• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Vesslan
    Endo86 skrev 2011-05-05 17:31:14 följande:
    fick tid hos BM 24/5, vad gör man där första besöket??
    Bara jag och min sambo som vet.. men vill berätta för hans son som är 10 år.. han skulle bli sååå glad :)
    Jag förstår att ni verkligen vill berätta för sonen på 10 år. Jag har en som fyller 12 och han har själv sagt att
    han så gärna vill vara storebror. Det vill ju vi med men vi vet oxå hur jobbigt det skulle bli för han om det inte skulle fungera trots allt + det kan vara svårt att förklara orsakerna. Jag komemr att vänta ett bra tag till.
    Men jag förstår verkligen känslan du/ni har.
  • Miss Emm

Hej,

Är inne i vecka 6 och vi har inte berättat för någon än. Känns lite som att om man säger något högt så kommer det hända något dåligt. Är det bara jag som har en sådan nojig orolig känsla? Vet att man inte borde tänka så men det är inte så lätt...

Ska på hälsosamtal hos barnmorskan nästa vecka och fick en tid för inskrivning den 9 juni. Ni som ha gjort VUL, är det standard i era kommuner att man gör det eller har ni bett om det specifikt? Får man göra det även om man inte har några "problem"? Känns ju otroligt länge att vänta ända tills ultraljudet i v.18/19 för att få se om det är något liv därinne.

Och till symptomen. Lite ömmande bröst och lite som mensvärk, men i övrigt känner jag ingenting. Önskar näsan att det kom lite illamående....

Trevlig kväll allihop!

• annanoa

När jag ringde till barnmorskan i morse för inskrivning så frågade jag om vul men hon hon sa att det fick jag ta med barnmorskan då å att man måste ha skäl till det..
    Tänkte göra kubtest istället å då är det ultraljud i v 12 vad jag förstår..

• MiAmore
    Lillnallen skrev 2011-05-05 16:48:24 följande:
    Här kommer det inte heller berättas något förrän det gått en tid... bara jag och mannen som vet ännu.
    Är så underbart att äntligen se glädjen i hans ögon, den har varit borta sedan augusti 2010 när vi drabbades av MA:t. Tror han har mått sämre än mig sedan det hände, men nu att se honom le och vara glad är så underbart. Bara hoppas att det går hela vägen denna gången. Vågar inte hoppas för mycket bara då man drabbats av MA eller MF innan. Hade troligen ett tidigt MF för två månader sedan, kände mig gravid och början av mensen var jättekonstig så jag är 99% säker på att det var ett MF. Så jag hoppas på tredje gången gilt nu Glad

Grattis till alla nya med Plus
    "Roligt" att höra att även killar kan visa att dem blir ledsna för sådant. Missförstå mig rätt, många killar visar ju aldrig utåt om dem blir ledsna. Jätteroligt iaf att han fått tillbaka glädjen i ögonen nu
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-05-05 17:12:39 följande:
    Hoppas allt gick bra!
    Jodå, det gick bra. Själva operationen tog inte mer än en halvtimme, det som tog längst tid var uppvaket. Nu är han iaf pigg och glad och har god aptit
    ♥Milo 090107♥
  • chicopico

Hej hej! 
    Jag plussade idag och har bf 13 januari
    detta blir tredje barnet för oss om allt går bra  

• Cia80

Här vill jag vara med Fick positivt gravtest igår. Inte alls planerat så jag har svårt att förstå det Har bf 10 januari.

• Annam85

Plussade i tisdags, om jag räknat rätt är jag i vecka 5 och närmare bestämt 4+1. GladÖverlycklig, men man kan ju samtidigt inte låte bli att vara lite rädd också... Någon som vet när man ringer barnmorskan?

• flodisfia

Hoppar in här. Bf  2 Jan. Vågar inte riktigt tro på det efter 3 missfall. Men någon gång måste det ändå bli våran tur.Glad

Svar på tråden Januaribebis 2012