• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    Annam85 skrev 2011-05-05 19:18:37 följande:
    Plussade i tisdags, om jag räknat rätt är jag i vecka 5 och närmare bestämt 4+1. GladÖverlycklig, men man kan ju samtidigt inte låte bli att vara lite rädd också... Någon som vet när man ringer barnmorskan?
    jag har ringt direkt med dom andra då det kan vara bra att ringa itid då dom ibland har väldigt fullt upp och man kan få en tid som passar en själv lite mer.
    sen om man som jag har hypotyreos är det viktigt att få komma in så fort som möjligt och ta prover för att fel dos på levaxinet kan orsaka mf.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • ellabella04
    bumbi 84 skrev 2011-05-05 17:38:37 följande:
    bara jag å gubben som vet än. men blir nog några utvalda som får veta. resten får vänta till efter RUL!

Nån mer som väntar 4:e?
    Jag väntar 4:e=). Känner igen dig från ngn annan tråd.
  • 87ida

Får jag också vara med här? Plussade igår, är överlycklig! Det blir första barnet för oss, så jag är helt ny då det gäller sånt här..
    Nu kommer säkert en dum fråga, men vilken vecka är jag i? Hur räknar man ut det? Om senaste mensens första dag var 7 april.. tycker det är tjorvigt det här att man går in i vecka fem tex, och är 4+1??

Haha, kan någon snäll hjälpa mig? :)

• ellabella04

Du är gravid i 4 fulla veckor + 1 dag så du har gått in i vecka fem. Om 6 dagar är du altså 5 fulla veckor=). Själv är jag i v 4+5.

• carro8101

Miss Emm , har samma funderingar som dig , vi ska på hälsosamtal nästa vecka och sen inskrivning den 30 maj.. känns som en evighet tills man får ultraljud och verkligen få det svart på vitt att man har en liten böna i magen :)
    Kan man be om ett tidigt ultraljud tror ni??

Nojjjjigg är bara förnamnet :) Vill bara att veckorna ska gå snabbaste av de snabbaste, v 12 känns så långt bort nu, men hoppas med hela mitt hjärta att allt går vägen. 

Verkar som vi är många som kommer ha en liten bebbe i jan , stort grattis till er alla !!! 

• 87ida
    ellabella04 skrev 2011-05-05 20:03:29 följande:
    Du är gravid i 4 fulla veckor + 1 dag så du har gått in i vecka fem. Om 6 dagar är du altså 5 fulla veckor=). Själv är jag i v 4+5.
    Tack för ditt svar! Men då undrar jag varför det står att jag är i vecka 1-2 på CL digitala gravtest? :)
  • 87ida

Vad kul att vi ligger så lika förresten :) Och GRATTIS till alla i detta forum! Underbart.

• ellabella04

Vad jag förstått av det digitala är att det för det första inte visar 100 %säkert ang veckorna. Dessutom räknarr den inte från den senaste mensens dag utan från den dag man blev befruktad. Så 1-2 veckor stämmer helt klart på dig:) Ja kul med så många som ju ska ha i början av januari.

• Elinheterjag

Imorgon är det en vecka sen jag plussade bara 35 veckor kvar !

• Duffyn

Jag hoppar in här bf troligen 1jan. Såå spännande är gravid med tredje barnet, vi har två killar på 5 och 7 år gamla så det känns som om det var länge sen nu. Vi var på inskrivning idag, riktigt mysigt. Hade ganska högt blt dock 130/90. Förstår inte varför jag är liksom inte i riskgruppen för det. Jag tränar minst fem dagar i v och äter alltid sunt. Är det ngn som haft det i tidig grav? Hade lite högt förra ggr men det kom i v 37 och fram till fl. Lite orolig blev jag faktiskt.

Svar på tråden Januaribebis 2012