• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • 79a
    Hur får ni magen att fungera som den ska???

Min funkar inte alls nå bra och jag blir så svullen och får ont i tarmarna.

När magen inte funkar känner man sig bara tjock och  äcklig...inte härligt gravid och fin
  • partouze

Själv har ja alltid haft problem me min mage typ ibs och nu när ja e gravid mår den jättebra :D men ät fiberrik kost de brukar göra susen :)

• LillaEko

Är du hård, drick massa vatten.
    Finns även jättebra frukt och fiber tabletter på Apoteket som är helt naturliga och funkar klockrent mot hård mage.

Lycka till på vul och ul ni som ska idag.

• RaraS

Nämen, vad säger ni? Blir man mer illamående av multivitamintabletter? Jag äter Apotetets Kvinna och har gjort det sedan augusti utan problem...men då ska jag nog gå över till bara Folsyra-tabletter ett tag. För jag mår inte bra...är så jäkla less på att må dåligt hela tiden, men bara pyret mår bra så kan jag stå ut med det mesta!

7+1 idag! Jippie för det!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • nya mamman

Jag är i v. 8+0 idag! Mår illa mest hela tiden tycker jag... magen är trög som f-n! och tröttheten är inte att leka med.
    Är avis på alla som ska på VUL! Här gör dom inte det om det inte är absolut nödvändigt, om man blöder eller ha många MF i bagaget. Skulle bara vilja veta att allt är som det ska.

Har även redan en känsla av att jag väntar en liten tös. Vet inte varför =) Med sonen var jag heeelt säker på att det var en kille, från dag ett. Med tösen var jag osäker ända till hon kom ut och nu säger känslan tjej. Så lite nyfiken börjar man bli =)

• Prinzessan
    nya mamman skrev 2011-05-30 11:14:32 följande:
    Jag är i v. 8+0 idag! Mår illa mest hela tiden tycker jag... magen är trög som f-n! och tröttheten är inte att leka med.
    Är avis på alla som ska på VUL! Här gör dom inte det om det inte är absolut nödvändigt, om man blöder eller ha många MF i bagaget. Skulle bara vilja veta att allt är som det ska.

Har även redan en känsla av att jag väntar en liten tös. Vet inte varför =) Med sonen var jag heeelt säker på att det var en kille, från dag ett. Med tösen var jag osäker ända till hon kom ut och nu säger känslan tjej. Så lite nyfiken börjar man bli =)
    Ja jag får oxå glatt vänta till vecka 12... tror tillomed att det blir i vecka 13 för mej.. lång väntan. Men den som väntar på något gott antar jag :) Jag är säker på att det är en kille... hm.. jag kan ju ha fel förstås :)

Jag är i vecka 8+2 :)
  • nya mamman

jag får snällt vänta till v. 17-18 innan det blir UL här... DET är länge det!!!  Men man får bara hoppas att allt är som det ska. Man känner sig jävligt ogravid förutom illamående, ömma bröst och tröttheten.

Ja, man har ju 50% chans att man gissar rätt Flört

• LillaEko

Åh, nu börjar jag bli nyfiken.
    Hur har det gått för er som skulle på vul vid 11?

• APEW

Rent statistiskt så borde åtminstone en av oss vänta tvillingar, då ca. var 70:e födsel är tvillingfödsel.

Jag paxar helst inte den platsen =)

Svar på tråden Januaribebis 2012