• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Vesslan
    Sindie skrev 2011-05-05 12:22:28 följande:
    Beklagar!
    Jag hade ett tidigt missfall i januari, ska ringa om några veckor och se om jag kan få ett VUL jag med.
    Beklagar ditt mf, fruktansvärt trist när man börjat vänja sig.

När jag upptäckte att jag var gravid denna gången så hade jag inte minsta aningen om det. Har haft oregelbunden mens innan och efter MF i Januari så trodde ju jag såklart att det var orsaken till att min mens uteblev i Mars och April.  När jag ringde till sjukhuset så sa jag att jag haft ett mf i Jan och att jag nu inte visste hur långt det gått. De satte tiden 25/5 för att då lättare snabbt kunna "mäta" in rätt v. Ring du och be att få kolla för trygghetens skull om att det är ok
  • Sindie
    Vesslan skrev 2011-05-05 12:27:22 följande:
    Beklagar ditt mf, fruktansvärt trist när man börjat vänja sig.

När jag upptäckte att jag var gravid denna gången så hade jag inte minsta aningen om det. Har haft oregelbunden mens innan och efter MF i Januari så trodde ju jag såklart att det var orsaken till att min mens uteblev i Mars och April.  När jag ringde till sjukhuset så sa jag att jag haft ett mf i Jan och att jag nu inte visste hur långt det gått. De satte tiden 25/5 för att då lättare snabbt kunna "mäta" in rätt v. Ring du och be att få kolla för trygghetens skull om att det är ok
    Okej. Hoppas att du är längre gången än du tror då ;)
    Jo, jag ska ringa om nån vecka. :)
  • emilysvensson

Nu har jag pratat med min barnmorska. Ska in den 25/5 för första mötet och jag längtar. Även om jag är orolig så vill jag bara få igång detta och göra upp en plan över hur vi ska göra denna gången.

Angående om vi har berättat än. Jag har endast berättat för två av mina närmsta vänner, har inte haft tillfälle att prata med min familj. Men min sambos familj vet redan och hans närmsta vänner. Att vi berättar så tidigt är för att folk vet att vi försökte bli med barn med tanke på att vår tidigare dog av plötslig spädbarnsdöd i magen. Så vi känner att vi behöver allt stöd vi kan få även om det skulle bli missfall tidigt.

• Majskorn
    emilysvensson skrev 2011-05-05 13:04:38 följande:
    Nu har jag pratat med min barnmorska. Ska in den 25/5 för första mötet och jag längtar. Även om jag är orolig så vill jag bara få igång detta och göra upp en plan över hur vi ska göra denna gången.

Angående om vi har berättat än. Jag har endast berättat för två av mina närmsta vänner, har inte haft tillfälle att prata med min familj. Men min sambos familj vet redan och hans närmsta vänner. Att vi berättar så tidigt är för att folk vet att vi försökte bli med barn med tanke på att vår tidigare dog av plötslig spädbarnsdöd i magen. Så vi känner att vi behöver allt stöd vi kan få även om det skulle bli missfall tidigt.
    Vi har också berättat för de närmaste just av den anledningen. Men vill inte berätta för de utomstående riktigt än :)
  • ellabella04

Här är det bara jag och min mansom vet. Dock kommer nog svärföräldrarna att få ta del av det goda i helgen då vi ska åka iväg på fjällsemester tillsammans med dem.  Svärmor har laddat med lite vin och härliga ostar så det kommer nog att bli svårt att komma på ngn bra förklaring varför jag inte äter/dricker av det godaGlad. Blir kanske så att de allra närmaste i familjen får veta snart också. Den senaste graviditeten som slutade i MA berättade vi inget om och det kändes svårt att sedan berätta om vad som hänt när ingen visste. Därför tänker vi denna gång inte hymmla om det för de närmsta iaf.

• AnnaLovis

Jag hoppar också in här!

Jag plusade i förrgår Glad  den 3/5!  Tid hos barnmorskan den 28/5. Jag är i vecka 5 + någonting, ska bli spännande att få ett datum för BF. Första barnet för oss..  Det är min första graviditet så jag hoppas att allt ska gå vägen!
    Ni är många som skriver om ifall man ska berätta för omgivningen eller inte. Jag har berättat för närmsta familjen och bästa vänner.  Vill dela vår glädje just nu , dessutom skulle dom märka på oss ändå om vi dolde något . Mitt största NO-NO är facebook i början dock.

Har ni märkt något i kroppen? Jag är trött, sover lite dåligt  ibland, tyngdkänsla där nere och molande värk till och från.

• Vesslan
    AnnaLovis skrev 2011-05-05 14:19:00 följande:
    Jag hoppar också in här!

Jag plusade i förrgår Glad  den 3/5!  Tid hos barnmorskan den 28/5. Jag är i vecka 5 + någonting, ska bli spännande att få ett datum för BF. Första barnet för oss..  Det är min första graviditet så jag hoppas att allt ska gå vägen!
    Ni är många som skriver om ifall man ska berätta för omgivningen eller inte. Jag har berättat för närmsta familjen och bästa vänner.  Vill dela vår glädje just nu , dessutom skulle dom märka på oss ändå om vi dolde något . Mitt största NO-NO är facebook i början dock.

Har ni märkt något i kroppen? Jag är trött, sover lite dåligt  ibland, tyngdkänsla där nere och molande värk till och från.
    Välkommen och grattis till ditt + !

Jag är okså i vecka 5 + någonting. Får mer korrekt tid den 25/5 då jag ska på tidigt vul.

Det som märks i kroppen på mig är mina ganska täta toabesök, ooootroligt ömma bröst samt att det mol ganska så mkt  buken.  Milvärken är inte hela tiden utan den kommer och går .
    Annars ganska så lugnt, iaf inget illamående  ännu. Förhoppningen är jua kanske att jag slipper det helt
  • MiAmore

Orkar inte läsa igenom alla inläggen, är jättetrött och vill mest bara sova idag. Har varit på sjukhuset hela förmiddagen med sonen, och det tog ordentligt på mina krafter. Han har fått operera bort polyperna och tömt vätska från öronen. Kan inte minnas att jag var så här trött med sonen

♥Milo 090107♥
  • Majskorn
    MiAmore skrev 2011-05-05 14:32:47 följande:
    Orkar inte läsa igenom alla inläggen, är jättetrött och vill mest bara sova idag. Har varit på sjukhuset hela förmiddagen med sonen, och det tog ordentligt på mina krafter. Han har fått operera bort polyperna och tömt vätska från öronen. Kan inte minnas att jag var så här trött med sonen
    ÅH kram på er!
  • MiAmore
    Majskorn skrev 2011-05-05 14:33:52 följande:
    ÅH kram på er!
    Tack Hjärta
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012