• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Niins skrev 2011-05-30 21:09:01 följande:
    Mitt illamående kom i v 7+1 har mått lite smått illa varje dag sen des!
    Det verkar som jag har det att vänta då.. jag mår illa lätt annars av ingenting så varför skulle jag inte göra det nu tänker jag..
  • pernillis

de enda symptomen jag har kvar just nu är illamåendet. det är vidrigt. spyr hur ofta som helst och klarar nästan inte av att äta något. det enda som verkligen är ett säkert kort är pommes frites och de MÅSTE vara från sibylla och fyllda med pommes-krydda. haha =)

men barnmorskan lugnade mig med att säga att desto sämre jag mår desto bättre mår pyret. så jag hoppas han har rätt =)

molvärken har försvunnit helt. känner ingenting alls i magen och har inte gjort det på två veckor. det gjorde mig först orolig men med tanke på illamåendet och de spända brösten så känns det bra.

är i vecka 7+4 idag!  

• Cia80
    pernillis skrev 2011-05-30 21:28:59 följande:
    de enda symptomen jag har kvar just nu är illamåendet. det är vidrigt. spyr hur ofta som helst och klarar nästan inte av att äta något. det enda som verkligen är ett säkert kort är pommes frites och de MÅSTE vara från sibylla och fyllda med pommes-krydda. haha =)

men barnmorskan lugnade mig med att säga att desto sämre jag mår desto bättre mår pyret. så jag hoppas han har rätt =)

molvärken har försvunnit helt. känner ingenting alls i magen och har inte gjort det på två veckor. det gjorde mig först orolig men med tanke på illamåendet och de spända brösten så känns det bra.

är i vecka 7+4 idag!
    ojdå, då mår nog mitt pyre inte så bra då...för jag har inte kräkts en enda gång.
  • Wicky81
    roxylady skrev 2011-05-30 21:03:17 följande:
    När började alla må illa här?
    Jag mår ganska illa redan. Inte så jag spyr men så pass så allt står  mig i halsen....
  • Shirin85

Är i v.9 nu, tiden går faktiskt för jag kommer ihåg när jag var i v.5!
    222 dagar tills BF, längtar redan tills jag får hålla min JanuaribebisGlad
    "Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora.
    Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade.
    Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland."

Låter så kul att den där inne kan få hicka...och är lika stor som en jordgubbeGlad
    Känns som att jag "tyr" mig till h*n mer och mer för varje vecka som går.
    Jag mår inte illa än men när jag öppnat kylskåpet kan jag må lite illa, något med alla dofterna där.

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • maami

jag mår illa till o från (går in i v 6 imorrn) men min förra graviditet så slog illamåendet till ordentligt på julafton!! då var jag runt v 9-10... molvärken är oxå till o från.  jag har typ inte alls ont i brösten.. kanske lite om jag trycker på dom.. borde jag oroa mig? :(

• erajka
    maami skrev 2011-05-30 21:41:02 följande:
    jag mår illa till o från (går in i v 6 imorrn) men min förra graviditet så slog illamåendet till ordentligt på julafton!! då var jag runt v 9-10... molvärken är oxå till o från.  jag har typ inte alls ont i brösten.. kanske lite om jag trycker på dom.. borde jag oroa mig? :(
    kan jag aldrig tänka mig att du ska behöva göra =)
  • roxylady
    Cia80 skrev 2011-05-30 21:31:03 följande:
    ojdå, då mår nog mitt pyre inte så bra då...för jag har inte kräkts en enda gång.
    samma här... :S
    Wicky81 skrev 2011-05-30 21:31:28 följande:
    Jag mår ganska illa redan. Inte så jag spyr men så pass så allt står  mig i halsen....
    Vilken vecka är du i?
  • roxylady
    zatori skrev 2011-05-30 21:05:41 följande:
    Ringde henne förut för att byta tiden för inskrivningssamtalet då jag insåg att jag jobbade då! Passade på att fråga om mina ickesymtom. Tyckte hon lät lite oroad, men samtidigt sa hon att det kunde vara så i början att symtomen kommer och går. Hon sa att om min oro blev för stor skulle jag höra av mig igen. Fick iallafall inskrivningstiden framflyttad en hel vecka.

Jag har inga ådror på brösten och som sagt bara liiite öm i brösten om jag typ klämemr på dom. Tyckte jag anade lite molvärk förut, men jag kan även ha inbillat mig. Försöker tänka att om det är MA så kan jag inte göra något åt det ändå, det kommer ske oavsett. Och om två veckor (om inte förr) lär jag få veta hur det står till. :/
    Hur långt gången är du nu igen??
  • zatori
    Cia80 skrev 2011-05-30 21:31:03 följande:
    Inte mitt heller för jag mår skitbra och känner ingenting.
Svar på tråden Januaribebis 2012