• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Mysgrodan
    nya mamman skrev 2011-05-30 11:35:55 följande:
    jag får snällt vänta till v. 17-18 innan det blir UL här... DET är länge det!!!  Men man får bara hoppas att allt är som det ska. Man känner sig jävligt ogravid förutom illamående, ömma bröst och tröttheten.

Ja, man har ju 50% chans att man gissar rätt Flört
    Samma här! Kommer att bli tokig av att vänta så länge....men det är inte mycket att göra!

Har oxå jättelite symptom. Bara ömma bröst och lite molvärk. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7.
  • zatori

Önskar att jag hade ömma bröst och lite molvärk, men det har jag inte längre. Är skiträdd för MA. :( Den sista ömheten i brösten kände jag igår - idag nada. Jag gick in i vecka 7 idag. Ständigt denna oro. :(

• Missoctober88
    APEW skrev 2011-05-30 12:17:12 följande:
    Rent statistiskt så borde åtminstone en av oss vänta tvillingar, då ca. var 70:e födsel är tvillingfödsel.

Jag paxar helst inte den platsen =)
    Min kille har tvillingar i sin släkt.. kommer få en chock om de ser två bebisar på UL:et sen.
  • nya mamman
    Mysgrodan skrev 2011-05-30 12:21:45 följande:
    Samma här! Kommer att bli tokig av att vänta så länge....men det är inte mycket att göra!

Har oxå jättelite symptom. Bara ömma bröst och lite molvärk. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7.
    jag gick in i v 9 idag =) Molvärk har jag bara till och från och inte så kraftigt heller men tror inte jag haft det med mina andra 2 heller vad jag kommer ihåg.
    Mina bröst har växt, måste ha en stl större på BH till min karls stora förtjusning ;)
    Däremot är jag hemma andra dagen från jobbet idag pga mitt illamående. Jag hoppas det tänker ge me sig.
  • Syoss
    APEW skrev 2011-05-30 12:17:12 följande:
    Rent statistiskt så borde åtminstone en av oss vänta tvillingar, då ca. var 70:e födsel är tvillingfödsel.

Jag paxar helst inte den platsen =)
    Jag har många tvillingar i min släkt. Morfar är tvilling och mormor har systrar som är tvillingar. Har en massa tremänningar som är tvillingar. Alla tvåäggs. Det bådar inte gott ;)
    Jag har alltid sagt att om jag ska få tvillingar så ska det vara enäggs, dom är så otroligt fascinerande :) "tyvärr" så är det ju tvåäggs som kan va ärftligt :P
  • Sindie

Usch vad jag mår illa, Trött som tusan också. Jag går in i vecka 8 imorgon.

• Syoss
    Sindie skrev 2011-05-30 14:29:18 följande:
    Usch vad jag mår illa, Trött som tusan också. Jag går in i vecka 8 imorgon.
    Jag går in i v.8 på onsdag och jag mår också illa. Illamåendet finns där konstant och flera gånger om dagen måste jag ligga helt stilla för att inte kräkas. Så fort jag känner mig lite hungrig så måste jag äta något annars blir illamåendet värre. Och tröttheten ska vi inte prata på. Helt otroligt.
    Men vad gör man inte för dom små ;)
  • Januarilycka 2012

Hej tjejer,
    jag hoppar in här då jag beräknas få en liten knodd i slutet av januari.
    Jag måste fråga er hur ni hanterar oro för missfall? Jag går strax in i v.7 och analyserar varenda tecken i kroppen. Mår jag illa idag, spänner brösten idag osv. Hur gör ni gör att njuta av er graviditet för det är ju så himla härligt när man tänker på vad som väntar! 

Vi blev gravida med hjälp av IVF så vägen är så himla lång om nåt skulle gå fel..

Kram på er alla!

Svar på tråden Januaribebis 2012