• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    Mysgrodan skrev 2011-05-30 15:15:05 följande:
    Alla ni som mår dåligt, bara en liten fråga från en som inte har fått det klassiska illamående än. Kräks

När ni måste kräkas (ursäkta detaljerna), kommer det liksom helt oförberett eller mår ni illa en stund innan?
    Jag mår illa en bra stund innan och måste tvinga mig till toaletten eftersom jag hatar att spy, är typ rädd för det. Men sen mår jag ju så mycket bättre när jag fått det överstökat...
  • Wicky81

Hej alla !

Jag plussade i lördags efter fyra års försök...ÄNTLIGEN!

Så jag väntar mitt andra barn i slutet på januari :)

• MissT
    Wicky81 skrev 2011-05-30 18:27:14 följande:
    Hej alla !

Åhhhh stort grattis Vad roligt!
  • shadowstorm
    Hej alla !

Men grattis :) Vilken lycka det måste vara för er :)
  • jessielarsson

Läste ett tips tidigare i tråden, att ha med sig några påsar när man ska till ställen där man inte riktigt kan kräkas överallt, el man inte hinner till toa.

Min molvärk har försvunnit är inte så öm i brösten heller längre, men jag mår forf lite illa om dagarna så jag är inte speciellt orolig, är i v 7+3.

Men tusan vad gasig jag är i magen, och att inte få fisa gör ju bara magen ännu mer uppblåst än vad den redan är. Försöker dricka mycket vatten, men det är svårt då jag nästan aldrig känner mig törstig.
    Vill gärna att magen ska börja få sin gravid-mage form, nu känner man sig bara svullen och tjock. Men tids nog så....

Har oxå fått mer huvudvärk, trodde inte att det hängde ihop med graviditeten, men då fick jag svar på det. Ser fram emot inskrivninen den 21 juni, bara 3 veckor kvar. 

Min son på 2.5 år fick en släng av magsjukan i helgen, kräktes 2 gånger på morronen, och jag hatar verkligen oxå att kräkas så man är ju lite nojjig när man börjar må illa, vad mår jag illa för nu?? Men man är ju mer sjuk i magen när man får magsjukan än när man blir gravid illamående. Tycker fortf att Postafen hjälper bra. Händer vid några tillfälllen att den bara hjälper någon timme och då tycker jag det är skit jobbigt, för vad ska jag göra då?? Provar att äta lite, tycker det hjälper ibland.  

• Wicky81
    MissT skrev 2011-05-30 19:08:28 följande:
    Åhhhh stort grattis Vad roligt!
    shadowstorm skrev 2011-05-30 19:10:10 följande:
    Men grattis :) Vilken lycka det måste vara för er :)
    Men tack snälla ni Solig

Har en väldigt MF- ångest just nu men jag tar en dag i taget...

Kram
  • zatori
    curiosa skrev 2011-05-30 18:13:36 följande:
    Jag var ju på vul och såg den lill* med hjärta och allt v 7+2 så egentligen är jag inte så orolig men visst så funderar man....
    Men är det vanligt att symtomen försvinner så tidigt? Har ju hört talas om de sk spökveckorna som kommer runt vecka 10 och framåt, men för mig försvann ju symtomen (alltså molvärk och ömma bröst) gradvis i vecka 6 för att nu helt vara obefintliga i vecka 7. Är det normalt? Borde jag vara nervös? Eller är det bara mina menssymtom som dragit på sig lite (har alltid molvärk och ömma bröst innan mens, som fortsatte efter BIM i typ en vecka, tio dagar) och nu börjar kroppen vänja sig vid de nya hormonerna redan? Vad tror ni? Jag är sanslöst rädd för MA, men är det så kan jag inte göra något åt det tyvärr....
  • zatori
    Hej alla !

Stort grattis till dig!
  • erajka
    zatori skrev 2011-05-30 20:34:33 följande:
    Men är det vanligt att symtomen försvinner så tidigt? Har ju hört talas om de sk spökveckorna som kommer runt vecka 10 och framåt, men för mig försvann ju symtomen (alltså molvärk och ömma bröst) gradvis i vecka 6 för att nu helt vara obefintliga i vecka 7. Är det normalt? Borde jag vara nervös? Eller är det bara mina menssymtom som dragit på sig lite (har alltid molvärk och ömma bröst innan mens, som fortsatte efter BIM i typ en vecka, tio dagar) och nu börjar kroppen vänja sig vid de nya hormonerna redan? Vad tror ni? Jag är sanslöst rädd för MA, men är det så kan jag inte göra något åt det tyvärr....
    det bästa du kan göra är att ringa din BM =) jag har fortfarande symtom, ömma bröst, fått synliga ådror och molvärk (som blivit mindre, men den finns fortfarande)
Svar på tråden Januaribebis 2012