover lite dåligt  ibland, tyngdkänsla där nere och molande värk till och från.
    Jag håller med att facebook är ett big no no! :p Vid förra graviditeten så la vi ut ultraljudsbilden för då tänkte vi att det var lagom. Men när det inte blev något så kändes det så extremt jobbigt att alla visste om det.

Jag är extremt trött och känslig. Har även fått en massa finnar och molande värk. :) Men väntar på illamåendet ;)
  • Marsätt

Vi har inte berättat för någon ännu. Själv är jag jääätte trött och jääääätte ont i brösten. Annars mår jag bra än så länge. Men tröttheten har blivit påtaglig idag. Ska ringa BM i morgon.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • C R
    Vesslan skrev 2011-05-05 14:52:28 följande:
    Vet du hur långt du har gått ?
    BF 6 januari. Så v5+6 enligt mig själv ;)
  • Lillnallen

Här kommer det inte heller berättas något förrän det gått en tid... bara jag och mannen som vet ännu.
    Är så underbart att äntligen se glädjen i hans ögon, den har varit borta sedan augusti 2010 när vi drabbades av MA:t. Tror han har mått sämre än mig sedan det hände, men nu att se honom le och vara glad är så underbart. Bara hoppas att det går hela vägen denna gången. Vågar inte hoppas för mycket bara då man drabbats av MA eller MF innan. Hade troligen ett tidigt MF för två månader sedan, kände mig gravid och början av mensen var jättekonstig så jag är 99% säker på att det var ett MF. Så jag hoppas på tredje gången gilt nu Glad

Grattis till alla nya med Plus

Svar på tråden Januaribebis 2012