• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • APEW

Min BM rekommenderade mig enbart folsyra, eftersom jag mår illa. Hon sa att man mår mer illa om man äter blandade vitamintabletter.

Nu är jag ju fruktansvärt illamående ändå. =)

• Missoctober88
    roxylady skrev 2011-05-29 16:58:23 följande:
    Fy vad elakt sagt!!!! Har hon en förklaring till varför hon kunde säga något sådant?? Det är ju så sjukt korkat gjort!! Man blir ju arg!!
    Nej men jag misstänker att hon är avundsjuk. Hon vill själv ha barn men det vill inte hennes sambo. Ja väldigt elakt :(
  • roxylady

Missoctober88: ja det låter ju så. Men hon gör ju inte det bättre för sig själv heller att säga så. Det är ju nu hon borde uppmuntra sin sambo istället. Men det var barnsligt sagt om man är avis.. Tråkigt när det blir så:(

• LillaEko
    twistedtofit skrev 2011-05-29 21:49:43 följande:
    Paet äter 2-3 granny Smith om dagen. Jag åt nog inte så mkt godis. Däremot glass!! Vanlig o inte larmade. Nu vill jag ha piggelin o tvister,men har bara ätit en piggelin!
    Precis samma som jag, piggelin och granny smith äpplen. Sur hallonsorbet är också riktigt gott.

Fy vilken natt, tror mitt undermedvetna spelar mig ett spratt inför ul imorgon.
    Vaknat hela tiden.
    Så lagom seg och halvdöd nu på morgonen.
    Men hundrundan gick bra, tryckte ner en macka innan vi gav oss iväg.

Hoppas ni alla får en härlig Måndag =) 
  • minneli

Jag äter folsyra.

Inatt har jag drömt om mackor och laktritsgodis... och även då toaletter eftersom jag är kissnödig..haha =)

Ska snart kämpa mig iväg till jobbet.

• Astrogirl

Jag är i v 5+1 nu. Inga direkta grav.symptom mer än lite ömma bröst och bröstvårtor. Äter enbart folsyra varje dag samt lite Mumomega lite då och då. Min bm sade vid min förra graviditet dels att vitamintabletterna kan öka illamåendet (iofs har jag inget illamående än iaf, så för mig kvittar det) men att vitamintabletterna kanske kan vara lite mycket för bebisen i början. Hon rekommenderade att man skulle äta endast folsyra nu i början och försöka få i sig vitaminer genom maten och sedan börja äta vitamintabletter senare i graviditeten. Kommer inte ihåg vilken vecka hon rekommenderade att man skulle börja. Men jag har hört andras bm som sagt att det är bra att äta vitamintabletter med folsyra under hela graviditeten, så man får nog göra det man tycker känns bäst. Glad

• Jessica82

usch vad nervig jag är nu för dagens vul... tröttheten finns ju kvar till viss grad men resten känns som bortblåst :(.. jeansen får jag på mig oxå fortfarande ...

hoppas på att tiden går fort fram till 11 nu så jag får det överstökat....

• Majskorn
    Jessica82 skrev 2011-05-30 08:18:59 följande:

usch vad nervig jag är nu för dagens vul... tröttheten finns ju kvar till viss grad men resten känns som bortblåst :(.. jeansen får jag på mig oxå fortfarande ...

hoppas på att tiden går fort fram till 11 nu så jag får det överstökat....

Åh en till...ska oxa på vul vid 11....så sjukt rädd för att hjärtat inte slår :( Lycka till!
  • KathleenH

Hej alla!! Tänkte bara tipsa om en grej som jag upptäckte nyligen. Om ni använder gravidkalendern så ni kan se vilken dag ni är på osv, så notera (om ni inte redan gjort det) att efter varje vecka finns en redigera eller ändra knapp och där kan man skriva in egna kommentarer just den veckan. Tycker jag var jättebra, så jag har skrivit hur jag mått i v 5 och v6 så kan man gå tillbaka där och läsa om när symtomen började elelr när man började må illa och. Lite kul tycker jag! Det var bara det :)

Svar på tråden Januaribebis 2012