• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Mysgrodan

Alla ni som mår dåligt, bara en liten fråga från en som inte har fått det klassiska illamående än. Kräks

När ni måste kräkas (ursäkta detaljerna), kommer det liksom helt oförberett eller mår ni illa en stund innan?

• twistedtofit
    Mysgrodan skrev 2011-05-30 15:15:05 följande:
    Alla ni som mår dåligt, bara en liten fråga från en som inte har fått det klassiska illamående än. Kräks

När ni måste kräkas (ursäkta detaljerna), kommer det liksom helt oförberett eller mår ni illa en stund innan?
    När jag gick upp mådde jag eg inte jätteilla. Jag hade ingen aptit alls, men tvingade i mig en halv tallrik yoghurt med linfrön och ett glas citronvatten. Då började jag må jätteilla. Sen trodde jag det gav mig sig. Men så sköljde en till illamående våg över mig och då stod jag precis utanför toan (TUR!!!) och fick springa in och lyckades pricka toaletten. Bläk!

Men som sagt, jag hoppas hårt på lergigan comp nu!

Som sagt, jag mådde inget illa alls med sonen... hoppas du slipper illamående helt. Jag är i v 6+3
  • Butikslager

När jag mår illa så kan jag "hålla mig", men direkt jag kommer på toa så börjar jag hulka.

Eller som när jag skulle till jobbet i fredags, började må illa strax efter att jag börjat köra och fick hålla mig ända till jobbet. Självklart så var det massa sega bilar framför och jag började fundera på att stanna någonstans och kräkas, men det är så jävla pinsamt att kräkas mitt i stan typ! Haha.

Så jag höll mig tills jag kom till jobbets parkering. Självklart kom det två tanter från någon dörr så jag fick huka mig bakom bilen och kräkas lite. Tror inte dom såg. Fan, vad pinsamt det är.

När jag var gravid med sonen kräktes jag smoothie (blåbär/hallon) mitt på stan!! TRE STORA blaffor. Fy fan vad pinsamt! Folk tror väl man är bakis/full/magsjuk..

• Jessica82

Hje hej.. allt var bara bra med den lill* i magen :) pjuh vilken lättnad.. fortfarande inga symtom på graviditet men där pickade ett litet hjärta på som det skulle

blev framflyttad till 8+4 istället för 8+0 som jag trodde.

MEN nu ska jag sluta läsa så mycket på nätet iallafall tills jag är förbi v,12 man blir ju tokig av att hålla på och skrämma sig själv på detta viset

• Tessan1989

Jag har mått illa i ca. en vecka nu, jag är nu i v7+2, och för mig är det i alla fall så att det kommer lite oförberett. Jag mådde bara illa i en vecka först, så när första "uppkastningen" (för att säga det lite finare Tungan ute) infann sig för en vecka sedan så var jag inte beredd på det. Jag kan gå och må illa länge innan det händer något också, sedan kommer det ganska plötsligt så att jag får springa på toa. Men nu har jag testat postafen (receptfria åksjuketabletter) i några dagar som min BM rekommenderade och det funkar Skrattande . Så nu slipper jag ligga helt stilla på sidan i soffan hela dagarna och tycka synd om sig själv Tungan ute. Däremot märker jag att det är viktigt att jag typ småäter lite under hela dagen för annars blir det lätt att man mår lite illa *uuhäää*, men springa på toa för att kräkas slipper jag.
  • curiosa

Tycker att jag tappat alla symptom idag. För första gången på 2 veckor så har jag inte tagit postafen och jag har mått bra ändå.
    Huvudvärk är det enda jag har...hoppas på att det bara är tillfälligt men iofs illamåendet får gärna hålla sig borta.
    V 8+2 idag.

• bumbi 84
    för min del går det jätte fort och är lika glad varje gång man hinner till dass.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Frökensvensson

Nu hoppar jag in igen! :)

Har ni med mensvärk som ett av symtomen? iomed att det är första graviditeten så lyckas jag ibland jaga upp mig över symtom som sen visar sig vara helt normalaTungan ute men jag antar att jag inte är ensam om det Skrattande

• Jessica82

caradan.. var i 8+0 som mina symton försvann men idag 8+4 på vul konstaterades att bebis mår bra kanske är det mer vanligt än man tror att symtomen försvinner sådär hmmm

Svar på tråden Januaribebis 2012